Feedback på iPhone applikationer

Permalänk
Medlem

Feedback på iPhone applikationer

Hej,

vi är några stycken som gett oss på att utveckla lite för iPhone, som
så många andra Vi har nu släppt en uppdatering på vår digitala
fotorams app (AutoFrame) som vi tycker är riktigt användbar, samt
skickat in en gratis app för review, som kommer visa lokaltrafiken hos
västtrafik i Göteborg, vi hoppas den godkänns snart.

Frågan är hur man gör för att synas bäst. Vi har skickat promo koder
till ett par review siter. Har inte hört så mycket än dock, men det
kanske tar lite tid eftersom det är många appar som kommer ut hela
tiden. Ni som har gjort detta innan, vad är era bästa tips?

Vi skulle även uppskatta förslag på saker som man kan lägga till i
respektive app. Det finns lite info och en film på AutoFram på vår
hemsida:RoundSpot

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Medlem

Visst har iPhonen nån form av GPS? Vore ju rätt läckert att i lokaltrafiksapplikationen ta ut de närmsta hållplatserna (baserat på geografisk position då), och visa vilka bussar som går närmast i tiden.

Edit: Har inte kikat nånting alls på iPhoneutveckling, är lite nyfiken. Vilka språk använder man sig av? Vilka utvecklingsverktyg? Vad för mojänger finns det möjligt att leka med i iPhonen (tänker typ GPS, olika sensorer osv man kan läsa data ifrån)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Visst har iPhonen nån form av GPS? Vore ju rätt läckert att i lokaltrafiksapplikationen ta ut de närmsta hållplatserna (baserat på geografisk position då), och visa vilka bussar som går närmast i tiden.

Edit: Har inte kikat nånting alls på iPhoneutveckling, är lite nyfiken. Vilka språk använder man sig av? Vilka utvecklingsverktyg? Vad för mojänger finns det möjligt att leka med i iPhonen (tänker typ GPS, olika sensorer osv man kan läsa data ifrån)?

Hej,

tack för tipset, den funktionaliteten är redan planerad för nästa version, verkar inte vara så svårt.

Man kan köra c eller c++ i botten, för allt gui och sdk relaterat kör man objective c som är lite annorlunda i tänket, men rätt trevligt när man kollat på det ett tag. Man använder med fördel xcode för utvecklingen, man kan använda saker som kameran, gps:en och accelerometern till exempel.

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Medlem

Vore nice om bussarna hade GPS också och avslöjade sin position som sen dyker upp i iPhonen så man vet hur bråttom man måste ha till hållplatsen för att hinna med bussen

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Det vore ju galet ballt:P De har ju säkert inbyggd GPS? Eller?:S

Får ringa dem och be dem skaffa annars;)

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Vore nice om bussarna hade GPS också och avslöjade sin position som sen dyker upp i iPhonen så man vet hur bråttom man måste ha till hållplatsen för att hinna med bussen

Bussarna har inbyggd GPS, var nåt företag på Charm som visade bussarnas position i realtid på en stor skärm. Vet dock inte hur pigga Västtrafik är på att ge andra tillgång till den informationen, men man kan ju fråga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Vore nice om bussarna hade GPS också och avslöjade sin position som sen dyker upp i iPhonen så man vet hur bråttom man måste ha till hållplatsen för att hinna med bussen

Man får ju nästan det när vi får till realtidsinformationen, då ser man ju antalet minuter till när bussen är vid den hållplats som är närmast. Man kommer ju inte se den riktiga positionen på bussen eller vagnen dock.

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Medlem

Åsså om man springer till en busshållplats, men inte snabbt nog, så kan det ju komma upp på skärmen "Rör på påkarna! Om du inte springer fortare kommer du MISSA BUSSEN!!", eller nåt sånt.

Permalänk

För om man springer kollar man på skärmen?;)

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Hehe, blir lite mer spelinspirerat då.

Det kanske är en helt egen ide. Ett spel där man skall hinna med olika utmaningar. Se till att du hinner med 1:an som går från linnéplatsen om 3 minuter. Sen kan man se hur långt man har till hållplatsen och så. Minuspoäng för varje byta man missar

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fish
Hehe, blir lite mer spelinspirerat då.

Det kanske är en helt egen ide. Ett spel där man skall hinna med olika utmaningar. Se till att du hinner med 1:an som går från linnéplatsen om 3 minuter. Sen kan man se hur långt man har till hållplatsen och så. Minuspoäng för varje byta man missar

Där har vi ju nya flugan. Bus running!

Permalänk
Medlem

haha låter som en klockrent spel

Nu vet jag inte vad ni har för planer eller funktioner redan nu vid beta stadiet men ni kanske borde lägga till en enkel tidtabell, där man kan kolla upp en specifik spårvagn/buss och se alla avgångar. En kool grej vore även om ni kunde få in spårvagns kartan, så ser man hur alla spårvagnar går osv.

Minns att det fanns en widget till OS X där man kunde kolla när bussen kom, man skrev bara in vilken hållplats man ville åka ifrån så kollade den upp det. Problemet var att man bara kunde se max 3 avgångar åt gången vilket var grymt störande eftersom widget:en kanske visade 2 avgångar åt "fel" håll och 1 år rätt håll pga att de andra kom tidigare. Ni förstår problematiken.

Detta var min brainstorming atm och jag hoppas att programmet blir godkänt och klart snart för detta är ett program som jag åtminstonde har väntat ruggigt länge på. Skåne trafiken och SL har fått sitt, nu är det våran tur

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milk^
haha låter som en klockrent spel

Nu vet jag inte vad ni har för planer eller funktioner redan nu vid beta stadiet men ni kanske borde lägga till en enkel tidtabell, där man kan kolla upp en specifik spårvagn/buss och se alla avgångar. En kool grej vore även om ni kunde få in spårvagns kartan, så ser man hur alla spårvagnar går osv.

Minns att det fanns en widget till OS X där man kunde kolla när bussen kom, man skrev bara in vilken hållplats man ville åka ifrån så kollade den upp det. Problemet var att man bara kunde se max 3 avgångar åt gången vilket var grymt störande eftersom widget:en kanske visade 2 avgångar åt "fel" håll och 1 år rätt håll pga att de andra kom tidigare. Ni förstår problematiken.

Detta var min brainstorming atm och jag hoppas att programmet blir godkänt och klart snart för detta är ett program som jag åtminstonde har väntat ruggigt länge på. Skåne trafiken och SL har fått sitt, nu är det våran tur

Hej och tack för din feedback!

Vi skickade in programmet för godkännande för en vecka sedan på onsdag, brukar ta 4-5 arbetsdagar, så det dyker nog upp idag eller i morgon och kommer som sagt bara innehålla sökning mellan två hållplatser (man får förslag medan man skriver, som på hemsidan).

Nästa version (som nog skickas in under denna vecka) kommer ha trafikinformation samt möjlighet att kunna spara sökningar, så man slipper skriva in de stationer man oftast vill söka mellan.

Kartor på linjenät har vi diskuterat med och vi har lite varianter på hur man skulle kunna använda dem.

Om du vill så får väldigt gärna även ta upp önskemål och feedback i vårt forum på www.roundspot.com, så har vi lättare att spåra de förslag som kommer in och se så att vi får med de som är populärast! (förutsatt att det finns fler ideer än vad det finns tid att utveckla dem på )

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fish
Hej,

tack för tipset, den funktionaliteten är redan planerad för nästa version, verkar inte vara så svårt.

Man kan köra c eller c++ i botten, för allt gui och sdk relaterat kör man objective c som är lite annorlunda i tänket, men rätt trevligt när man kollat på det ett tag. Man använder med fördel xcode för utvecklingen, man kan använda saker som kameran, gps:en och accelerometern till exempel.

Väldigt smart applikation, måste jag säga

Lanserar själv en app i dagarna, fast inom ett helt annat område (spanska-kurs för engelsktalande). Men den är helt baserad på obj-c, och webteknik (javascript främst) för lokalt laddade html-sidor i uiwebviews. Kan dock inte hålla med om att obj-c är ett trevligt språk om man precis kommer från C++/C# - syntaxen känns helt rubbad

Jag har dock inte kollat upp att man kan använda c++ i botten. Länkar man in kodbibliotek i det språket till obj-c då, eller hur fungerar det? Du har inga bra länkar du kan tipsa om för just det ändamålet?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanTheMAN!
Väldigt smart applikation, måste jag säga

Lanserar själv en app i dagarna, fast inom ett helt annat område (spanska-kurs för engelsktalande). Men den är helt baserad på obj-c, och webteknik (javascript främst) för lokalt laddade html-sidor i uiwebviews. Kan dock inte hålla med om att obj-c är ett trevligt språk om man precis kommer från C++/C# - syntaxen känns helt rubbad

Jag har dock inte kollat upp att man kan använda c++ i botten. Länkar man in kodbibliotek i det språket till obj-c då, eller hur fungerar det? Du har inga bra länkar du kan tipsa om för just det ändamålet?

Tack, jag använder den en hel del själv faktiskt

Vad gäller c++ så tror jag du kan blanda ganska friskt, det är ju GCC i botten, så allt du kan kompilera med GCC funkar ganska rakt av i iPhonen med. Vi har dock inte tittat på detta utan vi kör Objective C rakt över. Om du går igenom Apples intro dokument till Objective C så klarnar det ganska bra tycker jag. Själv är jag Native C utvecklare i grunden.

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Medlem

Det tog några veckor extra eftersom apple e lite sega med sina godkännande och var lite petiga så vi fick den i retur ett par gånger Inatt kom den äntligen ut iallafall.

Gratisapp såklart, finns att kika på här:

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftwar...

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Medlem

Det verkar vara en bra app, men fungerar den bara i göteborg eller i hela västtrafik-området?

Sen tycket jag inte färgerna kändes så mycket västtrafik, det kanske skulle va något att ha färgerna mer likt deras?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dimebag
Det verkar vara en bra app, men fungerar den bara i göteborg eller i hela västtrafik-området?

Sen tycket jag inte färgerna kändes så mycket västtrafik, det kanske skulle va något att ha färgerna mer likt deras?

Den ska funka överallt där västtrafiks sökningar funkar på hemsidan.

Anledningen till färgerna är att det är en gratis app som vi står för själva, så vi vill att det skall synas att det inte är en officiell app. Den är därför i Roundspot orange istället

Verkar som att VT skall släppa en officiell app i helgen med, så vår timing är väl inte speciellt bra

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
http://vasttrafik.se/sv/Startsida/Widget-gadget-iPhone-i-mobi...

Som sagt, lite surt.

Ja, lite drygt att de verkar köra på vårt färgtema med, lite konstigt tycker jag.

Ska bli skoj att se om det går att bräcka dem på någon punkt dock

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...