Problem med grafiken i nya Macbook

Permalänk
Melding Plague

Problem med grafiken i nya Macbook

Lanseringen av Apples nya Macbook-datorer har inte gått så smärtfritt som tillverkaren hoppats. Flera problem har redan rapporteras, och nu hamnar ytterligare ett i strålkastarljuset.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nvidia kan verkligen dedär med att sabba operativsystem

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Medlem

Det är nog snarare hårdvaran det är fel på.

Permalänk
Medlem

Kände nästan på mig att någnting skulle hända när de bytte till nVidia...

Permalänk
Medlem

Altså, det här är ju jättegamla nyheter. Det är ju fel på hela 8000M serien som Nvidia gör. En jättestor del av HPs värstingmodeller har samma krets men felen är ännu större där. Hela datorn blir oanvändbar och HP struntar i att det finns garanti, de vill inte röra i det. Helt sjukt!
Apple har haft det här problemet länge också med sina bästa modeller och även Sony...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Wow, jag är verkligen överaskad........

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Altså, det här är ju jättegamla nyheter. Det är ju fel på hela 8000M serien som Nvidia gör. En jättestor del av HPs värstingmodeller har samma krets men felen är ännu större där. Hela datorn blir oanvändbar och HP struntar i att det finns garanti, de vill inte röra i det. Helt sjukt!
Apple har haft det här problemet länge också med sina bästa modeller och även Sony...

Ja men man kan tycka att nVidia borde ha löst det problemet nu, samt att apple kanske skulle uppmärksammat det här problemet innan de bytte :/.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk

En riktig dyngdator med andra ord.

Permalänk

Sånt här får ju bara inte komma ut. testar ens de datorerna de gör? känns som att de bara vill tjäna pengar utan att testa de ordentlige och hoppas inget märker några fel tills de köper deras nya produkt och allt börjar om igen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Troligtvis visste de om problemet men ville inte skjuta upp lanseringen, eftersom det går att lösa med drivrutiner. Mac-användare är så kåta på mac att de spelar ingen roll om datorn är värdelös, de köper den ändå.

Permalänk
Medlem

And here we go. On with the flame war.

Visa signatur

MacBook Pro '08 (Unibody) 2.53GHz Intel Core 2 Duo | 4Gig DDR3 RAM 1067MHz | GForce 9400M + GForce 9600M GT | 1.32Tb HDD

Permalänk
Avstängd

Nvidias hög med skit blir bara högre och högre för var dag som går tycker jag.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Nyhet?

Wow vilken ickenyhet sweclockers skriver.
De säger ju att de ska fixa det med nya drivrutiner.

Även med buggen så slipper man bluescreen och
allt annat som gör det jobbigare att använda en PC.

Min macbook pro är min bästa vän:)

kram Emil

Permalänk
Medlem

Frågan är om det är nVidia eller Apple som folk förlorar förtroendet för? Den relativt lilla skara människor som hänger på hårdvaruforum vet väl hur det ligger till men hur är det med de andra?

Permalänk

Re: Nyhet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kireiiii

kram Emil

Dags att vakna?

Permalänk
Medlem

De får nog börja testa sin hårdvara med lite mer krävande spel än t.ex. apples motsvarighet till harpan

Visa signatur

En signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Troligtvis visste de om problemet men ville inte skjuta upp lanseringen, eftersom det går att lösa med drivrutiner. Mac-användare är så kåta på mac att de spelar ingen roll om datorn är värdelös, de köper den ändå.

Hahaha, det var det roligaste jag läst på länge!

Hur kan de tro att de kommer lösa problemet med drivrutiner? Tänk om det inte går då? En jäkla hög halv värdelösa datorer som ligger hemma hos folk och på lager i alla affärer. Man blir ju mörkrädd över idiotin och girigheten...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Dags att vakna?

tycker samma sak, läs noggrannare så ser du att det inte alltid löses med ny drivrutin...

Permalänk
Medlem

Re: Nyhet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kireiiii

kram Emil

Varför gnäller alla om bluescreens. Sist jag fick en bluescreen var när jag drog upp klockfrekvens på CPU, GPU och minne väldigt många procent över möjligt. Då ville inte riktigt datorn. Kan man ens klocka en MAC? Annars är ju inte bluescreen-gnäll ens relevant.

Nvidia blir ägda...:P

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nyhet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Dags att vakna?

Jag hoppas du, och många fler på sweclockers förstår att dom flesta köper Macintosh's Datorer för operativsystemet, och inte hårdvaran.

Sitter själv på en Mac Book pro (förra generationens) samt en hembygd PC, självklart så har min hembygda bättre specc's, Men varken Vista eller Xp kan leverera det " JAG" behöver till mitt jobb.
Men jag använder dock min PC till privatbruk, eftersom den hårdvarusätt är starkare :).

Men det är ingen lögn att Macintosh har sämre hårdvara än dom flesta Pc datorena, men det är inte det jag betalar för.

Permalänk

Dags att sluta gnälla om Nvidia ? har ni inget liv ?

Permalänk
Musikälskare

MAC = Bättre minneshantering
PC = Sämre minneshantering

Om man nu ska bryta ner det, sorry för OFFTOPIC

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft

WOT??? Fanboy eller??

Vore trevligt om fler kunde vidga sina vyer och se fakta istället för att bara försvara en tillverkare som ställer till problem för sina kunder.

Har nästan alltid kört med Nvida, men nu får de fan kamma sig en smula...

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz / 1333MHz | 2x2GB OCZ Reaper RAM | Asus P5E | Lian Li PC-A71B | Gainward 8800GT 1GB Golden Sample | Seasonic PowerSupply M12 700W | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Western Digital Raptor 150GB SATA (10000RPM / 16MB Cache / SATA) | Hitachi t7k250 250GB SATA-II Deskstar 8MB | HP w2558hc 25,5-tums platt bredbildsskärm |
Min blogg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft

Dags att vidga sina vyer?

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen

Inte för att försvara vare sig Apple eller Nvidia, men hur skulle det vara om vi försökte vara realistiska för en stund?

Ja, antingen är det som du säger... [I]eller[/I] så råkade 9400M, som används i Macbooken, faktiskt vara helt ny i och med att den lanserades i samband med.. ja, just-de, Macbooken. Nya produkter tenderar att vara en chanstagning, men alternativet för dem hade varit att kasta in en äldre krets med sämre prestanda.

Men visst, för all del, jag räknar inte med att min logik ska nå fram till dig ändå.

Permalänk
Medlem

Långt ifrån alla har ju problem med sina datorer Tycker lite det är vad man väntar sig när man köper första versionen av prylar

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Ja just "dessa" datorer (som är i artikeln) betalar man mycket pengar för att få problem...

Snart blir väl framtida modeller så pass varma att man kan bli steril om man sitter med den för länge i knät...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Att nvidia inte kan gøra en grafikkrets som inte brinner upp ær fantastiskt.
Samtliga stora tillverkare har problem med sina nvidia maskiner.
HP,Dell,Apple osv..

Varfør byter det inte till ATI undrar jag.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Nyhet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JokieOne
Jag hoppas du, och många fler på sweclockers förstår att dom flesta köper Macintosh's Datorer för operativsystemet, och inte hårdvaran.

Sitter själv på en Mac Book pro (förra generationens) samt en hembygd PC, självklart så har min hembygda bättre specc's, Men varken Vista eller Xp kan leverera det " JAG" behöver till mitt jobb.
Men jag använder dock min PC till privatbruk, eftersom den hårdvarusätt är starkare :).

Men det är ingen lögn att Macintosh har sämre hårdvara än dom flesta Pc datorena, men det är inte det jag betalar för.

Vad jobbar du med då som har så unika behov som tydligen inte en windowsbaserad dator kan leverera?

Bara undrar...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Att nvidia inte kan gøra en grafikkrets som inte brinner upp ær fantastiskt.
Samtliga stora tillverkare har problem med sina nvidia maskiner.
HP,Dell,Apple osv..

Varfør byter det inte till ATI undrar jag.

Verkligen! Frågan är ju inte om Mac är bra eller dåligt, frågan är varför de väljer en krets som har STORA och KÄNDA problem?!? Prestanda i all ära, men en söndrig dator är en söndrig dator är en.....

Visa signatur