Var kommer ditt användarnamn ifrån?

Permalänk
Medlem

Kallade mig "Eas" när jag var liten, eftersom Andreas var så långt och svårt att säga
@ [at] har jag ingen aning om, men Tetris skrev jag när jag reggade mig, och ångrar det ganska hårt nu. (spelade Tetris väldigt mycket då när jag registrerade mig här)

Eas spelar Tetris ^^

Edit: hade självklart kallat mig bara "Eas", men det är upptaget

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mafnus
En felskrivning på irc för hundra år sedan.

Samma här, tänkte skriva "dragon" men men ... runt 9-10 år sen.

Visa signatur

rragon

Permalänk

Gjorde lumpen i en klargöringspluton så däremed är jag en klargplutte.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

De var väl en 10-12 år sedan å ja behövde ett nick i nått spel. Tyckte Prozac va ganska fränt namn å då gick de som de gick.
Kanske inte de mest påhittiga men de har då alltid varit ledigt överallt där ja har reggat mig.

Visa signatur

Win 11: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 800MHz@1000MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Skulle hitta ngt cool namn när jag spelade, så jag tog ett lexikon och slog upp bokstaven Z. Ganska snabbt hittade jag namnet "zany" vilket var översatt som "one who plays the clown or fool in order to amuse others." (vilket passar min spelstil rätt bra ) Sen kombinerade jag det i början med dark; dark zany, men senart bara zany

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Då Jag inte hade en tanke på vad ajg skulle ta som namn här då jag reggade mig i all hast så blev det detta då Jonas var upptaget likaså Jonaz.. Då föll det naturligt att det blev jonazz:P På de flesta andra ställen heter jag Grothras(spel i alla fall) och det kommer från att jag behövde komma på något bra namn till en orc warrior på World of Warcraft. Ja det blev då Grothras. Uttalas då Groth-rass inte så underligt kanske:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Musikälskare

6år sen när jag nickade "flashen" i CS...

Inte mer upphetsande än så ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

jag var liten jobbig och bar jämt svarta kläder;) men sen har jag andra namn också.
sockervadd fick jag ifrån exempelvis när jag och minna vänner startade en klan som hette s1|FaTCamP- Sockervadd hette jag då men sen hade vi folk som hette margarin mandarin, atkins etc.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

nickar inte CloX längre utan Risplockarn, Risplockarn för att jag är halvt från indonesien man måste kunna ha lite självironi

Permalänk
Hedersmedlem

Jag brukade döpa mina filer till oskar000, oskar001, oskar002 osv när jag sparade spel nån gång på forntiden och man bara hade 8 tecken i filnamnen (DOS ftw!). Det fick sen följa med när jag började spela spel på LAN. Nån gång runt 1998 ändrade jag till stort S för att det skulle se lite tuffare ut.. nu vetefan om det är så tufft längre, men det hör dit så det känns dumt utan det.

OSkar000 är det nicket som jag är mest känd under och jag tror knappast jag kommer att byta nån gång, det är för inarbetat för att jag ska kunna ersätta det.

Ni som kommer på att ni vill byta nick här kan få det fixat genom att skicka ett PM till valfri moderator så fixar vi det så snart vi kan.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Var lite linux galning i tonåren, så jag tänkte på Kernel.
De rimmade väl på Mernel.

Och alla skrev 1337 ofta, så de blev: m3rnel

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

höll på att göra en av mina första skin till live for speed och skulle skriva mitt nick på dörrarna men behövde nått bra nick som jag kunde behålla, hette först driftking och passade inte riktigt.

så gick och snackade med brorsan och han hade nyss fått ett nytt xion nätagg så det blev xion, och eftersom jag är ett mega stort fan av drifting blev det xion_drifter, men där jag reggar min nu är det bara xion, är det upptaget så blir det xion_drifter ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Heter Alfred i verkligheten och skulle döpa mig själv i Raptor (gammal side-scrolling shooter) på våran 486:a. X är ju den coolaste bokstaven i alfabetet så jag tänkte att jag skulle byta ut någon bokstav i mitt namn mot det, och voila!
Detta var när jag var typ 9, 10 år gammal och jag använde aldrig Axfred igen förrän för några år sen då min storebror påminde mig om det och jag började använda namnet igen.
Jag nickar kRun ibland också, vilket är en kraftig modifikation av början på mitt efternamn. Ska egentligen uttalas "kroon" men dom flesta uttalar det "kejrann".

Permalänk

Stod skrivet inne på en toalett på en skola med stora bokstäver och ett utropstecken.

Permalänk
Medlem

Gagoo = Crazy på det filipinska språket Tagalog (fast om det stavas gago eller gagoo vet jag inte) men så vart det....tog det efter att mitt filipinska ex ofta kallade mej det när jag var på skojhumör

Permalänk
Medlem

Skulle fixa en adress på hotmail för många många år sedan. Ville ha dala (som på den tiden var mitt smeknamn )@hotmail.com men det var upptaget så det fick bli en dala med en sifferkombo. Att det sedan blev mitt nick på diverse sidor var för att det var smidigast så.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Jag heter Ludvig aka Ludde, men e:et är så tråkigt så det vart en 3:a.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Kallade mig "Eas" när jag var liten, eftersom Andreas var så långt och svårt att säga
@ [at] har jag ingen aning om, men Tetris skrev jag när jag reggade mig, och ångrar det ganska hårt nu. (spelade Tetris väldigt mycket då när jag registrerade mig här)

Eas spelar Tetris ^^

Jag kommer nog komma ihåg det även om du 'tar bort' tetris i nicket. de är relativt välkände både på namnet och avataren. jag är väl mest abra den där konstiga användaren som dyker på i var tråd på swec nästan

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Mitt nuvarande nick är taget av att jag en dag blev bannad pga av vissa omständigheter (läs nedan), och sedan vid omregg så visste jag inte vad jag skulle heta, så jag kollade mig runt i rummet, och såg då en grafikkortskartong, med ett kort från gissavad
´
Bijan (RIP) bannade mig, då än vän till mig hade använt mitt konto och PM'at han en väldigt olämplig sak om hans hudfärg. Vilket gjorde att jag blev bannad. Efter diskutioner med bla annat Castor, så fick jag mitt konto tillbaks. Men efter ett tag uppstod det dispyter om varför min vän inte blivit bannad pga av att det han skrev. Då blev istället båda bannade.. Detta var runt 2001.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Jag kommer nog komma ihåg det även om du 'tar bort' tetris i nicket. de är relativt välkände både på namnet och avataren. jag är väl mest abra den där konstiga användaren som dyker på i var tråd på swec nästan

Äsch, vad skulle Swec vara utan dig som dyker upp i varje tråd?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Mitt kommer från en namngenerator som föreslog namnet "Tazavo", stoppade till ett o eftersom jag då tyckte det passade bättre ut. Använder de på de flesta sidor där jag inte har kontakt med vänner från riktiga livet, så att säga.

Permalänk

Mitt är ett gammalt nick som jag hade på en del spel och några forum när jag var si sådär 11-12 år gammal sen har det helt enkelt hängt med från forum till forum eftersom att det är lätt att komma ihåg. Hade nog valt något annat idag. Namnet har dock haft lite variation genom tiderna (Zeta, ZetaX, ZetaE, ZetaEX, ZetaExtreme, Zeta Xtreme, ZXtreme, ZetaXt,etc,etc).

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Mitt kommer den omogna tiden när man var 10 bast för sisodär 11-12 år sedan. AzzEX FX -> Ass sex fucking extra... Aja engelskan och mognaden var ju somsagt inte inte skyhög på den tiden.

Vad är din ursäkt att du använder det namnet år 2004 då?

Permalänk

J.R.R. Tolkien - The Hobbit, Chapter 17 – The Clouds Burst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Vad är din ursäkt att du använder det namnet år 2004 då?

Antagligen som mig har det hängt med. Man vill ju att folk från andra forum ska känna igen mig om de ser mig här också.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Avstängd

Har alltid kallats för Crippa, så valet var ju inte så svårt. Dock var det något stolpskott som kände sig för att registrera sig med det namnet och vara inloggad en dag år 2003 (Gaahh!), så det fick bli ett 90 på slutet.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Har alltid kallats för Crippa, så valet var ju inte så svårt. Dock var det något stolpskott som kände sig för att registrera sig med det namnet och vara inloggad en dag år 2003 (Gaahh!), så det fick bli ett 90 på slutet.

Är du född 1990 då?

Visa signatur

🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

tja har haft lite olika namn nick... men det hela började när man lirade cs 1,6 och ville heta något bra... funderade länge... men sket i det och så var det på ett lan en kompis kallade mig dönick.. men jag ändrade det till dönicken men eftersom man inte kan ha åäö på internet blev det först Donic men det var upptaget när man skulle regga hotmail så det fick bli siffror med Donic1989 så var det fött för ca 4-5 årsen...

haft dessa combinationerna:
Dönick
Donick
Donic
Donic_89
Donic1989
Donic-1989

plus andra...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Är du född 1990 då?

Japp, men det är många som inte tror det i verkligheten. Med mina biceps ser jag ut som 24 år.

Och nej, det är inte lögn.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Det var nån som kallade mig lurifax på första april för typ 5 år sedan, och när jag spelade Quake 2 så skulle jag nicka nåt häftigt och det blev Lurihax, som förfulades med ytterligare två "x"

Nu nickar jag aldrig Lurihaxxx längre, utan istället Watoosh!, som kommer från en ganska okänd skiva från ett ganska känt band, innan dom bytte namn, nämligen Billy Talent, som förut hette Pezz. Det känns bara allmänt häftigt att säga Watoosh! Det liksom blåser ut ur munnen

Visa signatur

Vän av ordning.