Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Tänk på att du behöver tre uttag för skärmkablarna också.

Jag har hört att man kan behöva två kablar, men trodde det räckte med att ha en nyare, lite bättre kabel i? Är du helt 100 på att man måste ha två kablar i 120hzaren? Då blir det fail för min del!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Jag har hört att man kan behöva två kablar, men trodde det räckte med att ha en nyare, lite bättre kabel i? Är du helt 100 på att man måste ha två kablar i 120hzaren? Då blir det fail för min del!

Man behöver inte ha 2st dvi- kablar i samsung 2233rz. Istället använder man 1st dvi-dl- (dl=dual link)kabel.
Det är inget du behöver oroa dig för eftersom man får en sådan kabel med till skärmen samt att alla dagens grafikkort har dvi-dl kontakter.

/Calle

Permalänk
Medlem

Tror det är så att man behöver två kablar för att köra 120 Hz. Läste det i någon recension för ett tag sen. Ska leta upp den senare.

Edit: Menar förstås inte två kablar utan två DVI-uttag.

Permalänk
Medlem

Panasonic har ju kommit med en skärm med 600hz sub och 0.001 ms, något som kan komma i lcd till datorer kanske?

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0t4l str3
Man behöver inte ha 2st dvi- kablar i samsung 2233rz. Istället använder man 1st dvi-dl- (dl=dual link)kabel.
Det är inget du behöver oroa dig för eftersom man får en sådan kabel med till skärmen samt att alla dagens grafikkort har dvi-dl kontakter.

/Calle

Ja, precis, det har jag också fått för mig, har ett 8800GT så det ska funka bra. Men frågan är ifall man kan köra två skärmar med två olika skrivbord och köra den ena i 60hz och den andra i 120hz? Detta vore sjukt nice ifall någon kunde svara på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Ja, precis, det har jag också fått för mig, har ett 8800GT så det ska funka bra. Men frågan är ifall man kan köra två skärmar med två olika skrivbord och köra den ena i 60hz och den andra i 120hz? Detta vore sjukt nice ifall någon kunde svara på.

Jag är ganska säker på att det går. Min kompis kör sin lcd i 60Hz och sin CRT i 70Hz samtidigt, så det bör nog gå med 120- och 60Hz med då.
Om du orkar vänta så får jag nog min 2233rz snart och jag hade tänkt att köra den tillsammans med min crt. Jag återkommer med svar på hur det går.
/Calle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0t4l str3
Jag är ganska säker på att det går. Min kompis kör sin lcd i 60Hz och sin CRT i 70Hz samtidigt, så det bör nog gå med 120- och 60Hz med då.
Om du orkar vänta så får jag nog min 2233rz snart och jag hade tänkt att köra den tillsammans med min crt. Jag återkommer med svar på hur det går.
/Calle

Okej, låter perfekt! Kommer inte köpa 22tummaren utan väntar tills det kommer en 24a med 120hz

Permalänk
Medlem

upplösning och hz ställer man per skärm, altså bara för att du kör 120 på en betyder det inte att du måste köra 120hz på en annan. och det är ett DVI uttag som gäller sålänge det är en dual-dvi kabel (vilket medföljer). så de är inga konstigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigilent
upplösning och hz ställer man per skärm, altså bara för att du kör 120 på en betyder det inte att du måste köra 120hz på en annan. och det är ett DVI uttag som gäller sålänge det är en dual-dvi kabel (vilket medföljer). så de är inga konstigheter

Perfekt, tack för svar

Permalänk
Medlem

Har lite nyheter som kanske intresserar vissa:

http://forum.novatech.co.uk/showthread.php?t=9306

Nu hoppas jag bara att det är avsaknaden av ljusstyrke & kontrast justering som är orsaken på att 2265wm i överlag inte sålts i europa om CE standarden kräver det eller något och för VX2268wm man har fixat det.

Hade gärna fått komma tidigare dock.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Jag har nu fått min 2233rz +nVidia 3D Vision. Det fungerar bra alltihopa.
När man spelar spel i 3D så kommer inte sakerna ut så mycket så att säga. Istället åker de längre in, i alla fall i de spel som jag har testat. Riktigt grym känsla ändå. Vissa saker kommer ju såklart ut ändå, rök till exempel. Blev rätt chockad när röken i Grid kom mot mig

/Calle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceCoder
Panasonic har ju kommit med en skärm med 600hz sub och 0.001 ms, något som kan komma i lcd till datorer kanske?

Nej, det är en plasma. Går inte att göra pixlarna tillräckligt små tyvärr, annars hade det varit trevlig med plasmadatorskärmar.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Om man har ett nvidia kort ska man ju tydligen kunna köra 120hz även i lägre upplösningar.
Men jag läste på något forum att den egentligen kör 1680*1050 men skalar om bilden så det blir som att spela i t.ex. 800*600. Stämmer detta?

Om det gör det, blir det då lika krävande som att spela 1680*1050?

Visa signatur

[b]|[/b] AMD Phenom X3 8650 2,3 GHz [b]|[/b] Nvidia GTS 250 [b]|[/b] 4 GB DDR2 800 MHz [b]|[/b] Ace Clubs IV 480W [b]|[/b] Windows 7 Professional [b]|[/b] Samsung 2233rz [b]|[/b] D'feldt AudioEnigne 2 [b]|[/b]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alpi
Om man har ett nvidia kort ska man ju tydligen kunna köra 120hz även i lägre upplösningar.
Men jag läste på något forum att den egentligen kör 1680*1050 men skalar om bilden så det blir som att spela i t.ex. 800*600. Stämmer detta?

Om det gör det, blir det då lika krävande som att spela 1680*1050?

Den skalar om bilden, men det är inget ovanligt; alla LCD skärmar gör så. Det är därför man ska köra i native upplösning. Det blir inte lika krävande att köra i 800*600 som i 1680*1050, så den biten är ofärändrad.

/Calle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0t4l str3
Den skalar om bilden, men det är inget ovanligt; alla LCD skärmar gör så. Det är därför man ska köra i native upplösning. Det blir inte lika krävande att köra i 800*600 som i 1680*1050, så den biten är ofärändrad.

/Calle

Jaha, okej. Men detta är alltså inte möjligt på ATi kort? Är det möjligt att dem fixar detta i någon drivrutin eller vad tror du?

Visa signatur

[b]|[/b] AMD Phenom X3 8650 2,3 GHz [b]|[/b] Nvidia GTS 250 [b]|[/b] 4 GB DDR2 800 MHz [b]|[/b] Ace Clubs IV 480W [b]|[/b] Windows 7 Professional [b]|[/b] Samsung 2233rz [b]|[/b] D'feldt AudioEnigne 2 [b]|[/b]

Permalänk
Medlem

Hej! Köpte denna skärm igår men märkte att när jag har 120mhz på native så hoppar hela skrivbordet till då och då i windows 7. Drivisar eller operativsystemet? Eller bara fel på skärmen?

Permalänk

Min uppför sig inte sådär.

Visa signatur

ASUS Maximus III Extreme | i7 930 @ 4.2ghz | A-Data 6GB XPG PlusSeries V2 | EVGA GTX 480 SC SLI | Intel X25-M G2 160Gb SSD | 2st WD Caviar Black 640Gb | Corsair AX1200W | Silverstone Fortress II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alpi
Jaha, okej. Men detta är alltså inte möjligt på ATi kort? Är det möjligt att dem fixar detta i någon drivrutin eller vad tror du?

Det skulle vara väldigt konstigt om det inte fungerade på ATI, men jag är inte säker.

/Calle