Permalänk

M3N72-D och M3N-HD/HDMI

Ja, vad är skillnaden mellan M3N72-D och M3N-HD/HDMI? Verkar vara typ samma fast med olika namn.

Ska köpa nytt moderkort och vill gärna ha ett 750 SLI, och det var dom här två som kom upp. Så vilket ska jag ta?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Medlem

Ta ett M3N72-D, det har heatpipekylning till nordbryggan och bättre kondensatorer.
I övrigt är de likvärdiga.

Jag har ett. Funkar bra.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tänk på att M3N72-D inte klarar av 1066Mhz (DDR2 8500) minnen som är EPP, dvs de flesta 1066Mhz minnena. Har ett själv och blev riktigt besviken när jag lagt ut flera hundralappar i onödan på 1066Mhz minnen istället för 800Mhz.

Köp hellre ett 780a istället:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=278089

Det hade jag gjort om jag fick ångra mitt köp.

Edit: kanske lite sent nu.. Sry

Visa signatur

Asus M3N-HT Deluxe/Mempipe | AMD Phenom II x4 3,2Ghz 955BE @ 3,6Ghz 1,34V | OCZ DDR2 PC8500 2x2Gb @ 5-5-5-15 1066Mhz | MSI GeForce 275GTX Twin Frozr

Permalänk
Medlem

Vad är EPP? För jag kör fyra corsair dominator 1066 mhz men får köra dom i 800 mhz för att få ett stabilt system utan krascher. Kan bero på Windows 7 dock. Minnesbandbredden är bättre i 800 än i 1066, konstigt nog.

Mina var dock billiga så det spelar ingen roll .

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.