SweClockers drop!
Permalänk
Robot

Projektarbete: Dubbelchassi

Då var lådan klar och det är dags att skapa ett galleri.

Jag och CLD har gjort ett dubbelchassi som projektarbete i gymnasiet. Vi har lagt ner en hel del jobb på den här lådan så vi hoppas att ni orkar lägga ner några minuter på att kolla igenom det här galleriet.

Kopierar från projektrapporten:

Konstruktion:

Grunden i lådan är en ram av aluminiumprofiler. På den skruvar man sedan fast alla andra delar. Botten består av en fastnitad aluminiumplåt. Baksidan är täckt av en aluminiumplåt medan fronten har en aluminiumplåt och en masonitskiva på den. Toppen och sidorna har bara masonit. Alla dessa sidor kan skruvas av. Hela lådan är svartmålad, utsidan av masoniten är blank och resten är matt. Kylningen består av en 250mm-fläkt i fronten och tre 120mm-fläktar på baksidan. I fronten finns även startknappar och USB-kontakter. Under lådan sitter det fyra gummifötter för att skydda lådan och underlaget, förhoppningsvis dämpar det vibrationer också.

Användning:

Datorkomponenterna monteras på moderkortsplåtarna och sedan skruvar man fast moderkortsplåtarna i baksidan. Därefter skruvar man fast baksidan med moderkortsplåtar i ramen, och fäster moderkortsplåtarna i framänden i en speciell ställning. Hårddiskar monteras i två hårddiskburar som sedan skruvas fast i botten av lådan. DVD-er monterar man i en löstagbar bur som hänger från toppen av ramen. Nätaggregaten sitter i botten på lådan längst bak.

Komponenter:

Dator 1: P35 DS4 rev 2.1 | e8400 @ 4,05 GHz 24/7 (max: 4,97 GHz) | TRUE Black + S-flex 1600 | HD 4870 1GB @ 790/950 | S1 + 2 Slipstream 1200 | 6 GB PC 8500 | Corsair VX 450w | WD 640 GB + 1 TB

Dator 2: P5GD1 | P4 Prescott 3,2 GHz @ 3,85 | TRUE + S-flex 1600 | 8800 GTS 640 MB @ 612/1404/1008 | 2,5 GB PC 3200 | FSP 350w | 320 + 250 GB

Ljudnivån är riktigt bra sen jag fixade en fanmate till fläktarna på mitt 4870 och drog ner dem till ca 700 RPM.

Tråden om bygget: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Hoppas ni inte har drunknat i alla bilder

UPPDATERING: Vi har pratat med läraren och vi kommer få MVG för projektarbetet.

Besök albumet: Projektarbete: Dubbelchassi av Michaelo

Permalänk
Medlem

ser lovande ut, väntar med betyg tills allt är klart Till skillnad från en del fucktards på denna sida som gillar att rösta 1p bara för att folk inte hinner lägga upp bilder.

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Kommer säkert bli riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cosmos92
ser lovande ut, väntar med betyg tills allt är klart Till skillnad från en del fucktards på denna sida som gillar att rösta 1p bara för att folk inte hinner lägga upp bilder.

du kommenterar detta i varje galleri fett störande. låt folket rösta som dom fan vill.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

You sir, are the fucktard.

Snyggt jobbat för övrigt, ser fram emot fler bilder

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
You sir, are the fucktard.

Snyggt jobbat för övrigt, ser fram emot fler bilder

Oh dear, i do believe that the bastard meter has spiked in the last few minutes. I would respectfully want to stab you in the head with a spoon for such utterly useless reply on such a masterpiece of a comment.

Michael jobbar för fullt, han ville tydligen ladda upp lite drygt 100 bilder men har bara hunnit klart med hälften. Finns en hel del folk som röstat ner oss, vet inte varför folk röstar än dock, eftersom vi sagt att vi inte laddat upp allt än.

Visa signatur

]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLD
Michael jobbar för fullt, han ville tydligen ladda upp lite drygt 100 bilder men har bara hunnit klart med hälften. Finns en hel del folk som röstat ner oss, vet inte varför folk röstar än dock, eftersom vi sagt att vi inte laddat upp allt än.

Därför att man röstar efter vad ni presterar, inte efter er potential. Dessutom kan man ändra sin röst senare.

Edit: "Rösta ner"?! Ni ligger ju på en 8-9 poäng för bövelen!

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII

Permalänk
Medlem
Citat:

Därför att man röstar efter vad ni presterar, inte efter er potential. Dessutom kan man ändra sin röst senare.

Skojar du med mig, verkar tvärtom som att de dömmer en efter ens potential. De dömmer projektet som om antalet bilderna som finns för stunden är allt som finns.

Sluta va en sån mupp. Döm projektet för vad det är. Men se till att rösta EFTER bilderna är uppe.. <.<

Visa signatur

]

Permalänk
Citat:

Verkar mer som om folk dömmer projektet efter bilderna som finns för stunden och sen röstar en etta eftersom de vill rösta men orkar inte vänta på mer bilder.

Jag tycker det är helt enkelt dummt. Varför ska man ändra sin röst? Ge det en röst för vad projektet är som klart. Röstar man innan så är man antingen dryg eller rent av dum. XD

Vad ska man döma projektet efter om inte bilderna som finns för stunden hade du tänkt dig?

Jag tror inte heller smicker som "dryg" och "dum" får användare att höja sina betyg för den delen.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Skojar du med mig, verkar tvärtom som att de dömmer en efter ens potential. De dömmer projektet som om antalet bilderna som finns för stunden är allt som finns.

Sluta va en sån mupp. Döm projektet för vad det är. Men se till att rösta EFTER bilderna är uppe.. <.<

Jag är varken dum, dryg eller en mupp. Låt användare rösta som de vill, det är inte precis som att det är den som lägger upp ett galleri som samtidigt får bestämma spelreglerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag är varken dum, dryg eller en mupp. Låt användare rösta som de vill, det är inte precis som att det är den som lägger upp ett galleri som samtidigt får bestämma spelreglerna.

Citat:

Vad ska man döma projektet efter om inte bilderna som finns för stunden hade du tänkt dig?

Jag tror inte heller smicker som "dryg" och "dum" får användare att höja sina betyg för den delen.

Nice, du höjer verkligen nivån där. Du tror alltså att de ska dömma projektet som halvfärdigt och mig som person?

Tänk dig att du har en måltid, en biff. Skiten är iskall. Du har inte hunnit steka skiten än. Dömmer du då biffen som äcklig då? Istället för att vänta på att den ska bli väl genomstekt och klar?

Föresten, enligt mig så uppfyller du alla dem kraven. Du är dryg, du röstar innan skiten är klar. Du är dum, du gör det trots varningar om att inte göra det. Du är en mupp, du är dum nog att argumentera om det.

Visa signatur

]

Permalänk
Citat:

Nice, du höjer verkligen nivån där.

Det är inte jag som ägnar mig åt personpåhopp.

Citat:

Tänk dig att du har en måltid, en biff. Skiten är iskall. Du har inte hunnit steka skiten än. Dömmer du då biffen som äcklig då? Istället för att vänta på att den ska bli väl genomstekt och klar?[/B]

Nä. F.ö. så gav jag galleriet 10 p då jag anser att det som hittills kommit upp är värt det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLD Föresten, enligt mig så uppfyller du alla dem kraven. Du är dryg, du röstar innan skiten är klar. Du är dum, du gör det trots varningar om att inte göra det. Du är en mupp, du är dum nog att argumentera om det. [/B]

"Trots varningar om att inte göra det"

Ska du banna mig från internet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är inte jag som ägnar mig åt personpåhopp.

Så du menar allvarligt att du ser det som ett "personpåhopp" att bli kallad en mupp?
Du, min gode man, har ingen humor. Tyckte det var ganska självklart att man röstar när något är klart.

Vad kan man göra annat än varna? Hade jag makten att kontrollera lagens långa arm här inne så skulle jag förmodligen bara använt den till att strypa de som är dumma nog att dömma ett halvfärdigt projekt.

Visa signatur

]

Permalänk
Citat:

Så du menar allvarligt att du ser det som ett "personpåhopp" att bli kallad en mupp?
Du, min gode man, har ingen humor. Tyckte det var ganska självklart att man röstar när något är klart.

Att kalla någon för en dum, dryg mupp är väl per definition ett ganska tydligt personpåhopp?

Citat:

Vad kan man göra annat än varna? Hade jag makten att kontrollera lagens långa arm här inne så skulle jag förmodligen bara använt den till att strypa de som är dumma nog att dömma ett halvfärdigt projekt.

Testat att vara lite trevlig?

EDIT: Nog med OT, vill du säga mig något ytterligare så ta det i PM.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är alla bilder upplagda.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Att kalla någon för en dum, dryg mupp är väl per definition ett ganska tydligt personpåhopp?

Testat att vara lite trevlig?

EDIT: Nog med OT, vill du säga mig något ytterligare så ta det i PM.

Bra fråga, har du själv testat det? Så du anser alltså att dömma ett halvfärdigt projekt kommer alltså inte alls påverka personen du dömmer? Du tror inte alls att man blir aningen förbannad när en idiot faktiskt försöker argumentera om rätten till att dömma ett halvfärdigt projekt?

Om man ska vara riktigt ärlig, detta är inte off topic. Detta är en diskussion som är ganska relevant till ämnet. Jag kommer inte tycka mer om dig, min dumme lille vän.

Men aja, alla bilder är uppe nu, yay för det.

Visa signatur

]

Permalänk
Citat:

Bra fråga, har du själv testat det? Så du anser alltså att dömma ett halvfärdigt projekt kommer alltså inte alls påverka personen du dömmer? Du tror inte alls att man blir aningen förbannad när en idiot faktiskt försöker argumentera om rätten till att dömma ett halvfärdigt projekt?

SJÄLVKLART har varje medlem rätt att döma ett halvfärdigt projekt, det har varken du, jag, någon annan användare eller t.o.m. herr Dimestam någon som helst makt över.

Vad vi användare faktiskt inte har rätt att göra är att kalla varandra för dum, dryg, mupp eller idiot.

Citat:

Om man ska vara riktigt ärlig, detta är inte off topic. Detta är en diskussion som är ganska relevant till ämnet. Jag kommer inte tycka mer om dig, min dumme lille vän.

Det här har väl ingenting med vad någon tycker om någon annan att göra? Du försöker på något sätt hävda "Mitt bygge - mina regler" vilket jag motsätter mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaja, lägg ner erat tjafs nu och låt andra kommentera.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem

10p

Bra idé och mycket väl genomfört! Mycket bra att ni skrev vad ni hade lagt ner på det också. Snyggt vart det, enligt mig. Kollade bara igenom ungefär 1/5 av bilderna men det såg bra ut!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Bra gjort, förtjänar 10p!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk

Ingen grundfärg? inte konstigt det gick åt färg isf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

shjyst, 10p kanske lite höga temps :/

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

riktigt seriöst bygge, klar tia:D vill se fler byggen från er!, kommer ni till dhs 09 med den?

Permalänk
Medlem

Mycket väl arbetat, måste säga att det är värt 10p.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur tänker du då?

Om man dömer enligt ens potential innebär det ju att man dömer en person enligt hur denne möjligen kan prestera. Med andra ord dömer man för att projektet kan möjligen vända till det bättre. Du tycks dock argumentera att definitionen på detta är av motsatt innebörd.

Det vore intressant om du kunde förklara dina tankegångar för oss

Permalänk
Tangentbordskonnässör

8p.

Hade varit en 10a om inte CLD skulle vara så usel på att ta kritik.

Men ett bra bygge som jag sa i tidigare inlägg!

Permalänk
Medlem

2p för iden, resten var skit.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergHa
2p för iden, resten var skit.

Vad är skit? Berätta lite nogrannare plz.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nicoon
Hur tänker du då?

Om man dömer enligt ens potential innebär det ju att man dömer en person enligt hur denne möjligen kan prestera. Med andra ord dömer man för att projektet kan möjligen vända till det bättre. Du tycks dock argumentera att definitionen på detta är av motsatt innebörd.

Det vore intressant om du kunde förklara dina tankegångar för oss

Jo, det blir ju en sån effekt att de tror att det blev så här. Tanken snurrar runt "Detta blev nice, skiten hade potential, synd att ni misslyckades, 3p på det här"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
8p.

Hade varit en 10a om inte CLD skulle vara så usel på att ta kritik.

Men ett bra bygge som jag sa i tidigare inlägg!

Ni sweclockers snubbar har aningen svårt att vara objektiva, va?
Tanken är inte att ni ska bedömma skaparna av projektet utan själva projektet.

Visa signatur

]

Permalänk
Medlem
Citat:

shjyst, 10p kanske lite höga temps :/

Skit i OCCT+furmark, det är ju bara ett extra test. Foldingen är ju mer som speltemp och dessutom foldar datorerna minst 14 timmar per dygn.

Tempen är alltså ok för det datorerna används för.

Visa signatur