Permalänk

Håll dig aktiverad, gör saker hela tiden.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera kortare sömnperioder. En sömnperiod på 3-4 timmar mitt i brukar få en att orka hålla på längre med 'full koncentration'.

Mitt personliga 'rekord' i att hålla mig vaken var 72 timmar i sträck (dreamhack '01 tror jag), men fy fan vad kasst man mådde då. Halvt paranoid och så fort man blundade såg jag scener ur spel och hörde spelljud med mera. När jag väl kommit hem igen sov jag i princip 24 timmar i streck. Tror jag gick upp nån gång för toabesök.

Då höll jag mig vaken mha Jolt och koffeintabletter. Men känslan efter de 72h var så fruktansvärd så jag undviker koffein så mycket det går och försöker lyssna på kroppens signaler istället.

En dusch kan göra mycket!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

så gränsen går för det normala runt en dag och sen blir man helt enkelt tröttare och tröttare?
men vilken sketen ****människokropp man ska vara fast i.

tänk om man inte behövde sova och kunde vara vaken jämnt?
fast o andra sidan som Alfons farmor sa, "om man hade roligt jämn då blev nog det roliga tråkigt ganska så fort".

Visa signatur

Det är inte sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Jag kan rekommendera kortare sömnperioder. En sömnperiod på 3-4 timmar mitt i brukar få en att orka hålla på längre med 'full koncentration'.

Mitt personliga 'rekord' i att hålla mig vaken var 72 timmar i sträck (dreamhack '01 tror jag), men fy fan vad kasst man mådde då. Halvt paranoid och så fort man blundade såg jag scener ur spel och hörde spelljud med mera. När jag väl kommit hem igen sov jag i princip 24 timmar i streck. Tror jag gick upp nån gång för toabesök.

Då höll jag mig vaken mha Jolt och koffeintabletter. Men känslan efter de 72h var så fruktansvärd så jag undviker koffein så mycket det går och försöker lyssna på kroppens signaler istället.

En dusch kan göra mycket!

Just den paranoida känslan är hemsk...man hör ljud överallt å sitter som en knarkare å säger "va sa du?" och tittar sig bakom axeln bara för att se att det inte står någon där.
Men ontopic så kan jag av egna erfarenheter säga att dricka mycket vatten(ingen läsk eller liknande alls) och äta normal mat gör att man kan vara vaken i 30-35 timmar med hyffsad förmåga att koncentrera sig.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz