Euro Truck Simulator nya Bilder

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Finns det några liknande såna här spel? Eftersom ni klagar så mycket på dehär så tänkte jag testa något av dom andra syskonspelen som ni säger?
Vad heter dom?
//Club01

18 wheels of steel serien, då främst haulin och longhaul.
sen finns busdriver med på samma platform.

longhaul är väl nyast och släpptes tror jag i vintras,klart bäst hittils iaf tycker jag,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flightace
18 wheels of steel serien, då främst haulin och longhaul.
sen finns busdriver med på samma platform.

longhaul är väl nyast och släpptes tror jag i vintras,klart bäst hittils iaf tycker jag,

Är det några uppgraderingspaket eller kan man installera vart för sig? Tänkte om jag måste skaffa mig alla för att kunna köra longhaul eller om man direkt kan skaffa de?

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Ja, Euro Truck simulator är inte så bra;

Sedan så en krasch in i en annan lastbil så åkte hans släp igenom hans cabin när . ja

Permalänk

spelet är helt underbart när man väl kommer igång med det.
det kan ju verka tråkigt och monotomt att köra fram och tillbaks mellan städerna och leverera vagnar kan ju vissa tycka,men ger man spelet en chans,så blir det nästan beroendeframmkallande.
jag personligen ser charmen i att sitta i cockpitten och köra flera mil för att nå fram till målet.
men och andra sidan så älskar jag ju alla dessa simulator spel,så smaken är ju som baken:P
synd bara att inte norden fanns med,skulle varit nice att ha en rutt mellan s-vall och s-holm:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flightace
18 wheels of steel serien, då främst haulin och longhaul.
sen finns busdriver med på samma platform.

longhaul är väl nyast och släpptes tror jag i vintras,klart bäst hittils iaf tycker jag,

Om vi säger såhär då. Vad skiljer dom olika ifrån varandra? Typ haulin mot longhaulin? Är det bara mer grejer o bättre grafik eller är det 2st typ olika spelvarianter? Longhaul låter ju tillexempel som att man kör långa släp mot för haulin som är med vanliga? Eller är det fler skillnader på dom 2 olika?

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Är det några uppgraderingspaket eller kan man installera vart för sig? Tänkte om jag måste skaffa mig alla för att kunna köra longhaul eller om man direkt kan skaffa de?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Är det några uppgraderingspaket eller kan man installera vart för sig? Tänkte om jag måste skaffa mig alla för att kunna köra longhaul eller om man direkt kan skaffa de?

båda spelen är fristående och skillnaden mellan haulin och longhaul är
inte påtalande,samma spel men lite uppdaterat bara.

nästan som om det är en patchad nyrelease.

Permalänk
Medlem

det kommer ju ett expansion med UK och kanske Skandinavien
fast det är häftigt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

fan va king om skandinavien och UK dyker upp

bara måste ha och JA det är kul å blåsa på i ca 90 i regn och dimma mitt i natten ^^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som tycker gasen ballar ur ibland? Kör med en Logitech Momo. När man ska stanna och tanka/sova så rusar oftast motorn. Även när man kör vanligt får den för sig att antingen fastna på halvgas eller fullgas. Sjukt irriterande att inte kunna axa lugnt och fint. Bromsen verkar ju vara digital, antingen av eller på. Går ju inte stanna lugnt och fint, är millimeterprecision på bromspedalen i så fall. Har provat ändra deadzone mm. men jag tycker inte jag får till det.

Obs. ratten och pedalerna funkar klockrent i alla andra bilspel.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk

tjennare vart kan man hitta bra mods till ets?? har precis börjat spela och det är grymt

Permalänk
Medlem

sök på 3dartpol på google (kommer inte ihåg adressen). annars har du truckpol.proboards

Permalänk
Medlem

3dartpol har slutat hosta sina mods, han gjorde det en gång tidigare, men ångrade sig.

Haha, Truckpol. Jag blev bannad för att jag postade privata mods i deras Screenshot tråd (Min första ban forumban dessutom, alldrig blivit bannad eller varnad förut). Det forumet är inte att rekomendera.

Kolla den här sidan annars : http://18wosfreaks.xooit.fr/index.php

Finns ett par mods till ETS där att tanka hem.

Permalänk
Medlem

Har läst tråden lite och kommit fram till att det verkar inte vara någon svensk som vill lägga upp sina bilar.

Skusty, sidan du länkar till, den såg jättebra ut. Men man var tvungen att vara inloggad och eftersom hela sidan var på franska så var det rätt kört för mig.

Finns det ingen svensk som kan lägga upp så man fattar vad man läser? Jag satt säkert en timme med den där sidan innan jag ens fatta vad jag skulle trycka på

Permalänk

http://18wosfreaks.xooit.fr/index.php verkar vara en okej sida(fattar inte språket men ändå) men hur gör man för att registrera sig. det står bara att registreringen är stängd

Permalänk
Keeper of the Bamse

Sitter nu på en berlin>lisabon-körning och stortrivs i regnet

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

när jag startar spelet så trycker jag new game sen så ladar det sen bara stängs det och det kommer upp ett fönster som står runtime error

Permalänk

Har med ett problem med spelet. jag kör med Thrustmaster Force Feedback Racing Wheel. Hade den till 18wos också, och det funkade utmärkt.
Funkar även utmärkt i detta spel men, ibland så slår lastbilen av sig och startar igen med detsamma. kan hålla på upp till typ 20 gånger ibland. Sen kan man åka en bit, sen blir det lika. nån som vet vad det kan bero på? Rätt störande i längden, och det sänker ju farten med..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord_Mattias
Har med ett problem med spelet. jag kör med Thrustmaster Force Feedback Racing Wheel. Hade den till 18wos också, och det funkade utmärkt.
Funkar även utmärkt i detta spel men, ibland så slår lastbilen av sig och startar igen med detsamma. kan hålla på upp till typ 20 gånger ibland. Sen kan man åka en bit, sen blir det lika. nån som vet vad det kan bero på? Rätt störande i längden, och det sänker ju farten med..

Händer mig med med min Momo-ratt. Har inte fått bukt med det.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk

okej.. Vet inte hur man ska göra.. Får kolla lite mer på de imorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
det kommer ju ett expansion med UK och kanske Skandinavien
fast det är häftigt

http://img388.imageshack.us/img388/9139/ets00003ev7.png

Måste man göra något speciellt för att få fram den vänstra spegeln när man sitter i hytten? Jag får upp höger och vänster i alla vinklar förutom den i hytten. Skitjobbigt

Roligt spel annnars dock, bara hoppas min momo-ratt kommer snart

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

har för mig att det är så att den dyker upp såfort du inte kan se den riktiga spegeln längre:)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Jo jag märkte precis det! Men det är ju bara det att jag ser typ 3-4mm av den högra bakspegeln och det är tydligen tillräckligt för att man inte ska få upp den statiska spegeln. Borde gå o få upp båda vilket fall som helst tycker jag, ser mycket bättre i dem.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk

Tjennare spelat ets ett tag nu och börjar bli sugen på ny lastbil. letat runt lite och sökt på google. men hittar inget vettigt. jag letar efter en vanlig långtradare. Liknande den här. märke och modell spelar ingen roll. men det ska hellst vara en Volvo eller Scania

Permalänk
Medlem

det är fel på länken till bilden

Permalänk
Medlem

Kan man bara åka runt i lastbilar eller vad de är ? I så fall fattar jag inte hur folk kan spela det. Låter helt tråkigt.

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Kan man bara åka runt i lastbilar eller vad de är ? I så fall fattar jag inte hur folk kan spela det. Låter helt tråkigt.

smaken är som baken..

ja man åker runt i lastbil i europa och leverar det mesta till olika företag.

Är kul som fan i början men när man som jag kommer till sista nivån blir det lite jobbigare/tråkigare(kanske)

Permalänk

sorry för fel på bild länken. fattar inte hur man gör. men är det nån som vet om det finns en vanlig 24 metare att hämta till spelet??

Permalänk
Medlem

Shit så jäkla tråkigt spel:P .. den som finner det där roligt måste ha mest fritid av alla i hela världen

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Shit så jäkla tråkigt spel:P .. den som finner det där roligt måste ha mest fritid av alla i hela världen

Håller med dig.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |