Lägga in Mac på PC

Permalänk

Lägga in Mac på PC

Känner att jag är lite på tunn is som ställer frågan eftersom det inte är tillåtet enligt Appels EULA, men eftersom det avtalet inte gäller i en svensk domstol så vågar jag ändå.

Jag vill testa OSX innan jag slår till och köper en överprisad, väldesignad dator.
Och då vill jag fråga, går det att via disc utility formatera ena partitionen av en disk till hsf+? eller måste jag blåsa rent en hel disk?

Om jag har ställt en fråga som inte får ställas så godtar jag min varning och tackar för mig.

Annars ser jag fram emot hjälp gärna.

Mvh
M

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem

Denna topic är nog inte riktig rumsren.

Hur som helst: http://tinyurl.com/562o9y

(btw, Överprisad är väldigt subjektivt, jag anser inte att de är överprisade. De kostar mycket, men det är inte samma sak. )

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att helt enkelt skapa en Fat32-partition i windows, som du sedan kan formatera om i OSX-installen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Denna topic är nog inte riktig rumsren.

Hur som helst: http://tinyurl.com/562o9y

(btw, Överprisad är väldigt subjektivt, jag anser inte att de är överprisade. De kostar mycket, men det är inte samma sak. )

Tänk va många självklara saler du fick fram utan att hjälpa till ett dugg.

Applet däremot! Tack för hjälpen, håller på med precis det du tipsade om.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem

Gå in på www.insanelymac.com och besök forumet och läs sen tutorials/guider i den delen och kolla på bland annat www.osx86project.org att dina delar är kompatibla, är det den i signen ska det funka utan problem. Finns färdig knackade osx86 dvd's å tanka ner också så de bara är å köra å installera men då kan du glömma Apple's software Updates för ska du göra det måste du köra med en såkallad boot-132 skiva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Finns färdig knackade osx86 dvd's å tanka ner också så de bara är å köra å installera men då kan du glömma Apple's software Updates för ska du göra det måste du köra med en såkallad boot-132 skiva.

Det går att uppdatera dom också, men det är lite mer pill...
Dock så vill han ju bara testa, så jag antar att uppdateringarna inte är något problem.

Permalänk

Jag har ju en sån färdig skiva,(men det vågade jag inte skriva för då går jag väl över gränsen) det är det som får mig att prova. Har läst på om hur jag ska göra för att på updates att funka också.
Det jag va osäker på va om disk utility i mac tömmer hela disken eller om den bara tar den partition jag väljer. Och av svaret jag fick av applet så kunde jag förstå att den bara tar den partition jag anger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Va inte så dumsnåla.
Ni lurar bara er själva.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Va inte så dumsnåla.
Ni lurar bara er själva.

Man köper inte en bil utan att man provat den först, jag ser OSX86 som reklam men visst finns det dom som gör sina egna Mac Pro's med för att det är billigare. Jag har själv nyss gått över ifrån min speldator till MacBook unibody versionen så dra inte alla över en å samma kant.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

§7

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||