Permalänk

Frågor om Popcorn hour?

Har tänkt och köpa den populära Popcorn Hour, men har några frågor jag skulle vilja få besvarade först. Hoppas ni kan hjälpa mig.

1. Läst att trådlöst inte funkar, men kan man koppla ni en usb-sticka eller en trådlös accespunkt för att få det att funka?

2. Får inte kläm om hur man använder ftpn i popcorn. Vet hur man sätter upp en ftp server på datorn, men finns det en ftp-klient i popcorn hour som man kan logga in på min ftp och ladda ner saker till den interna hårddisken?

Det var nog det sålänge, tack i förhand.

Permalänk
Medlem

1. Du kan ju koppla popcornen till en trådlös router och få den trådlös på det sättet.

2. Om du sätter in intern hårddisk i popcornen och installerar NMT applications så installeras en FTP-server. Då är det bara att logga in med en FTP-klient på FTP-servern i popcornen och ladda upp material.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
1. Du kan ju koppla popcornen till en trådlös router och få den trådlös på det sättet.

2. Om du sätter in intern hårddisk i popcornen och installerar NMT applications så installeras en FTP-server. Då är det bara att logga in med en FTP-klient på FTP-servern i popcornen och ladda upp material.

Så man kan inte sitta på popcornen och ladda ner, utan måste ladda upp filer till ftp server på den interna hårddisken genom att logga in på popcornens ftp-server på datorn och ladda upp filer till den. Fattat det rätt?

--

Det är väl 3.5 IDE-hårddisk man ska köpa till väl?

Permalänk

Ett litet tips kan ju vara att vänta lite grand, som jag har förstått det så kommer det snart nya versioner med stöd för sata och en hel del annat.

Sen angående dina frågor.

1. I senaste firmwaren så finns det stöd för wifi med en speciell sort av trådlöst chipp, sen är överföringen begränsad till max 20Mbit för närvarande.
2. Det finns en ftp-server i burken, har inte sett nått om någon ftp klient. Finns rätt mycket info och annat smått och gott om burken på deras sida/community.

Citat:

Hi-Jack @ May 21st 2008 11:59PM

Message wasn't supposed to be covered in news already as all PCH did was send announcement and target pricing info to some resellers. we also not verified all the specs and such and heard about "mistakes" made in communication so it's hard to make an accurate news article now. We look into sending some images and information over to you guys during next week when we actually can see and verify all the goods....

Here's what I know so far (unverified and subject to changes)

A-110: USB Slave / SATA / HDMI 1.1
B-110: Home Theatre main Board based on feedback, comments and targetted for the hobbyist to create it's own HTPC style case and be a bit active around modding and making it's own casing (also a casing could be provided).

IDE / USB Slave / HDMI 1.3 / MINI ITX factor Optical / Coaxial / Mini PCI
Player is internally references as "hi-jack hour"

A-112: SATA / USB Slave / HDMI 1.3 cube casing with LCD

S-200A: 2GB Flash, Black player, HDMI 1.1 and VGA, UART port (signage)

WN-100: USB Wireless N USB dongle (20Mbps capped for now)

If you want more, keep an eye on the news here and MPC during next week. This is all we know. Unless there are changes to be made, it is believed these players will make it around summer holidays (mid to end June 2008)

Chips are not communicated but we expect SMP8634/5 and maybe an older one in one of the units... We don't know yet but will know soon

Enjoy
Hi-Jack

Visa signatur
Permalänk

Men tror du de kommer kosta under 2000kr som A100 gör?

Permalänk

Som jag tror är att a-110 som kommer kommer ta den platsen som a-100 har idag, och hamna på liknande pris, visserligen så fungerar a-100 finfint tycker jag

Enda jag tycker är lite dumt är hanteringen av upp spelningen av musik, men det skall fixas i kommande mjukvara säger de.

Visa signatur
Permalänk

Den stora frågan är om a-110 kommer till Sverige samtidigt, för har inte lust att vänta för länge.

Permalänk
Medlem

Re: Frågor om Popcorn hour?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kristofer-kun

2. Får inte kläm om hur man använder ftpn i popcorn. Vet hur man sätter upp en ftp server på datorn, men finns det en ftp-klient i popcorn hour som man kan logga in på min ftp och ladda ner saker till den interna hårddisken?

Det var nog det sålänge, tack i förhand.

Efter att du har tryck in hårddisken och satt igång maskinen så gör du följande:

1 - Gå in i Setup menyn

2 - Gå in på NMT setup wizrd och följ beskrivningen för att installera all mjukvara via online install.. bara tre knapptryckningar..

3 - När installationen är klar går du in på NMT applications meny:n... (under setup då också).. Här inne sätter du igång vilka applikationer du vill använda, bla då ftp.. glöm inte att ställa in ifall du vill byta namn på enheten och vilken workgroup den ska tillhöra. Du kan byta lösenord på enheten ifall du känner för det (1234 är standard).

4 - Under network fliken i setup meny:n ser du vilket ip maskinen har. Nu startar du bara upp valfri ftp klient (filezilla om du vill ha fria alternativ)..

Bara att connecta till enheten med följande uppgifter:

IP: 192.168.0.xxx

username: ftpuser

pass: 1234 (Standard om du inte har bytat)

port: 21

Hoppas detta hjälpte dig... Satt själv och läste till mig detta som sent i fredags då jag själv inhandlade en popcorn maskin

Permalänk
Medlem

HDMI till DVI?

Någon som kört en HDMI till DVI plugg till en datorskärm med Popcorn Hour?

Permalänk

Någon som vet vart man får tag i en adapter som passar i popcornen? Alltså en som gör från pata(IDE) till sata? Alla jag hittat är honor i PATA-änden, när det behövs hanar dvs stift.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_One
Någon som kört en HDMI till DVI plugg till en datorskärm med Popcorn Hour?

Har nu provat och kan bara säga att det funkar precis så bra som jag trodde...

Permalänk
Medlem

Tänkte låna tråden lite.
Är det någon som har testat att köra Llink som mediaserver, och som har testat hur bra det fungerar att strömma från rar-arkiv?

*edit*
Har nu köpt min egna pch och kan meddela att Llink fungerar väldigt bra:)
Har iof bara testat att strömma icke-HD format, men det funkar riktigt bra:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuZack
Tänkte låna tråden lite.
Är det någon som har testat att köra Llink som mediaserver, och som har testat hur bra det fungerar att strömma från rar-arkiv?

*edit*
Har nu köpt min egna pch och kan meddela att Llink fungerar väldigt bra:)
Har iof bara testat att strömma icke-HD format, men det funkar riktigt bra:)

kan inte du vara snäll och skriva hur du fick det att fungera?

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"

Permalänk
Medlem

Hos mig kan jag varken spela upp Wav filer Det är också några typer av Mpeg som inte funkar liksom avi filmer som jag själv gjort i Premiere. Funkar alla filer för er?