Info om grafikkortet "Intel 4500M"?

Permalänk

Info om grafikkortet "Intel 4500M"?

Hej

Ska köpa en bärbar dator som verkar bra och prisvärd, dock är jag osäker på grafikkortet som följer med, det står endast "Intel 4500M" men ingen närmare specifikation. Är det något att ha?

Det är jag undrar är främst om det funkar bra till spel, typ WoW?

Tack:)

Permalänk
Medlem

Det kortet är inget att satsa på om du tänkt spela, WoW går igång men det "flyter" inte på något vidare...

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 3,6ghz || Thermalright Ultra-120 extreme || Asus P5Q-E P45 ||
8 GB (4x2GB) DDR2 PC8500 Corsair XMS2
|| Zotac GTX 470 || Antec Three Hundred || Corsair HX 620W || Dell S2409W 24" ||

Permalänk
Hedersmedlem

Om du ska spela något på en laptop, även om det bara är WoW, så borde du välja en dator med Nvidia eller ATI-grafik. Intels integrerade kretsar är helt värdelösa för spel.

Permalänk

Ok, fan va synd, tyckte den var väldigt prisvärd annars. Det här var datorn jag hade i åtanke: http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2462220

Någon som har tips på någon annan bärbar dator som har liknande prestanda fast ett bättre grafikkort så den funkar bra till spel? Eller måste man lägga många tusenlappar mer då?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Beror på hur bra man vill spela den

Ja har ett x3100 och det funkar helt ok, får ju såklart dra ner på inställningarna i HL2, men hur mkt nyare spel den klarar vet jag faktiskt inte tyvär.

ett 4500 lär ju då vara bättre. som sagt leta hellre upp ett med ati eller nvidia!

Permalänk
Avstängd

Hittills har det alltid varit så att står det att Intels grafikkort använder man till 2D. Alltså windows och inget annat.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ja det har jag inte sagt nåt om.. Jag kan likförbannat spela spel och se filmer i HD, alltså 720p, sen om den BARA är "ämnad" till 2D det skiter jag i, funkar jättebra till film och enklare spel iaf.

Som jag nämnde, ett ati eller nvidia letar du helst efter.

Permalänk
Medlem

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2387243

Funkar fint till WoW. Bra processor. HDMI osv. Har själv spelat wow på ett Nvidia 7600 GT i 4 år utan problem. Sitter ett 8200M i datorn på länken.
Räkna dock inte med att maxa alla inställningar i GTA 4. Dock en väldigt prisvärd dator med tanke på processorn.