bränna dvd med menyer

Permalänk
Medlem

bränna dvd med menyer

Hej!

Har ett antal mindre småfilmer jag och mina klasskamrater gör i skolan. Nu när vi är klara så skulle vi vilja bränna ut dem som en dvd film med menyer där man kan välja vilken man kan se.

Jag har dock haft svårt att hitta ett program som erbjuder sådan funktionalitet.
önskvärt vore om det går med DivX kodade filmer men det går nog att koda på andra sätt också.

så vad finns det?

har prövat sony vegas och Nero 8 utan något vidare resultat.

förslag eller länkar till sidor som förklarar hur man gör?

bonus: om man kan lägga bilder som bakgrund i menyn eller annat^^

mvh
tomten:)

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Hedersmedlem

testat nero vision?

Permalänk
Medlem

mjo.

har tittat på det men hittar ingenting om menyer

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Nero Vision skapar väl alltid en enkel meny där man kan välja vilken film man vill se? Dyker upp som steg 2 eller 3 i processen om inte jag minns fel. Annars finns tex ConverXtoDvd som precis som det låter konverterar allt till DVD med en enkel meny