Permalänk

Snälla, starta inte en diskussion om det är lagligt eller inte, för det har diskuterats miljoner gånger här!
Och det är ju ingen som bryr sig om om det är olagligt eftersom att även anställda på tippen stjäl saker.

Permalänk
Medlem

Nån fullt fungerande OEM burk med en AMD 1700+ i är väl det fränaste jag hittat.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Snälla, starta inte en diskussion om det är lagligt eller inte, för det har diskuterats miljoner gånger här!
Och det är ju ingen som bryr sig om om det är olagligt eftersom att även anställda på tippen stjäl saker.

Det skulle inte gå sno nåt på den tippen där jag bor på då gubbarna övervakar skroten ganska bra, men å andra sidan har jag aldrig frågat om man får ta nåt heller. Det finns dock ett ställe där dom anställt alkisar på soptippen (ALTONA) som säljer saker som funkar bl. a CRT datorskärmar, men det är mest skit som ingen köper. Det är ganska små såna med

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

En C64 -brödburk- i en container bakom ett av husen på KTH i centrala Stockholm.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Avstängd

hittade en p4 630 3ghz ht, n7800Gtx ,fult buckligt chassi resten var urplockat

Permalänk
Medlem

Hittat ett fungerande geforce 6600GT agp, ett Coolermaster Centrurion chassi å lite annat krafs.

Permalänk
Medlem

Senaste var en 15" TFT-skärm. Den hade några "klösmärken" och saknade nätadapter, men det var lätt fixat. Även hittat en 20 GB HDD som numera sitter i datorn jag satte ihop åt min morfar (P3 800 MHz).

Det finaste icke-dator-relaterade är en fin fulldämpad cykel av märket Specialized med XTR-växlar och annat godis. Kanske var stulen men det gör det samma för nu är den stulen igen.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Var har ni hittat de ? En av er har ju hittat 5 graffen, var ? Lr går ni runt på tipen o letar, lr vadå ? -.-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpiikeN^
Var har ni hittat de ? En av er har ju hittat 5 graffen, var ? Lr går ni runt på tipen o letar, lr vadå ? -.-

Jag tänker inte nämna namn eller adress på tippen där jag hittat prylar, men det är iaf en mycket stor kommunal soptipp, men en jätte snubbe som låter en plocka el skrot, bara man är trevlig mot honom

Permalänk

Har vart på tippen i dag och har hittat tidernas bästa fynd!!!!
En Philips ProScreen 4700 projektor, stor som faan men den klarar SXGA
Den har visserligen 17 trasiga (gröna) pixlar men lampan är nästan ny
Inbyggda högtalare och en massa anslutningar är ett plus

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpiikeN^
Var har ni hittat de ? En av er har ju hittat 5 graffen, var ? Lr går ni runt på tipen o letar, lr vadå ? -.-

Han kanske jobbar på tippen, eller känner någon där

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Har vart på tippen i dag och har hittat tidernas bästa fynd!!!!
En Philips ProScreen 4700 projektor, stor som faan men den klarar SXGA
Den har visserligen 17 trasiga (gröna) pixlar men lampan är nästan ny
Inbyggda högtalare och en massa anslutningar är ett plus

Det är ingen garanti kvar på projektorn?
Med tanke på alla pixelfel borde ju eventuell pixelgaranti gälla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Har vart på tippen i dag och har hittat tidernas bästa fynd!!!!
En Philips ProScreen 4700 projektor, stor som faan men den klarar SXGA
Den har visserligen 17 trasiga (gröna) pixlar men lampan är nästan ny
Inbyggda högtalare och en massa anslutningar är ett plus

Nice det hade man inte tackat nej till.

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Medlem

Nu är detta inte direkt ett tippfynd, men ja har fått en skärm av en bekant, slängdes på ett företag.

21" dell CRT (rebranded sony alltså) trinitron och flatscreen (crt med platt bildyta).

Redigt fräsch i 1600*1200 85hz, tyvärr så klarar mitt intel gma i laptopen inte höga upplösningar med den skärpa som t ex ett matrox skulle ge på en sådan skärm :/

Fördelen med trinitron är att den har en färgåtergivning och fyllighet som saknas i många nya skärmar. . .

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Det är ingen garanti kvar på projektorn?
Med tanke på alla pixelfel borde ju eventuell pixelgaranti gälla.

Den är 10 år gammal o nån har slängt den på tippen, hallåå!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vihan
Nice det hade man inte tackat nej till.

Verkligen inte

Sökte en snabbis på internet, projektorn kostade 8000 dollar när den var ny, dvs lite mindre än 60000 kr, snacka om dyrgrip

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Hittade en Apple studio display 21, fullt fungerande, för 5 år sedan.
Räknades som en ganska bra skärm då, blev glad åt det fyndet då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaff
Nu är detta inte direkt ett tippfynd, men ja har fått en skärm av en bekant, slängdes på ett företag.

21" dell CRT (rebranded sony alltså) trinitron och flatscreen (crt med platt bildyta).

Redigt fräsch i 1600*1200 85hz, tyvärr så klarar mitt intel gma i laptopen inte höga upplösningar med den skärpa som t ex ett matrox skulle ge på en sådan skärm :/

Fördelen med trinitron är att den har en färgåtergivning och fyllighet som saknas i många nya skärmar. . .

Haha, precis en sån sitter jag med.
Även jag hittade min, slängd i en kontainer hos en polare, jag var tidigare svåger med han som slängde den har jag fått reda på, nöjd som fan är jag iaf.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Chiftec Fulltower innehållande
Nått moderkort med en Xp 2400+ och ett 9800XT kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Hittade en Apple studio display 21, fullt fungerande, för 5 år sedan.
Räknades som en ganska bra skärm då, blev glad åt det fyndet då

Jag hittade en för 4.5 år sen och då räknades den iallafall som gammal skåpmat...men men

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Hittat 2 moderkort med P4 2.0 GHz, dom var rätt nylanserade då så fattar inte vilket pucko som kastat ut dom.

Hittade en komplett dator för ca 1 år sen som hade ett GF4 o en P4 1.6 GHz o en 80 GB hdd. Chassit var helt wasted så bytte det, blåste den med högtrycks luft(det var fullt med löv o skit i datorn) lät den stå ca ett dygn inne för att torka ordentligt, var på hösten jag hittade den så hade vart regnit o blött. Otroligt nog så hoppade den igång o hade XP installerat o CSS t.ex. tyvärr inte auto logg in på steam

Hittat en projektor o 2-3 st 14"-15" skärmar med+typ 10 st halv kompletta laptops som jag byggt ihop några fungerade av.

Vart jag hittar dessa saker tänker jag inte säga men kan ju avslöja att det inte är en återvinnings central iaf

... Får inte tag på dom på nått kriminellt sett heller...

Permalänk

Brukar komma över lite delar från diverse företag man ränner runt på. dock inga höjdar grejor eller så.. :/

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Mitt bästa "tipp fynd" är min fina HP 6910P den med C2D T7300, ända felet var att den saknade E tangenten och gummit till styrpinnen, och så fanns det ingen eldel heller.
TYP 1 år gammal när jag hittade den.

Tillslut citerar jag det infinity_90 skrev

Vart jag hittar denna dator tänker jag inte säga men kan ju avslöja att det inte är en återvinnings central iaf

Permalänk
Medlem

Återvinningscentraler verkar var dött lopp. Jag har hittat mina grejjer i jobbets elsoprum. Samt fått via kontakter på diverse företag när dom slängt ut saker.

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PBGP
Återvinningscentraler verkar var dött lopp. Jag har hittat mina grejjer i jobbets elsoprum. Samt fått via kontakter på diverse företag när dom slängt ut saker.

Det är ju där man hittar dom alra bästa fynden, kan erkänna att min 6910P kommer från jobbets skrothög med
Du vet, man har ensamrätt på skrothögarna

Vad brukar du fynda på jobbet?
Jag har hittat en 19" platt skärm, något defekt, men det var garanti kvar så jag fick en sprillans ny, denna 6910P, några stationära HP ~ 3,2GHz
Ett Soundblaster Audigy 2ZS Platnium PRO
Ett dusin tal 17" platta skärmar

Men det roligaste fyndet är trots allt HP Compaq 6910P med C2D processorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Det är ju där man hittar dom alra bästa fynden, kan erkänna att min 6910P kommer från jobbets skrothög med
Du vet, man har ensamrätt på skrothögarna

Vad brukar du fynda på jobbet?
Jag har hittat en 19" platt skärm, något defekt, men det var garanti kvar så jag fick en sprillans ny, denna 6910P, några stationära HP ~ 3,2GHz
Ett Soundblaster Audigy 2ZS Platnium PRO
Ett dusin tal 17" platta skärmar

Men det roligaste fyndet är trots allt HP Compaq 6910P med C2D processorn.

Du skojar va?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=187343

Permalänk
Medlem

Mitt bästa "tippfynd", eller snarare på väg att bli tippfynd, var en HP Pavilion med sempron 3000+ cpu, 200GB HD, DVD-brännare samt tv-kort. All hårdvara inuti var OEM ASUS. EN omformatering och den går som en klocka.

Permalänk

mina bästa tippfynd:
commodore 64 komplett med spel fungerande
epson hx20 (gammal bärbar)
dell inspiron 8500 fungerande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90

+typ 10 st halv kompletta laptops som jag byggt ihop några fungerande.

Hur många hela blev det?

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Du skojar va?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=187343

Not, blir så ibland, batteriet var typ misshandlat då det bara fungerar i 35 minuter kanske, var nog någon "IT-utvecklare" som hade ersätt den med en ny då han inte orkat köpa nytt tangentbord och batteri.
Händer tyvärr att det blir så när folk på kontoren klagar på att grejerna inte fungerar, och det är ju omständligare för IT-utvecklarnen att skicka in datorn för att byta tangentbord än att köpa en ny, tyvärr ännu än gång blir lätt så då det inte finns några låne datorer att ha när en maskin är inne på service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vihan
Hur många hela blev det?

Minns inte exakt men en 3-4 st vart det iaf.
Sålde dom+resterande datorer i ett paket till en snubbe för typ 6 000 kr så klirra fint i kassan

Har ju redan en laptop så