Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Sötast

Tror ingen av er hänger med om något? o_O Säger man ett ord om grafik så är det nästan som om man våldtagit någon stackars människa o_O

Valve släpper:
HL2 2004 Som ser riktigt bra ut
HL2:EP1 2006 Som ser ännu bättre ut
HL2:EP2 2007 Som ser sjukt bra ut
Left4Dead 2008 som ser sämre ut än HL2

DÄRFÖR reagerar man på att det ser dåligt ut.
Inte för att jag hade tänkt yxmörda någon i edgrens familj

Permalänk
Medlem

Det är ju knappast fulare än HL2 såg ut 2004. Lite AA är vad som saknas från de där bilderna.

Bilder från hur spelen såg ut vid släpp
HL2 http://www.gamereactor.se/bild/?textid=5736&id=16246
HL2: ep 1 http://www.gamereactor.se/bild/?textid=7549&id=38427
HL2: ep 2 http://www.gamereactor.se/bild/?textid=11807&id=135175

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Left 4 dead verkar ju grymt. Jag tycker inte att grafiken gör så mycket så länge som den inte är så dålig att man stör sig på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Tror ingen av er hänger med om något? o_O Säger man ett ord om grafik så är det nästan som om man våldtagit någon stackars människa o_O

Valve släpper:
HL2 2004 Som ser riktigt bra ut
HL2:EP1 2006 Som ser ännu bättre ut
HL2:EP2 2007 Som ser sjukt bra ut
Left4Dead 2008 som ser sämre ut än HL2

DÄRFÖR reagerar man på att det ser dåligt ut.
Inte för att jag hade tänkt yxmörda någon i edgrens familj

Valve släpper:
HL2 2004 Som ser riktigt bra ut
HL2:EP1 2006 Som ser likadant ut
HL2:EP2 2007 Som ser lite bättre ut
Left4Dead 2008 Som ser ut som HL2

Det är bara det att du har vant dig vid spel som ser "bättre" ut så när det väl kommer tillbaka till startlinjen så ser det plötsligt fult ut i dina ögon.

Permalänk
Avstängd

jag letade precis upp lite bilder man kunde gämnföra. men jag tycker fan att left 4 dead är snyggare än alla hl2 spel!

detta är episode 2

jag orkade inte lägga upp alla bilder xD men jag tycker fan l4d är snyggt!

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Inaktiv

Jo, på dina bilder var det snyggare.

Fast din sista HL2-bild var ful dock ;P

Permalänk
Avstängd

den hl2 bilden är från fz:O

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Snackar ni skit om FZ nu!!! Neee, skoja!

Bilderna på förra sidan var ju inte alls fina men nu med lite aa blev det genast bättre. Inte alls fult. Första bilden ger lite S.T.A.L.K.E.R vibbar.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Tror ingen av er hänger med om något? o_O Säger man ett ord om grafik så är det nästan som om man våldtagit någon stackars människa o_O

Valve släpper:
HL2 2004 Som ser riktigt bra ut
HL2:EP1 2006 Som ser ännu bättre ut
HL2:EP2 2007 Som ser sjukt bra ut
Left4Dead 2008 som ser sämre ut än HL2

DÄRFÖR reagerar man på att det ser dåligt ut.
Inte för att jag hade tänkt yxmörda någon i edgrens familj

Left 4 Dead ser bra ut, men kanske inte i samma stadie som Half-Life Episode 1 o 2. So what? Var glada över att de ens gjorde spelet. Sen, titta på L4D's introfilmen som släpptes för nån dag sedan på FZ. Den filmen är 100% renderat från Source-motorn. Är grafiken i det filmklipp ful? Kanske en dålig jämförelse, då de kan ha snyggat till grafiken lite. Men varför snacka om grafik, när man egentligen ska gå efter hur spelet är? Är inte det huvudsaken?

Jag menar, det finns miljontals personer som klagar as mycket på att handlingen och det andra i dagens spel, rent utsagt är skitdålig jämfört med förr, då allt förutom grafiken var typ perfekt (se Thief, Deus Ex, Quake, DOOM som några exempel på svinbra spel som håller än idag, tack vare hur de är). När väl ett spel idag är bra, som t.ex. Half-Life 2, då klagar ni inte på hur spelen är, utan på grafiken. Allt ska vara perfekt och likna verkligheten. Kan ni aldrig bli nöjda? Det är ju för tusan som att utvecklarna ska gå efter vad ni tycker är skitsnyggt i ett spel, inte vad de tycker (är iofs 50/50 där, men verkar nästan inte som det).

Som jag sa förut, skärp er! Var tacksamma för att utvecklarna ens lägger ner tid på att skapa ett riktigt jäkla bra spel. Tänk om de skiter i allt pga all negativet på grafiken, o lägger ner verksamheten - en efter en. Vad har vi då? Absolut ingenting!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

jag håller med edgren, när spelet har skit bra handling då kanske dom klagar på att spelet är fult eller för kort, men om spelet har skit bra grafik då klagar ni på att spelet har dålig handling och är kort. Folk är aldrig nöjda med ett spel!

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Left 4 Dead ser bra ut, men kanske inte i samma stadie som Half-Life Episode 1 o 2. So what? Var glada över att de ens gjorde spelet. Sen, titta på L4D's introfilmen som släpptes för nån dag sedan på FZ. Den filmen är 100% renderat från Source-motorn. Är grafiken i det filmklipp ful? Kanske en dålig jämförelse, då de kan ha snyggat till grafiken lite. Men varför snacka om grafik, när man egentligen ska gå efter hur spelet är? Är inte det huvudsaken?

Jag menar, det finns miljontals personer som klagar as mycket på att handlingen och det andra i dagens spel, rent utsagt är skitdålig jämfört med förr, då allt förutom grafiken var typ perfekt (se Thief, Deus Ex, Quake, DOOM som några exempel på svinbra spel som håller än idag, tack vare hur de är). När väl ett spel idag är bra, som t.ex. Half-Life 2, då klagar ni inte på hur spelen är, utan på grafiken. Allt ska vara perfekt och likna verkligheten. Kan ni aldrig bli nöjda? Det är ju för tusan som att utvecklarna ska gå efter vad ni tycker är skitsnyggt i ett spel, inte vad de tycker (är iofs 50/50 där, men verkar nästan inte som det).

Som jag sa förut, skärp er! Var tacksamma för att utvecklarna ens lägger ner tid på att skapa ett riktigt jäkla bra spel. Tänk om de skiter i allt pga all negativet på grafiken, o lägger ner verksamheten - en efter en. Vad har vi då? Absolut ingenting!

Haha, edgren... Vad är det med dig?

De senaste veckorna/månaderna har man sett dig kommentera tillbaka på folk som säger ett ord om grafik.

Varje gång (som i denna posten) verkar du lyfta upp spel till någon sorts... gudars skyar.

Försöker inte tracka dig eller något, jag bara undrar... vad är det som gör det din personliga agenda? Att alltid stå till försvar för diverse spel/tillverkare och så vidare.

Personligen bryr jag inte mig det minsta om grafik, Jag började med NES/Heretic.

Vad gör dig så upprörd om man säger det minsta som inte rör din 100% exakta personliga åsikt?

Jag gillar banan, gör du? Inte? Okej. Inte springer man och skriver en dagbok om hur bra bananer är.

Som sagt, försöker inte tracka dig, om jag framstår som elak så ber jag om ursäkt, försöker bara ärligt talat förstå vad det är som driver dig!

Permalänk
Medlem

efter en liten runda i fallout 3 idag ^^

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Haha, edgren... Vad är det med dig?

De senaste veckorna/månaderna har man sett dig kommentera tillbaka på folk som säger ett ord om grafik.

Varje gång (som i denna posten) verkar du lyfta upp spel till någon sorts... gudars skyar.

Försöker inte tracka dig eller något, jag bara undrar... vad är det som gör det din personliga agenda? Att alltid stå till försvar för diverse spel/tillverkare och så vidare.

Personligen bryr jag inte mig det minsta om grafik, Jag började med NES/Heretic.

Vad gör dig så upprörd om man säger det minsta som inte rör din 100% exakta personliga åsikt?

Jag gillar banan, gör du? Inte? Okej. Inte springer man och skriver en dagbok om hur bra bananer är.

Som sagt, försöker inte tracka dig, om jag framstår som elak så ber jag om ursäkt, försöker bara ärligt talat förstå vad det är som driver dig!

Om nån säger att grafiken i nått spel är fult/skitfult, när det egentligen är snyggt/skitsnyggt, såklart man reagerar som jag gör. Det finns personer som tycker att Far Cry 2 är skitfult jämfört med Crysis. Jag tycker tvärtom.

Jag säger det jag tycker o tänker osså får de som jag pratar med säga sitt o kanske ändrar sin åsikt. Jag försöker inte få nån att tycka om nått. Har aldrig gjort, kommer aldrig göra. Om det låter som det, så ber jag om ursäkt.

Avslutar med 3 ord: Jag är jag.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv

edgren: så du menar att bilden där uppe på Left 4 Dead var skitsnygg? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
edgren: så du menar att bilden där uppe på Left 4 Dead var skitsnygg? :S

Jag sa "snyggt/skitsnyggt". Inte "skitsnyggt". Grafiken i Left 4 Dead är duglig. Hoppas dock på att storyn o gameplayet är bättre än vad grafiken är.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag sa "snyggt/skitsnyggt". Inte "skitsnyggt". Grafiken i Left 4 Dead är duglig. Hoppas dock på att storyn o gameplayet är bättre än vad grafiken är.

Varför håller du på och tjatar som en gammal grinig gubbe när vi egentligen tycker lika?

Permalänk

Fast om man lägger all personlig smak åt sidan så känns det plötsligt rimligt att spelet möjligtvis är en aning "fulare" pga att man har 100 zombies som yrar omkring sig hela tiden. HL2 har en helt annan typ av design och fokuserar inte direkt på att kunna överbemanna 4 hyfsat skickliga spelare som bär skjutvapen med obeväpnader fiender som måste slänga sig över dig för att utgöra ett hot, utan snarare en inlevelsefull omgivning med få men tuffare fiender. Det är helt olika spel som utnyttjar Source-motorn på helt olika sätt. Personligen har jag inga som helst problem med att offra lite pixlar för att få mer kanon-mat i ett sånt här spel. Det handlar ju om att kötta ner horder av zombies med dina polare, inte stå på hustak och gråta över vackra solnedgångar.

Mer bilder för fan!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jaha, då slänger vi upp en bild på min kära sorc i warhammer.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Min Dark Templar på lvl 35 tror ja för ett tag sen, dock är han ej med i bild på denna men miljön är nice.

http://www.gamereactor.se/media/ug/89/48985.jpg

Sen en liten bild på soluppgången i Far Cry 2, såg dock bättre ut in-game.

http://www.gamereactor.se/media/ug/89/48984.jpg

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Varför håller du på och tjatar som en gammal grinig gubbe när vi egentligen tycker lika?

För att du och Allexz tyckte det var fulare än Half-Life 2, även om de har samma grafikmotor.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

haha igentligen tänk vilket lagg det skulle bli för alla som inte har monster burkar om typ 40 zombies kommer i typ kanske far cry 2/crysis grafik xD

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
För att du och Allexz tyckte det var fulare än Half-Life 2, även om de har samma grafikmotor.

So what?

Jag tycker även att WoW är det snyggaste MMO't som har gjorts än idag

Att argumentera om personliga åsikter är ju inget man egentligen kommer någonstans med, det är ju en personlig uppfattning.

Permalänk
Medlem

Kan vi återgå till ämnet (topic) ?
Skulle nån kunna vara hygglig o posta lite mer roliga "left 4 dead" screenies?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Rätt givet att Left 4 Dead har en upg motor, rätt självklart gäller även EP3 när det kommer.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd

men alla har olik smak på vad snyggt är, som edgren tycker att stalker clear sky och far cry 2 är uber snyggt, medans jag tycker exempelvis cod4, crysis, team forstress har skit snygg grafik. Alla tycker olika saker är snyggt:P sen allexz måste hålla med om att wow är bland dom snyggaste mmorg spelen.Online spelen jag tycker är snyggast är lineage 2 wow och warhammer. Men sen finns det sånna som tycker att grafiken i age of conan är gudomlig men den tycker jag bara är för dålig.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

*önskar att ngn kunde radera alla offtopicinlägg*

Lite San Andreas bidde det, inget speciellt men jag hade iaf roligt :

min livmätare försvann och jag dog, men lyckades ändå blåsa iväg dem sista fyra skotten som jag laddade om när jag dog

Tittade bort och tappade kontrollen, ajaj.

Hittade en liten ramp, och upptäckte att printscreen fungerar inge bra med GTA sa :s

Permalänk
Sötast

Ja, det skulle vara underbart om vi gick tillbaka till screenshots, vilket tråden handlar om.
Det är bara svårt att inte skapa en diskussion när någon säger att man inte ska bry sig om grafik...........i en screenshot tråd! Blir lite svårt att inte göra det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
För att du och Allexz tyckte det var fulare än Half-Life 2, även om de har samma grafikmotor.

Grafikmotorn har inget att göra med grafiken.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Sisjöbävern: riktigt fin bild där på crysis.. hatar spelet.. men fasiken vilken grafik
Får mig att bli sugen att installera det igen på min nya dator

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Sisjöbävern: riktigt fin bild där på crysis.. hatar spelet.. men fasiken vilken grafik
Får mig att bli sugen att installera det igen på min nya dator

Japp, gjorde det samma igår. Fast jag fick nöja mig med ett 4850 Top Lirar på high med 2xAA med 30fps

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D