uTorrent till Mac, betaversion ute!

Permalänk

uTorrent till Mac, betaversion ute!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Vad är det som är så speciellt med denna torrent program?

Permalänk
Medlem

uTorrent är den bästa klienten som finns...har använt Transmission samt Vuze ett tag men inget går upp mot enkelheten som uTorrent har. Dock är detta högst personliga värderingar

/K

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

va?
Har inte mac wine så man kan köra utorrent den vägen? Utorrent stödjer tillomed wine.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
va?
Har inte mac wine så man kan köra utorrent den vägen? Utorrent stödjer tillomed wine.

Vitsen med µTorrent är ju att det ska vara prestandasnålt, så att köra det genom ett kompabilitetslager kanske inte är det bästa, eller vad säger du?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Vitsen med µTorrent är ju att det ska vara prestandasnålt, så att köra det genom ett kompabilitetslager kanske inte är det bästa, eller vad säger du?

Wine är inte så prestandaätande som du får det att låta
µTorrent under Wine/Linux tar 22MB minne hos mig nu, med runt 200 torrents igång. Som värst, när man tankar 5-6MB/s så tar det väl en 10-20% CPU kanske (3 GHz "Pentium" Core 2). Funkar precis lika bra som i Windows.

Å andra sidan så ser det inte särskilt vackert ut, och jag skulle inte vilja köra det på Macen i det skicket.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Ja, men tycker inte det är någon märkbar skillnad om man kör det genom wine. Programmet är ju redan så snålt som den är

EDIT: Som ovanstående sa, kanske inte ser så vackert ut men går väl kanske o ordna med webui.

Permalänk

Självklart är det ju bättre med en uTorrent os X version istället för att köra wine, förstår inte hur man kan resonera på något annat sätt? Visst går det fint att köra uTorrent genom wine men självfallet är en native app bättre.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

utorrent är automatiskt bäst pga den minimala storleken. tycker jag iaf

Permalänk
Medlem

Det saknas ännu en hel del features på uTorrent till mac, men som tur är, är det bara beta än så länge...

Permalänk

Vilken timing, köpte ju en mac för inte så längesen och uTorrent var nog det enda programmet jag saknade.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Äntligen säger jag! Provkörde det lite imorse innan jag gick till jobbet och nu kan man njuta av bra hastighet för en gång skull. Jag kom upp i 8MB/sek innan ubuntu-isot jag tankade blev färdigt.

Det är lite skillnad mot Transmission som kommer upp i ~2MB/sek och ibland väldigt sällan hoppar upp och kör i 5-6MB/sek.

Har kört rTorrent fram tills nu som också kan köra på snabbt, dock äter det minne på något konstigt vis så det är lite jobbigt.

uTorrent FTW! Det var det enda programmet som jag saknade lite från Windows-världen.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Någon som har upplevt några buggar än?

Visa signatur

MacBook 13" - Intel Core 2 Duo 2.2ghz, 4GB RAM, 500GB HD

Permalänk
Medlem

har lite strul med utorrent för mac.. vägrar mappa portar (grå status) på både imacen och mac minin och därmed blåvägrar den få kontakt med peers, den får alla uppgifter av trackern men connectar inte mot något utöver det.

Antagligen testat varenda inställning som går att testa. direktkopplad mot comhem modem inga routers no nothing.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
har lite strul med utorrent för mac.. vägrar mappa portar (grå status) på både imacen och mac minin och därmed blåvägrar den få kontakt med peers, den får alla uppgifter av trackern men connectar inte mot något utöver det.

Antagligen testat varenda inställning som går att testa. direktkopplad mot comhem modem inga routers no nothing.

Antar att du kollat så att det inte av någon anledning är blockat under "Security->Firewall" på System Preferences?
Jag har "Allow all incoming connections" ibockat där och kört en portforward på port 37*** från servern och till macen. Vet inte om det är så bra att köra allow all där om man inte har extern brandvägg men det kanske går, jag har inte vågat köra så iaf.

"Automatically map port(UPnP)" är avmarkerat i uTorrent också.

För övrigt verkar det funka fint här. Startar och avslutas mycket snabbare än Transmission(som av någon anledning verkar sova en stund när man trycker Quit). Trevligt att det släpptes en officiell beta till slut.

Nu saknar jag bara en vettig ersättare till winrar och picasa(kommer beta snart )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Nu saknar jag bara en vettig ersättare till winrar och picasa(kommer beta snart )

Har du testat unarchiver och unrarx?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu saknar jag bara en vettig ersättare till winrar och picasa(kommer beta snart ) [/B]

iPhoto känns väl ändå bättre än Picasa?

Visa signatur

MacBook 13" - Intel Core 2 Duo 2.2ghz, 4GB RAM, 500GB HD

Permalänk
Avstängd

Suck, vad har ni för nedhastighet hos era bredbandsleverantörer? Jag är jävligt nöjd om jag kommer upp i 1,5MB/sec på min 25Mbit- lina

Permalänk
Medlem

10 mbit

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Suck, vad har ni för nedhastighet hos era bredbandsleverantörer? Jag är jävligt nöjd om jag kommer upp i 1,5MB/sec på min 25Mbit- lina

Jag har 100Mbit, maxar runt 11MB/sek.
Du borde komma upp i ~2,5-3MB/Sek utan problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Nu saknar jag bara en vettig ersättare till winrar och picasa(kommer beta snart )

Prova BetterZip, det är väldigt likt WinRar.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Antar att du kollat så att det inte av någon anledning är blockat under "Security->Firewall" på System Preferences?
Jag har "Allow all incoming connections" ibockat där och kört en portforward på port 37*** från servern och till macen. Vet inte om det är så bra att köra allow all där om man inte har extern brandvägg men det kanske går, jag har inte vågat köra så iaf.

"Automatically map port(UPnP)" är avmarkerat i uTorrent också.

För övrigt verkar det funka fint här. Startar och avslutas mycket snabbare än Transmission(som av någon anledning verkar sova en stund när man trycker Quit). Trevligt att det släpptes en officiell beta till slut.

Nu saknar jag bara en vettig ersättare till winrar och picasa(kommer beta snart )

Mjo det har jag självklart testat, vad tar du mig för egentligen är ingen jävla duvunge

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Svaret är SimplyRAR http://simplyrar.mac.findmysoft.com/

Bättre ersättare finnns inte, faktiskt bättre än orginalet och dessutom gratis

Nu saknar jag bara en vettig ersättare till winrar och picasa(kommer beta snart ) [/B][/QUOTE]

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Svaret är SimplyRAR http://simplyrar.mac.findmysoft.com/

Bättre ersättare finnns inte, faktiskt bättre än orginalet och dessutom gratis

Fanns inte menar du

"No Longer Distributed due to trademark infringments
OS: PPC/Intel
Whats new: No Longer Distributed due to trademark infringments "

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Tjaaa..fanns o fanns...så länge det går att ladda hem så finns det men kanske inte uptodate, dock fungerar det klockrent på Leo 10.5.5.

Förresten WinRAR har inte förändrats så mkt de senaste åren om man ser rent grafiskt och funktionellt heller. Annars är ju UnrarX ett bra alternativ att rara upp men just att packa ner i *.rar format vet jag inte så bra alternativ som finns.

/K

BTW.

License: Free
Downloads: 11965
Added: 10 Aug 2006
Updated: 18 Oct 2008
SimplyRAR 1.0.9

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Fanns inte menar du

"No Longer Distributed due to trademark infringments
OS: PPC/Intel
Whats new: No Longer Distributed due to trademark infringments "

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Svaret är SimplyRAR http://simplyrar.mac.findmysoft.com/

Bättre ersättare finnns inte, faktiskt bättre än orginalet och dessutom gratis

Nu saknar jag bara en vettig ersättare till winrar och picasa(kommer beta snart )

[/B][/QUOTE]

Nej, svaret är WINRAR. Bara tanka från deras hemsida och lägg filerna rar och unrar i din /bin mapp. Sen är det lätt att packa upp via terminalen, felar aldrig.

Jag använder också rtorrent och rssdler. Kan hålla med om att rtorrent äter resurser på något väldigt konstigt sätt, men finns det stöd för rss-feed i utorrent beta? Annars byter jag inte...

Mvh
TM

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem

Jävligt snabbt! Men klyddar om man väljer bort delar av torrenten som man inte vill ha.

Sitter på 100mbit, med transmission så peakar jag på 6mb/s och det sällan, här ser jag runt 10mb/s mycket oftare. Kan bara hoppas utvecklingen går snabbt så man får alla features som finns i transmission, sen är jag nöjd.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

ja, grymt snabbt gick det. fick inte ut nå 10 Mb/s, men beror nog mer på torrenten. men gick grymt mycket snabbare än vare brukar gå i transmission och azureus.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Testade och märkte ingen skillnad i hastighet gentemot rtorrent. Men vem behöver egentligen ett fint GUI när man har den trofasta terminalen?

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem

Får samma hastighet, men programmet är riktigt snabbt jämfört med Transmisson! Verkar kräva mindre av HDD dessutom (läsningar), vilket är trevligt.

För lite funktioner och "polish" för att kunna använda uTorrent än så länge, kommer garanterat byta när det är ute ur Beta dock.

Deal-breaker för mig är att inte alltid kunna välja placering när man öppnar en .torrent.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

usch, fläkten går konstant när utorrent ä igång... återgår te transmission illa kvickt:P

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.