Permalänk
Medlem

Problem med mus

Tjenare!

Som topic lyder har jag problem med min mus. Musen är en Razer Deathadder, köpt sommaren 07. Jag har aldrig haft några problem förrän helt nyligen.

Problemet i sig är av störande form. T.ex. när jag arbetar med musen eller spelar, d.v.s. använder musen mycket, så "kopplas" den ur ibland. Ni vet, ljudet för att man har kopplat i/ur saker i datorn låter (det där plinget) och musen går inte att använda på ca 2 sekunder. Jag undrar vad det kan bero på. Jag tror att jag sitter på de senaste drivisarna från Razer, dock inte säker.

Övrig setup:

Asus P5W DH Dlx
Asus 8800 GTS 640mb
Intel 6600 Dual Core.

Visst, det är ett I-landsproblem men det är extremt störande.

MVH

Erik "Sniffy" Rehnqvist

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft det problemet med min deathadder... Dock med gamla möss. Försäkra dig om att du har senaste drivisarna, och att kontakten sitter i oredentligt

Annars har jag ingen aning.

Visa signatur

[Asrock Z77 Extreme4] [Intel Core i5 3570k @ stock] [Powercolor Radeon 6850 @ Stock]
[8GB Corsair Ballistix @ 1866MHZ] [OCZ Agility 3 60GB] [1TB + 320GB HDD 7200RPM]
[In-Win Dragon Rider Chassi] [Fractal Design PSU 500W]

Permalänk

USB kontakten kan ju glappa (förmodar att det är USB), ta ur och kolla på USB:n så att den inte är skadad på något sätt. Det kan också vara så att USB pinsen inte sitter ordentligt i moderkortet.

Permalänk

på äldre razer möss så kunde sladden börja glappa, i fästningen till musen typ, hände rätt enkelt om man lanade ofta då man rullade ihop sladden runt musen, då brukade dom börja glappa på nolltid. Testa dra lite i sladden och håll fast musen så märker du om det händer igen.