Permalänk

Svart skärm

Operativsystem: Microsoft Windows XP Pro
Processor: AMD X2 4400+
Processorkylare: Stock
Moderkort: ASUS A8N-SLI Premium
Minne: 2x 512MB Corsair XMS PC3200
Grafikkort: Asus Geforce 7800GTX TOP 256MB PCI-E
Hårddisk: WD Raptor 10 000 SATA + Seagate Barracuda 250GB SATA
Nätaggregat: Corsair VX 450 W
Övrig kylning: 1x120mm insug och 1x200mm utblås i lådan
Övriga komponenter: DVD-brännare

Hej

Får inte upp någon bild på skärmen. Helt svart skärmen reagerar inte från stadbyläget. Jag har precis fått ett nytt nätagg eftersom det jag hade dog (Antec Truepower 450W som sitter i Antec Sonata II) Det var andra gången det la av, denna gång fick jag iaf en ny modell. Ett Antec Neopower 500W. Vilken vid inpluggning bara resulterade i att gröna moderkortslampan blinkade och datorn vägrade starta.

Därför provade jag polarns Corsair VX 450 W, vilket resulterar i grön stadig lampa. När jag startar datorn drar samtliga fläktar igång men inget kommer upp på skärmen.

Provade även med polarns grafikkort (nyare PCI-E Geforce) som har en funktion som kör fläktarna på MAX en stund i början för att blåsa ur flänsarna. Monterat i min dator fastnar det i det läget, vilket normalt varar i 1-2 sekunder i hans.

Har provat att flasha CMOS två gånger dels via jumpern och med att ta ut batteriet. Kan vara korrupt BIOS hittde följande information. kan det vara tillämpbart?

http://www.wimsbios.com/faq/howtorecoveracorruptbios.jsp

Någon som har något förslag på lösning?

Tacksam för svar!

/Martin

Visa signatur

Mysburken: Asus A8N-SLI Premium | AMD X2 4400+ @ 2365 11*215 | Geforce 7800 GTX TOP | 1024mb RAM 2-2-2-5 Crosshair XMS | 36gb WD Raptor 10 000 rpm, 250 gb Seagate | Antec Sonata II | Kringstuff: ViewSonic VX924 19" TFT | Logitech G5 | Razor Exactmat | Microsoft Digital Media Pro Keyboard