Permalänk
Medlem

Problem med GA-7VRX

Jag har presis köpt ett Gigabyte-7VRX och 512 mb pc2700 minne men när jag ska starta datorn kommer det inte fram något på skärmen och den bootar inte...

Jag har testat med andra grafikkort (och testat så inte mitt är pajt) och jag har testat alla delar utom processor och moderkort i en annan dator (alla saker jag testa funka)....
Eller... det är en konstig sak med nätagget... för först testade
jag det i en annan dator och då fick han likadant som mig, så då trode jag att nätagget var trasigt så då åkte jag och köpte nytt, men när jag test var det presis likadant... så jag testa det på samma dator som jag gjorde med förra och han fick presis likadant... då testa jag på en annan dator efter som ja inte trode att det nya också kunnde ha gått sönder, på den datorn funka det.. så då viste jag att det inte var paj.. Det står ATX 2.03 (P4)
på det är det kanske bara för Pentium 4?

jag vet inte vad det är... Om det är Processorn eller moderkortet som är pajt eller vad det är..

Lite saker som kanske kan vara till hjälp och endel frågor från mig till dom som har eller vet något om mobot:

När jag startar blinkar HDD lampa i ca en sec sedan lyser den helatiden

När jag startar låter inte högtalalaren något, inte äns ett pip

När jag sätter i Nät kabels lyser num/scoll/caps lock i ca ½ sec

Jag kommer inte in i bios (tror jag för jag kan inte inte gå ur och på så sätt starta om..)

lampan på moderkortet lyser orange (Jag vet inte om den ska det)

Jag har ändrat mulipeln och SW till det som ska vara

Jag har REV 2.0 på moderkortet

På CMOS switchen finns ingen jumper (det står att det ska vara så i manualen) så hur resetar jag CMOS?

jaja.. hoppas någon kan hjälpa mig =(

Visa signatur

AMD Phenom X4 9950 @ 3Ghz | Asus M3A79-T Deluxe | 2x 2GB Corsair Dominator 8500 5-5-5-5-18-T1|Geforce 8800GT | 800GB HDD | Corsair 620w

Permalänk
Medlem

Jag ger en röst på processorn

Visa signatur

Never underskatta the power of boota om.

Permalänk
Medlem

Hade samma fel då var det prollen som var död. Hade du klockat? Många som har bränt prollen får samma symptom.

Permalänk
Medlem

hmm ok det är mycket troligt att det är prollen för nu när jag tänker efter har jag haft problem med den..
Först funka den i 1000 mhz (133 * 7.5) men sedan låste det sig och höll på och den var över 60 grader så jag började köra i 700mhz (100 * 7.5) men jag ville köra i 1000mhz så jag skaffa bätre kylning och artic silver och då låg den på ca 30 grader, men den funka inte i 1000 då häller så jag trode det var moderkortet så jag köpte nytt och ni vet rästen )

jaja jag får testa processorn i någon annans dator...

om någon vet något mer så snälla skriv

tack för dom svar jag fått

Visa signatur

AMD Phenom X4 9950 @ 3Ghz | Asus M3A79-T Deluxe | 2x 2GB Corsair Dominator 8500 5-5-5-5-18-T1|Geforce 8800GT | 800GB HDD | Corsair 620w

Permalänk
Medlem

ni får fortfarande komma med förslag..

btw hur resetar jag cmos? det finns ingen jumper på cmos switch..

Visa signatur

Permalänk

brukar funka att ta ut batteriet och låta kortet ligga ett tag, typ 10 min

Visa signatur

Nisse

Permalänk
Medlem

jo..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ta en jumper från nån hårddisk eller något annat du ej behöver, tror det finns en jumper på moderkortet som aktiverar gameporten eller något sånt tex.

Permalänk
Medlem

ska man ha den på helatiden sen?

Visa signatur