Permalänk
Medlem

Mac OSX frågor

1: Är Mac osx stabilt / bra ?
2: Kan jag installera vanliga .exe program / spel ?
3: Vilken ver ska jag ha ? Vill spela lite osv.
4: Hur hackar man det så det funkar till en vanlig pc ?
5: Kommer det funka på min ? Intel core2duo E6600 3.0 ghz 1 gb ram 8600GT
6: Kan jag köra dual boot med vista och mac ?
7: Fungerar det som vanligt när man kör dual boot att man får välja vilket os man vill starta ?

Thx !

Visa signatur

E6600 3,0 Ghz | Corsair 2048 mb 800 mhz | 9600GT 512 mb PhysX | 320 GB x 3 | Razer diamondback 3G | Qpad CT Large | Corsair VX450Watt | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H

Permalänk
Medlem

Det är inte tillåtet att köra OS X på din egen maskin om du skall följa licensavtalet, utan enbart på deras egen hårdvara (apple då alltså).

Man går ju miste om lite av idéen med mac också om man inte kör på deras egen hårdvara då operativet är anpassat för deras utvalda komponenter för att få god stabilitet.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

1. Ja, mycket.
2. Nej, det går via tex. parallells men svaret på just din fråga är Nej.
3. Du skall så klart ha senaste versionen av Leopard.
4. Det får du varken göra eller fråga om här. Det är hur som helst värdelöst att göra det, köp dig en Mac istället.
5. Köp en mac om du vill köra osx
6. Köp en mac om du vill köra osx
7. Kör du dual boot så får du välja vilket OS du skall starta när du bootar upp datorn.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem

Så det är inget man kan spela på ?

Visa signatur

E6600 3,0 Ghz | Corsair 2048 mb 800 mhz | 9600GT 512 mb PhysX | 320 GB x 3 | Razer diamondback 3G | Qpad CT Large | Corsair VX450Watt | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H

Permalänk
Medlem

http://www.apple.com/se/games/

Är du en spelnörd ska du hålla dig till Windows.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Finns massor utav spel till mac os ju.
Själv väntar jag på Diablo 3 innan jag köper ny mac.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Tänk på vad ni skriver i denna tråd.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ska du spela på en mac så behöver du en sån här:

med ett 8800GT i, dock går en sån dator lös på runt 25k

/H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Mac OS X som sådant kan inte köra program som är gjorda för windows, lika lite som Windows kan köra program gjorda för Mac OS X. Det är ju två vitt skilda operativsystem.

Det finns olika lösningar för att köra windows på en mac, så du kan köra windowsprogram även om du har en macintosh-dator men du behöver som sagt windows.

Angående "kan man spela på mac" så gäller samma saker som för vilka andra program som helst. Om spelet finns i macversion kan du spela det på en mac. Ett spel som bara finns för windows kräver givetvis Windows för att fungera.