Permalänk
Medlem

Edra Nyårslöften!

Jahopp, då börjar det närma sig. Det nya året.
Vad hade ni tänkt att avge (bryta) för löften iår?

Själv tänkte jag börja laga mer mat, äter idag ute varje lunch på jobbet samt några ggr till per vecka så jag tänkte försöka bli av med den ovanan.
Inte bara för den ekonomiska aspekten utan för att jag i grund och botten tycker det är roligt att laga mat.

Såå, vad har ni tänkt att förbättra med det nya året?

/Jocke

Permalänk
Medlem

jag ska äta "bättre" mat, skaffa tjej och sen ska jag sluta äta så jävla mycket sötsaker, även om jag inte är tjock så äre inte nyttigt;)

Permalänk
Medlem

En helvit månad från och med första januari, får se hur länge det håller. Spara pengar, mycket pengar (Canon, Here I Come) och att bli bättre på att laga mat.

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk

Det blir nog samma som vanligt. "Jag ska aldrig ge några mer nyårslöften"

Sen bryter man ju det såklart nästa nyår ändå med samma löfte såklart

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Börja ta pianolektioner har jag fått för mig att jag ska göra. Sen brukar jag inte köra så hårt på att ha nyårslöften men detta kan väl kanske räknas som ett.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

hollywoodstar: lol

Jag brukar aldrig avge några nyårslöften, mest för att jag tycker det är lite tramsigt. Men i år hade jag faktiskt tänkt att slå till på ett, och det passar bra att börja ändra på saker och ting lagom till det nya året.

Det blir tufft... och jag har försökt förut (dock har jag inte varit motiverad varje gång). Men jag ska:

* MINSKA på köpmat och diverse onyttigheter. Börja laga mer egen mat istället. Detta är nog den drygaste delen.

* Börja fysträna, samt även lite kondition. I små steg förstås, då mina armar i nuläget kan jämföras med spaghetti.

* Sluta konsumera så mycket alkohol. Jag tänker inte sluta helt, utan ska kunna unna mig någon enstaka gång om jag vill.

* Lägga mig i säng tidigare, kliva upp tidigare. Det här tror jag kommer underlätta alla tidigare punkter.

Ja, det var väl det. Det måste bara gå. Känns inte som jag har något val, om jag inte vill förstöra mitt liv helt och hållet. Och nu när man börjar få lite tjejnapp igen så vill man inte leva som en lodis.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

I thought long and hard about my new years resolution.

It's 1920x1200.

Nej, inga nyårslöften. Jag tror inte på nyårslöften. Jag jobbar ständigt för att förbättra mig i stället.

Permalänk

Den gamla klassikern, sluta röka o snusa och sedan ska jag hårdträna innan sommaren börjar

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Även jag ska träna och sluta äta en massa godis och skit.
Har dragit ner rätt mycket på godisätandet redan (julen är inte inräknad), så jag tror jag kan klara det.
Börjat gå väldigt mycket också. Det är så jäkla kallt nu bara =/

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Nyårslöften har jag aldrig fattat. Det är bara en ursäkt för att vänta några dagar till innan innan man tar tag i något, istället för att göra det på en gång.

Mitt nyårslöfte blir såldedes att göra precis som jag brukar göra, på gott och ont.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
hollywoodstar: lol

Jag brukar aldrig avge några nyårslöften, mest för att jag tycker det är lite tramsigt. Men i år hade jag faktiskt tänkt att slå till på ett, och det passar bra att börja ändra på saker och ting lagom till det nya året.

Det blir tufft... och jag har försökt förut (dock har jag inte varit motiverad varje gång). Men jag ska:

* MINSKA på köpmat och diverse onyttigheter. Börja laga mer egen mat istället. Detta är nog den drygaste delen.

* Börja fysträna, samt även lite kondition. I små steg förstås, då mina armar i nuläget kan jämföras med spaghetti.

* Sluta konsumera så mycket alkohol. Jag tänker inte sluta helt, utan ska kunna unna mig någon enstaka gång om jag vill.

* Lägga mig i säng tidigare, kliva upp tidigare. Det här tror jag kommer underlätta alla tidigare punkter.

Ja, det var väl det. Det måste bara gå. Känns inte som jag har något val, om jag inte vill förstöra mitt liv helt och hållet. Och nu när man börjar få lite tjejnapp igen så vill man inte leva som en lodis.

No offence, men det där ver inte speceillt konkreta mål. Du lurar bara dig själv Ska du uppnå något får du nog satsa lite mer:)

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
No offence, men det där ver inte speceillt konkreta mål. Du lurar bara dig själv Ska du uppnå något får du nog satsa lite mer:)

Ja, men du känner inte heller mig. Förstår för övrigt inte vad du menar alls. Det här är saker jag måste ändra på. Försöker inte uppnå några direkta mål. Om du menar att det är för små förändringar så är det avsiktligt. Något som jag självklart kommer öka på successivt.

---
Varför jag väljer att göra detta nu, istället för att ha tagit tag i det tidigare, är pga att jag har lovat mig själv att få dricka fram tills årsskiftet. Valde att inte stanna nykter. Det måhända vara ett korkat val, men det är i så fall inte erat bekymmer.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Sluta köpa en massa onödigt och spara istället, helst till en 360

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk

Jag drar till med en rejäl klyscha här!

Jag ska börja träna mer!
Äta nyttigt ger jag blanka fan i då min vikt inte har förändrats ett dugg på snart ett år, inte ett kilo åt ena eller andra hållet men springas och grejjas ska det!

Permalänk
Medlem

Vad jag menar är att folk som tycker att dom lever "slarvigt" ofta säger nu ska jag börja träna eller nu ska jag börja äta nyttigare, men det brukar hålla typ en vecka. Vill man göra förändringar brukar man behöva vara mer konkret: "inget godis", "träna 2ggr/vecka" eller "sluta äta på donken". Men visst, du kanske klarar att trappa ner långsamt, men även om jag inte känner dig så tvivlar jag

Visst, nyårslöften är en kul grej, även om jag själv aldrig skulle ge något...

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Lägger till: Jag ska kasta ut min TV, och prenumerara på SVT Play i stället. Slippa licensen!

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Medlem

Jag avlägger härmed mitt nyårslöfte.
Jag ska jobba mindre, umgås mera med mina kamrater.
Skall ta semester i år.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Nej nu har jag tänkt träna hårdare ett tag och det för bli nu efter nyår. Så mitt nyårslöfte får då bli att jag ska börja träna mycket mer på gymmet. Very nice body summer 2009 är då målet:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
Vad jag menar är att folk som tycker att dom lever "slarvigt" ofta säger nu ska jag börja träna eller nu ska jag börja äta nyttigare, men det brukar hålla typ en vecka. Vill man göra förändringar brukar man behöva vara mer konkret: "inget godis", "träna 2ggr/vecka" eller "sluta äta på donken". Men visst, du kanske klarar att trappa ner långsamt, men även om jag inte känner dig så tvivlar jag

Visst, nyårslöften är en kul grej, även om jag själv aldrig skulle ge något...

Om det är så du menar så självklart. Jag har mina egna idéer i huvudet om vad jag behöver klara av. Jag skrev bara försynt ner vad mina planer är, inte vad de innebär rent praktiskt. Och anledningen är delvis att om jag går ut med för hårda krav på en gång så går allt i kras rätt fort. Är nämligen väldigt självkritisk, och tappar motivationen lätt om inte allt går enligt planerna. Därför vill jag inte skylta med det för mycket hur jag tänkt. Jag tror inte på att vara allt för drastisk.

Nyårslöfte är ingen kul grej, och min personliga åsikt om nyårslöften har jag redan framlagt. Det råkar händelsevis passa väldigt bra att börja med detta efter den planerade sista alkoholkonsumeringen på länge. Jag förstår din tvivlan, och jag själv skulle tro likadant. Men jag har klarat av det här förut, dessvärre sprack allt när jag fick influensan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äta bättre mat.

Snusa mindre, ev. sluta helt.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Åka mer skateboard, dricka mindre alkohol och äta lite nyttigare.

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk

ta året som det kommer?
Kommer nog sitta själv på nyår

Mja få ett jobb?
evt flytt
evt ny tjej
bli mer social och mindre sur.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Va är nyårslöfte för nåt ??

Hm nejni, har inga planer på sånt, kanske droppa ett par kilon och äta mer kött som är förbannat gott, och möjligen dra ner på cola/chips och sånt snask men det har ja redan gjort en del.

Permalänk
Avstängd

sluta dricka 2-4 l cola per dag. ska sluta helt och hållet med de.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Musikälskare

Snusa mer

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Har hört att träningscenter (sats etc) tjänar bäst nu efter nyår, undra varför....
Hörde f.ö. att det vanligaste nyårslöftet är att gå ner i vikt
Jag har nog i mål att gå upp i vikt iaf, 5 kg till så är jag nöjd sålänge! Någon som har något bra tips?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Bara dricka alkohol vid trevliga tillfällen, inte framför datorn "bara för att".
Lägga ner droger, bli en bättre pappa och till sist försöka gå över till snus istället för cigaretter. Jag ska även träna på mina meningsuppbyggnader, dom är ganska kassa och oförståerliga.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Nytt jobb vore ett nice löfte

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Nyårslöfte? Är det något i stil med tomtar på loftet?

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem

Inte något direkt nyårslöfte, utan något som jag har lovat mig själv länge...

1 - Helt sluta med all tobak.

2 - Träna mer än vad jag gör idag. Känns lite dryggt att jag betalar 375kr/mån och inte använder det särskilt effektivt.