GtA IV funkar inte efter patch

Permalänk

GtA IV funkar inte efter patch

Hej, installerade patch två när den kom, spelade då i typ 20 minuter innan jag stände av. Nästa gång fick jag blåskärm med en gång och följande gånger också.

Avinstallerade allt och la det på hyllan i två veckor, gjorde ett nytt försök idag, men denna gången kunde spelet inte ens startas.

Förstsa gången gick bara "startbilderna" i loop.

Nästa gång jag försökte startade datorn om så fort menyn skulle komma upp.

Mvh

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk

Kanske defekt grafikkort? Kanske förstördes när du använde ett okänt grafikkort med för lågt okänt nätagg på en helt okänt modekort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Kanske defekt grafikkort? Kanske förstördes när du använde ett okänt grafikkort med för lågt okänt nätagg på en helt okänt modekort?

Nu måste jag säga att jag inte hänger med.

Jag har;

Corsair på 550w
4850 512mb
M2N-E SLI
6000+
xp sp3

Och det är absolut inget problem med grafikkortet, lirat Mirrors Edge hela dagen.

Har lirat GTA IV 20 timmar på samma setup så jag tvivlar på att min hårdvara är defekt.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Re: GtA IV funkar inte efter patch

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Hej, installerade patch två när den kom, spelade då i typ 20 minuter innan jag stände av. Nästa gång fick jag blåskärm med en gång och följande gånger också.

Avinstallerade allt och la det på hyllan i två veckor, gjorde ett nytt försök idag, men denna gången kunde spelet inte ens startas.

Förstsa gången gick bara "startbilderna" i loop.

Nästa gång jag försökte startade datorn om så fort menyn skulle komma upp.

Mvh

Har samma problem....upptäckte senare att nån windowsdefender mekanism "skyddade datorn" från nån illasinnad kod som ville börja köras inom gta IV...
HAr du köpt det?

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk

Re: Re: GtA IV funkar inte efter patch

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limo
Har samma problem....upptäckte senare att nån windowsdefender mekanism "skyddade datorn" från nån illasinnad kod som ville börja köras inom gta IV...
HAr du köpt det?

En julklapp t o m

Uppdateringen kom från FZ så inget elakt kom in den vägen.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D