Permalänk

Köpa Wow guld ?

Skulle vilja köpa en ca1000G till Skullcrusher servern, hur och vart går ja tillväga och vad kostar det ?

Jag har inte tid och ork att sitta och slaya massa crits för att få en silver där, en hög koppar där.
Jobbar heltid och har inte sommarlov som de flesta andra här inne + att jag har andra intressen/hobbys som tar upp tid.

PS. Inga moraltanter som är ledsna i ögat för att studiebidraget inte räcker till...

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Antligen spelar men, eller så gör man inte. Genom att köpa guld bistår du bara med att fler lvl 1 gold spammers står i städerna och skriker. Inte minst att någon stackares quest mobs kommer bli dödade i all oändlighet av någon fittig hunter.
Om du nu faktiskt har andra hobbys, lägg pengarna där istället för att förstöra för andra.

Permalänk
Medlem

Underbart....

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Antligen spelar men, eller så gör man inte. Genom att köpa guld bistår du bara med att fler lvl 1 gold spammers står i städerna och skriker. Inte minst att någon stackares quest mobs kommer bli dödade i all oändlighet av någon fittig hunter.
Om du nu faktiskt har andra hobbys, lägg pengarna där istället för att förstöra för andra.

Och på vilket sätt förstör det för andra att jag köper 1000g?
Så jag kan köpa en mount, lite healing grejer drycker, lite bättre gear samt ha resepengar som förmodligen räcker spelet ut.
Jag kör inga tuneringar eller nåt sånt tjaffs, kör mitt eget race bara o gör quests.

Vissa är inte arbetslösa och har tid för att ägna 10h åt dagen att springa runt på en elektronisk äng och slakta elektroniska djur.
Ska jag då ge fan i att spela ett spel jag trots allt tycker om, bara för jag har ett jobb + andra hobbys = för lite tid ?
Missade helt det i avtalet.

PS. Inget mer moralsnacka nu, håll er till topic

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Haha du får köpa hur mycket guld du vill för mig men det blir bara patetiskt när du försvarar ditt fuskande. Ungefär som att säga "jag har inte en fast inkomst som er andra så jag var tvungen att råna den lokala ica-butiken".

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Vissa är inte arbetslösa och har tid för att ägna 10h åt dagen att springa runt på en elektronisk äng och slakta elektroniska djur.
Ska jag då ge fan i att spela ett spel jag trots allt tycker om, bara för jag har ett jobb + andra hobbys = för lite tid ?
Missade helt det i avtalet.

PS. Inget mer moralsnacka nu, håll er till topic

För att hålla sig till topic - Google "Wow gold" så hittar du massor.

För att sedan slå dig på fingrarna med pekpinnen , ajabaja!
Har man inte tid att spela spelet som det skall spelas så ska man inte spela alls ,satsa hellre 100% på annat .
Vi kommer inte sakna dig.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Citat:

Ja, det ska du.

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

Om det inte är tillåtet så ska du inte köpa det.

Vad är det du ska köpa? Är det pengar till spelet?
Har alldrig spelat wow.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja.

Och om du ändå skulle sjuka såpass att du köper så hoppas jag du blir bannad för det.

Permalänk
Medlem

Det är otroligt många som köper guld. Även de som spelar i större och mer etablerade guild. Det hela har blivit en industri som inte går att stoppa nu. Det är bara att acceptera läget om att köp av guld i wow tillhör vardagen. Man behöver inte gilla det men det är mert eller mindre accepterat.

Det är verkligen synd att spelet utvecklats så men det är för sent för att göra något åt det. När det tom finns företag som har anställda som farmar så är det nog bara att digga läget med köpguld eller byta spel.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

En fråga.

Hur fasen skickar de guldet till ens karaktär? Vad kan Blizzard göra åt dessa som köper miljoner guld? Banna?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Itemgarden funkar

Permalänk
Sötast

Leeloo: Ingame via karaktärer.
Om man ska hålla sig till konspirationsteorier så har troligtivis blizzard en tumme i spelet med goldsellers, det är en stor marknad som både kunder, säljare och blizzard kan tjäna stora pengar på.

Detta är ej moralbs bara på skoj, men här har ni "Ni Hao"
http://www.youtube.com/watch?v=0dkkf5NEIo0

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Haha du får köpa hur mycket guld du vill för mig men det blir bara patetiskt när du försvarar ditt fuskande. Ungefär som att säga "jag har inte en fast inkomst som er andra så jag var tvungen att råna den lokala ica-butiken".

Förstår inte hur det kan vara att fuska, jag fuskar ofta på singelplayer spel men aldrig på online spel.
Jag slår ner datorstyrda gubbar, slåss aldrig med allierade är med på såna där arenor eller vad det heter.
Jag köper mig tid bara, ist för att gå o slakta elektroniska grisar i flera timmar som så många arbetslösa/studenter/soc snyltare verkar ha tid med.

Jag har barn + en bil som tar upp mycket tid med.
Jag missa det helt i avtalet att man måste ha en viss tid att lägga ner på spelet, annars får man inte spela det.
Ungefär som att knalla in på en bil firma och köpa en bil emot löftet att man måste köra X antal mil med bilen, annars får man inte köpa den. Make´s no sense.

Rekord är det en av 10 som faktiskt svarat på frågan i topic, resten är små paragrafryttare med en inkomst på knappa 1000kr i månan som dyngtjuter, härligt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Förstår inte hur det kan vara att fuska, jag fuskar ofta på singelplayer spel men aldrig på online spel.

Nu spelar jag inte wow så jag har ingen större koll på detta. Men bannar inte blizzard folk som köper guld osv? Det måste väl då klassas som fusk eftersom beteendet bestraffas?
Sen kan du ju motivera hur mycket du vill varför du vill göra det, men det blir ju inte rätt eller "lagligt" för det.
Men som sagt, jag vet inte hur reglerna för detta är gjorda av blizzard.

Permalänk

Ställ dig utanför ogrimmar/stormwind/ironforge ah och vänta på en goldspammer springer förbi och skriver massa skit, ta den länken och se glad ut?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Ställ dig utanför ogrimmar/stormwind/ironforge ah och vänta på en goldspammer springer förbi och skriver massa skit, ta den länken och se glad ut?

Jag har gjort det 3ggr men dom svarar ju aldrig, o länkarna verkar vara till ytterst tveksamma sidor men itemguarden verkar funka fint

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Nu spelar jag inte wow så jag har ingen större koll på detta. Men bannar inte blizzard folk som köper guld osv? Det måste väl då klassas som fusk eftersom beteendet bestraffas?
Sen kan du ju motivera hur mycket du vill varför du vill göra det, men det blir ju inte rätt eller "lagligt" för det.
Men som sagt, jag vet inte hur reglerna för detta är gjorda av blizzard.

Jo dem bannas, om de kommer på det dvs

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag slår ner datorstyrda gubbar, slåss aldrig med allierade är med på såna där arenor eller vad det heter.
Jag köper mig tid bara, ist för att gå o slakta elektroniska grisar i flera timmar som så många arbetslösa/studenter/soc snyltare verkar ha tid med.

Jag har barn + en bil som tar upp mycket tid med.
Jag missa det helt i avtalet att man måste ha en viss tid att lägga ner på spelet, annars får man inte spela det.
Ungefär som att knalla in på en bil firma och köpa en bil emot löftet att man måste köra X antal mil med bilen, annars får man inte köpa den. Make´s no sense.

Rekord är det en av 10 som faktiskt svarat på frågan i topic, resten är små paragrafryttare med en inkomst på knappa 1000kr i månan som dyngtjuter, härligt.

Din logik brister eftersom man inte måste ha 1000g för att kunna spela spelet, du vill ta en genväg genom att betala någon annan att farma guldet åt dig för du anser att din tid är mer värd.
Så ett mer korrekt argumet till din bil liknelse är det som att säga att du skulle lämna in bilen på verkstad om den går sönder för att du inte anser att du har tid att laga den själv.

Huruvida det skulle vara fusk eller inte att köpa guld det skiter jag i och personligen anser jag att det inte är det eftersom man inte förändrar något i spelvärlden som man skulle göra om man skulle använda sig av teleport hack och liknande som fanns förr i tiden.

Sen en bra guldköparsida är som tidigare sagt itemgarden.com, alltid fungerat felfritt för mig när jag spelade wow back in the days.

Ett sista ord till alla er som gnäller om att han ska köpa guld, varför slösar ni er tid?
Inget ni säger kommer få han att ändra sig och inte en käft bryr sig det allra minsta om det ni säger.
Så allt ni gör är att skriva massa skit som inte har något med topic att göra för att ni inte tycker om det han efterfrågar.

Edit: Man blir INTE bannad för att ha köpt guld, jag skulle mycket gärna vilja se något som helst bevis på att någon skulle ha blivit bannad för att ha köpt guld.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity

Ett sista ord till alla er som gnäller om att han ska köpa guld, varför slösar ni er tid?
Inget ni säger kommer få han att ändra sig och inte en käft bryr sig det allra minsta om det ni säger.
Så allt ni gör är att skriva massa skit som inte har något med topic att göra för att ni inte tycker om det han efterfrågar.

Tror inte någon tycker den slösar bort tid på att svara, dom flesta väljer ju att vara här och diskutera av en anledning, och det är ju inte direkt i syftet att försöka ändra alla andras åsikter.
I samma anda kan man säga att dina klagomål på dom som klagar är slöseri med tid för att dom inte kommer ändra sin åsikt baserat på vad du tycker.

Sen så bara för att man efterfrågar något betyder det inte att man kommer få svar på det. Hur många skulle ge länkar till någon som bad om aimbots till cs tex? Finns flera som frågat på forumet men jag har aldrig sett någon ge länk.

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller mycket tid att lägga ner på spelet (jobb 80% och 7 månader gammal dotter) men ändå lyckas jag genom dailys samla på mig väldigt mycket guld på ganska kort tid utan några problem överhuvudtaget. 1000g går ju på ingen tid alls så jag förstår inte problemet egentligen, antingen så är du ganska dålig på WoW eller så är du helt enkelt lat.

Edit: Plus att jag nu spelar Age of Conan också, samtidigt som jag har ett liv, HOW CAN THIS BE?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Medlem

1000g är ingenting, man kanske kan köpa mats för att enchanta tre grejer och repaira 10 gånger sen så är de slut.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk

Här har du dom bästa sidorna, dom ringer upp och kollar när du köper så du måtse ange rätt tele nmr dom ska bara kolla så att allt är rätt!

http://www.itemgarden.com/index.jsp
http://www.offgamers.com/

GL

Permalänk
Medlem

Blizzard bannar hundratals om dagen för att ha köpt guld, och det är ett välkänt fenomen. Däremot verkar de inte kunna ta alla - tänk på att det finns över 10 milj. aktiva spelare. Så att det är ren bullshit att man kan göra det utan risk för åtgärder mot en.

Citat från WORLD OF WARCRAFT® TERMS OF USE AGREEMENT:
C. You agree that you will not

v. buy or sell for "real" money or exchange gold, weapons, armor, or any other virtual items that may be used in World of Warcraft outside the World of Warcraft platform;

(källa: http://www.wow-europe.com/en/legal/termsofuse.html)

Står även att Blizzard kan välja att stänga av dej permanent om de kommer på dej. GMs kan kolla i loggar och se direkt ifall du gjort något.

När du köper guld blir du rik fortare än du borde och därmed bidrar du till att förstöra serverns ekonomi.
Om alla köper guld så måste priserna på AH trissas upp ordentligt vilket leder till att ekonomin på servern blir helt söndertrasad. Även detta är ett välkänt fenomen.

Visst gör du precis som du vill, men ha i åtanke att du bidrar till något som på ett långsiktigt sätt förstör.

Du verkar däremot ganska envis..
http://www.offgamers.com
http://www.ige.com

Permalänk
Medlem

Ge oss namnet på din Char så ska vi se till att du får mera fritid att umgås med barnen & bilen

För att återkoppla till subject.
mmowned har en forumdel där de testar goldsellers.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Varför inte ta steget längre och betala en person för att spela spelet åt dig? då får du massvis med fritid

Permalänk
Medlem

MMOGlider är ju bäst till guld å lvling iallafall ^^

Permalänk
Medlem

Du verkar vilja gnälla mer på att folk snyltar skattepengar och är arbetslösa medans du är hårt arbetande men ändå inte vill skaffa ditt guld själv? Luktar dubbemoral.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Men spela spelet då! Att få 1000guld är ju som att du fuskar i vilket SP spel som helst. Gör du bara quest så får du ju de pengar du behöver till det. Då behöver du inte den fetaste gearen eller nåt. Själv har jag slutat spela wow för att bra tag sen just för att precis som alla andra mmorpgs så behöver du faktiskt spela en helvetes massa för att kunna va bra på det. Och ha de bästa grejjerna. Bara de som har den tiden kan ju göra det.

Mitt tips är att fortsätta med singleplayerfuskande istället^^

Fan du kan ju köpa guld överallt. Eller hinner du inte ens söka på google?;P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Du verkar vilja gnälla mer på att folk snyltar skattepengar och är arbetslösa medans du är hårt arbetande men ändå inte vill skaffa ditt guld själv? Luktar dubbemoral.

Ser du inte att det är två helt skilda saker?
Att snylta skattepengar är som att stjäla guld.
Vad han gör är som att betala någon att arbeta åt en och det är väl ganska vanligt förekommande det också?

Eller du kanske anser att han stjäl guld?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop