Flytta till Göteborg för att studera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funz
Ganska gamla är dom men helt klart trevliga. Balkongen är grym.

Värt att notera dock är att SGS lagt på ca 500 kr/månad för att det är studentlägenheter. Poseidon släpper dom för 2500 om jag inte minns fel. Hyfsat störande...

Hur är den med följande möbleringen?
Verkar som en schysst lägenhet, stor för sitt pris. Dock är verken el eller uppkoppling inkluderad, hur mycket kan man räkna att det går på?

Permalänk
Medlem

Nej det ingår inte internet i den. Mycket möjligt att el är separat också.
Och så är det långt bort som fan. +500spänn/månad i resor. + 200-300 i internet, el, vettefan.

Det är ingen som kommer att kontrollera vart du ställer deras möbler medans du hyr. Men vart skall du ha skiten?

Jag hade letat vidare.

Permalänk
Medlem

Hur är student lägenheterna i Olofshöjd? Efter en korridorfest (lund) i helgen och lite läsningen på Flashback så blir det INTE korridor där, eller någon annanstans Hittade dock inget om icke korridorsrum.

Men hur är lägenheterna där som inte är korridor? Hur är det att bo på bottenvåning i området? Någon som vet vilket skick lägenheterna är i också. ^^

Permalänk
Medlem

Byggt 1970 säger en del.
Jag känner en kille som bor där. På skalan sunkigt till fräscht, så är det rätt sunkigt.
Centralt, stort, fräscht, billigt.... ta bort 2. Gäller samtliga lägenheter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Byggt 1970 säger en del.
Jag känner en kille som bor där. På skalan sunkigt till fräscht, så är det rätt sunkigt.
Centralt, stort, fräscht, billigt.... ta bort 2. Gäller samtliga lägenheter.

Du menar samtliga lägenheter då, inte bara de i olofshöjd?
Bor din vän i korridor? Såg att det fanns både möblerade och omöblerade som inte va korridor ^^,

Jaja... jag får väl nöja mig med vad som erbjuds. Vill gärna bo bra till, sen är det bra pris också på de lägenheterna också. De lägenheterna stämmer isf in på centralt billig och runt 30kvm får väl anses som större än normalt på studentlägenheter. Så 3 av 4 ^^

Edit:
Verkar som jag blivit ut röstat i tävlingen om den lägenheten

Hur är lägenheterna på Gamla Ceresgatan och Helmutsrogatan?
Pff.. jag vill bara ha något som jag kan bo i ett par år