Köpte en begagnad dell lati D630, som verkade ha en förinstallerad partition; "Dell Recovery". Jag formaterade denna i Vista:s diskhanteraren för att kunna lägga detta utrymme till någon av de andra två hårddiskarna. Det enda som hände var att diskutrymmet var "inte allokerat" och i diskhanteraren går det inte att utöka de övriga diskarna. Hur ska jag göra för att kunna använda detta utrymme?
1) Det går inte att utöka någon av partitionerna i diskpart när jag högerklickar för att utöka. Det utrymme som är "inte allkoerat" ser ju fortfarande ut som en partition och kanske därför inte är tillgängligt, kan det bero på detta?
2) partition magic förefaller inte fungera tillfredställande i Vista, ville inte när jag försökte installera
Ok, men frågan kvarstår lite för mig; Det utrymme som är "inte allokerat" ser fortfarande ut som en partition i windows diskhanterare. Påverkar detta att man inte kan pussla ihop detta utrymme med någon annan partition?
Nu har jag 4 partitioner på min 80 gb disk:
1 systempartition; 38 gb
1 bg annan som jag vill ha kvar;38 bg
1 som jag vill ha bort helt; 2 gb
1 EISA (eller vad det heter, vet inte vad den är till för); 98 mb
går inte att göra fler, har provat att ta bort, men det funkar inte. Något annat förslag?