Bioware's MMORPG avtäcks dag Kl 23:00.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlurK
Det är ju ändå Bioware, och nämn ett spel som dom gjort som floppat.
Jag kommer helt klart köpa spelet så fort det släpps

Sonic Chronicles....

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Cautiously optimistic....

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shai Tan
Ja man hoppas ju att detta blir riktigt nytänkande så man inte tänker att va fan detta har man ju sett redan 10ggr.

Ungefär som WAR... Har man spelat WoW så har man redan spelat WAR känns (tycker jag) som WoW med ett nytt skin...

Har man spelat DAoC har man spelat ett MMORPG som är mer som War än WoW. Bara för att WoW var det första du spelat så var det inte det första MMORPG:t.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Har man spelat DAoC har man spelat ett MMORPG som är mer som War än WoW. Bara för att WoW var det första du spelat så var det inte det första MMORPG:t.

Jaja har man spelat EQ så har man redan spelat DAOC osv.... ända tillbaka till Nethack

Vem vågar spekulera på klasser som kommer komma med?

Gissar att dom lånar från KOTOR:

Scoundrel
Scout
Soldier
Jedi Consular
Jedi Guardian
Jedi Sentinel

Sen kan man kanske gissa sig till:

Bounty hunter
Storm trooper
Sith - flera klasser

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasterOfDisaster
Jaja har man spelat EQ så har man redan spelat DAOC osv.... ända tillbaka till Nethack

Vem vågar spekulera på klasser som kommer komma med?

Gissar att dom lånar från KOTOR:

Scoundrel
Scout
Soldier
Jedi Consular
Jedi Guardian
Jedi Sentinel

Sen kan man kanske gissa sig till:

Bounty hunter
Storm trooper
Sith - flera klasser

Visste inte att RvR etc fanns i EQ?

RvR är det som är DAoC och War.

Permalänk
Medlem
Citat:

Visste inte att RvR etc fanns i EQ?

RvR är det som är DAoC och War.

Fanns något liknande där pvp var indelat i rasgrupperingar i EQ på vissa PvP servers. Fast tror det är borta nu.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ventrue
Fanns något liknande där pvp var indelat i rasgrupperingar i EQ på vissa PvP servers. Fast tror det är borta nu.

Jo, men var det lika storskaliga strider som DAoC? Såvitt jag vet så var det DAoC som införde den typen av strider och även det RvR som är "känt" idag. Kom dom där PvP-servrarna före DAoC (2001)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Nja första jag spelade var UO sen SWG, EQ2, WoW, Lotro, AoC och War. Måste ju säga att alla spel efter WoW har känts exact som WoW fast inte lika polerat och ett annat skin typ. Spelen efter WoW har ju bara haft en eller flera lite nya features och ja enligt mig har de failat hårt med att göra mig beroende som UO, SWG och WoW lyckades med.

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Oj jag var inte vidare imponerad av grafiken tidigare men nu är jag lite imponerad. Gillar den grafiska stilen de valt.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Oj jag var inte vidare imponerad av grafiken tidigare men nu är jag lite imponerad. Gillar den grafiska stilen de valt.

De har ju bara härmat det mest lyckade mmorpgt som finns.
Ifall de inte klarar av att konkurrera med spel som aoc graiskt, då är det väldigt lätt att göra allt lite tecknat för det verkar gå hem iaf, se på wow.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Med tanke på i vilket stadie utvecklingen är i så är ju inte grafiken ens i närheten på att vara optimerad. Dom har förmodligen inte fått in mer än första lagret med texturer samt att shadows och AA m.m. inte är pålagt.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
De har ju bara härmat det mest lyckade mmorpgt som finns.
Ifall de inte klarar av att konkurrera med spel som aoc graiskt, då är det väldigt lätt att göra allt lite tecknat för det verkar gå hem iaf, se på wow.

Tycker snarare att det är väldigt likt KOTOR grafiken och med tanke på att områdena verkar vara klart större så kanske det inte är så illa pinkat.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att det verkar lovande!
Ang. mängden av Jedis så försvaras det av att dom var många på den tiden och att dom är i krig mot Sith.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett att man kunnat byta ut sina lemmar mot artificella istället. Hade varit riktigt coolt

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hoppas ändå verkligen att inte alla kan bli jedis. Dom ska vara lite unika imo.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Star Wars och hoppas det lyckas mer eller mindre! Jag hoppas det får sin egna stil och egna fans. Inte samma personer som lirar WoW.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foraek
Hoppas ändå verkligen att inte alla kan bli jedis. Dom ska vara lite unika imo.

I den era där spelet kommer utspelas i finns det flera tusen Sith och Jedi's. Så alla lär nog kunna bli det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hade låga förväntningar på både AoC och WAR, och man kan ju väl säga att de båda floppade mer eller mindre. Darkfall ser också ut att bli fail.

Men det här! Det här kommer att bli bra, det känner jag på mig. Grafiken är precis som den ska vara på ett MMORPG, extremt stor värld i ett väldigt välkänt universum som många tidigare bara har drömt om att få mer av. Dessutom görs det av ett spelföretag som kan kvalitet.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem

För er som missade nyheten på FZ
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=31067

Detta blir bara mer och mer lovande tycker jag

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Star Wars? Nej de kunde ha gjort något i stil med NeverWinter Nights så kanske man hade testat spelet sen iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
För er som missade nyheten på FZ
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=31067

Detta blir bara mer och mer lovande tycker jag

Såg mycket bättre ut där, inte lika teknat som innan. Mer likt orginal kotor spelen nu. Hoppas dom fortsätter så.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Håller med dig Gelantious, blev förskräckt av dom första bilderna men nu när jag ser lite senare släpp blir jag faktiskt taggad på att spela det.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shai Tan
Nja första jag spelade var UO sen SWG, EQ2, WoW, Lotro, AoC och War. Måste ju säga att alla spel efter WoW har känts exact som WoW fast inte lika polerat och ett annat skin typ. Spelen efter WoW har ju bara haft en eller flera lite nya features och ja enligt mig har de failat hårt med att göra mig beroende som UO, SWG och WoW lyckades med.

WoW suger nu, WOTLK = totalt värdelöst, ok nu fick jag det sagt..

Men detta starwars spel verkar ju vara hur bra som helst enligt min mening. Jag har inte läst allt överallt men det jag har läst har ju varit underbart, med hur extremt STOR världen ska vara och hur extremt många quest och saker att göra det ska finnas. Allt som man ser i starwars filmerna ska vara med i spelet och massa annat.
Ja enligt mig låter bara dem sakerna som om att detta spel kommer vara det bästa MMO:et som har släppts hitills.

Permalänk
Medlem

Finns det nån preliminär uppgift om releasedatum?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Finns det nån preliminär uppgift om releasedatum?

Nja inte mer än 2010.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hoppas dem tar den tid de behöver för att utveckla spelet så det inte fattas massa saker när dem släpper det eftersom spelet verkar ju väldigt stort enligt allt jag läst om det.
Så för mig får det ta den tid det tar bara spelet blir färdigt och inte släpps för tidigt

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
WoW suger nu, WOTLK = totalt värdelöst, ok nu fick jag det sagt..

Men detta starwars spel verkar ju vara hur bra som helst enligt min mening. Jag har inte läst allt överallt men det jag har läst har ju varit underbart, med hur extremt STOR världen ska vara och hur extremt många quest och saker att göra det ska finnas. Allt som man ser i starwars filmerna ska vara med i spelet och massa annat.
Ja enligt mig låter bara dem sakerna som om att detta spel kommer vara det bästa MMO:et som har släppts hitills.

Missuppfatta mig inte, kotor är en av mina favoritspel och ser fram emot detta liret.

MEN, att det kommer bli bästa mmo'et som släppt hittills har sagts om många spel efter wow.

AoC och WAR va ju förutspådda att va minst lika bra som om inte bättre än wow och de misslyckades, precis så som du säger nu sades om de spelen "kommer va det bästa nånsin"

Så ska inte vara för snabb för å lovorda ett spel

Sen så håller jag inte alls med dig om att wotlk är värdelöst, det är en bra expansion imo, kanske lite för lätt just nu men det kommer fler raider.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
bäst att ge det lite tid, WoW var inte vackert i början heller när det först utannonserades:)

Se hur det gick - Spelet ser fortfarande ut som skit? (WoW that is..)

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt att detta kan bli det bästa MMO:et än så länge bara eftersom det ska finnas så mycket saker att göra och själva världen ska vara så extremt stor. Precis såna saker jag älskar med spel är att dem ska vara hur stora som helst med hur mycket som helst att göra samt rolig PvP och sånt.
Det ska aldrig ta slut att utforska nya ställen.

För som på WoW så har man en 80 char så har man vart överallt och sen är det bara samma hela tiden. Vilket gör det tråkigt. Plus att nu är även WoW så himla lätt så det blir ännu tråkigare för det också.