Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Re: CPU'n

Citat:

Ursprungligen inskrivet av McGilljam
CPU'n som du tar upp finns inte hosmånga just nu så jag letar efter ett alternativ, AMD alltså.
TDP... ?

Alltså.. vad ska jag gå efter när jag letar en bra AMD-CPU för just detta ändamål?

Nya modeller kommer och äldre trillar bort vilket förstås är ett problem för en sådan här guide. Ser man på lite nyare modeller från AMD så passar lågeffektsvarianterna av Phenom II bra i en HTPC. Konkret förslag:
Phenom II X3 705e som tuggar på i 2,5GHz. Lite dyrare än de utgående modellerna men lite mer muskler - som i och för sig inte behövs om man vet att man kan alltid förlita sig på gpu:n för avkodningen.

En sak man kunde nämna i guiden är att de som tänkt köra populära XBMC på Ubuntu gör klokt i att ta moderkort med Nvidias styrkretsar för att få VPDAU-stöd och därmed gpu:n att avkoda filmerna. Dvs. GeForce 8200/8300 för AMD eller GeForce 9300/9400 för Intel.

/Ville

Permalänk

Re: Re: CPU'n

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Välj en prolle med låg energiförbrukning, gärna budget, typ Sempron.

Det går ju även ofta att undervolta en standard 65W TDP Athlon 64 - processor och komma ned i effektförbrukning. Athlon 64 är ju en såpass mogen processor att i stort sett alla ex. går att undervolta i stockhastighet.

Men även Athlon II 240,245 eller 250 är bra val. (som ger mer prestanda än gamla Athlon 64). De processorerna har även de 65W TDP.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Kom på att jag saknade Intel Atom 330 + Nvidia ION kombinationen. Det är ju en väldigt effektsnål variant som ändå klarar att spela upp HD-material. (fast är klenare än de övriga rent processormässigt).

Asrock Nettop ION 330 är ett färdigbyggt alternativ (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=411700), men man kan ju köpa moderkort/cpu och välja resten själv om man vill också. Kombinationen är dessutom liten och rätt billig.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Skulle mitt 8500gt med hdmi passa i en htpc ?

Permalänk
Medlem

ASRock ion 330 Vs. PoV New York Vs. lika billigt hembygge

Känner mig väldigt dåligt insatt i ämnet, även efter ett bra tags sökande, letande och kollande men hursomhelst:

letar efter en ganska bra & billig (mellan 3-4000) HTPC, med en vis kapacitet för spel (läs wc3/HoN), och har slutligen kommit fram till att det står mellan ASRock ion 330, Point of View New York och ett helt odefinierat hembygge. Jag har kollat runt på olika HTPC-hembyggen, men jag blir inte klokare av det, närmare motsatsen..

alltså: Snälla Hjälp mig döda min beslutsångest genom ge mig en bra build på ett hembygge alt. vilken av den två färdiga paketen som är "bäst".

Permalänk
Medlem

Re: Re: CPU'n

Citat:

Ursprungligen inskrivet av villeviking
En sak man kunde nämna i guiden är att de som tänkt köra populära XBMC på Ubuntu gör klokt i att ta moderkort med Nvidias styrkretsar för att få VPDAU-stöd och därmed gpu:n att avkoda filmerna. Dvs. GeForce 8200/8300 för AMD eller GeForce 9300/9400 för Intel.

/Ville

Låt säga att man utnyttjar VPDAU-stödet för avkodningen i ett system med GeForce 8200-kretsar. Vad krävs då i processorväg för att spela upp Full-HD 1080p helt klanderfritt?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: CPU'n

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kallemek
Låt säga att man utnyttjar VPDAU-stödet för avkodningen i ett system med GeForce 8200-kretsar. Vad krävs då i processorväg för att spela upp Full-HD 1080p helt klanderfritt?

Teoretiskt en single core på cirka 2ghz+ men egentligen och i verkligheten duger nästan vilken dualcore som helst idag.
T.om min gamla AMD X2 4600 (2,3ghz) funkar fin fint.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Kanske vore värt att nämna i huvudposten vilka styrkretsar som lämpar sig för vilka system osv.

Vad som passar för XMBC, W7 osv..

Stödjer ens XMBC hårdvaruavkodning än?

Det var länge sedan jag använde det sist..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeon404
Kanske vore värt att nämna i huvudposten vilka styrkretsar som lämpar sig för vilka system osv.

Vad som passar för XMBC, W7 osv..

Stödjer ens XMBC hårdvaruavkodning än?

Det var länge sedan jag använde det sist..

XBMC i Linux fixar det utan problem! Det är ju ändå Linux eller Mac/Plex som gäller
I Windows finns det ingen Hårdvaruavkodning i XBMC va jag vet, dock så fixar ju MPC detta!

Permalänk
Medlem

Väcker tråden till liv igen, ska plocka ihop en mediadator åt en bekant.

Någon som kan ge förslag på lämpliga grafikkkort för HTPC som fungerar i Windows 7 och har stöd för aero?

Önskvärt är grafikkort utan fläkt, men det är kanske att hoppas för mycket? ATI eller Nvidia spelar ingen roll.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att uppdatera FAQ snart?

Permalänk

Me want update

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Jag skulle jättegärna läsa lite mer om ljudkort som folk testat i htpc, särskilt surroundkompatibla sådana då jag själv bara haft stereodito. Även DVD/BD-spelare med andra kriterier än bara ljudnivå, vore trevligt. Spelare som ger bra bild och ljud jämfört med riktiga standalone-spelare.

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Nu är de såhär att jag snart ska flytta.. och har gott i tankarna om att bygga en HTPC:. men har även funderat på att köpa till tex BD brännare och ett maffigare ljudkort till min nuvarande dator.. och köra den som en liten Gaming/HTPC dator..

Jag antar att man behöver bra ljudkort och grafikkort osm kan leverera 1080p?

De jag använder just nu är datorn i sign..
Till datorn har jag en HDMI kabel på 10m.. som kopplas till min tv som är en Philips 42" LCD FullHD..

Funkar bra just nu tycker jag.. Ett ljud system har jag tänkt skaffa in då jag flyttat... men man kanske ksulle kunna förbereda datorn redan nu..?

Har kollat på 1 BD brännare och ett Ljudkort..

Skulle ljudkortet fixa de jag begär? (bra ljud till datorn, och möjlighet till att ansluta till en resiver!)

Ljudkort:
https://www.inet.se/artikel/6303355/creative-sound-blaster-x-...

BD Brännare:
https://www.inet.se/artikel/7104182/lg-bh10ls30-blu-ray-brann...

Kollat på på BD-RE skivor.. dessa måste funka till filmer etc?
https://www.inet.se/artikel/6706008/verbatim-bd-re-2x-25gb-13...

Vad tror ni? skulle jag fixa dessa grejerna, så borde väl min dator sköta hemmabio/TV/Gaming mycket bra?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

GMA X4500HD något att ha?

Hmm. Just beställt lite grejer för att uppgradera min HTPC. Hade förut ett P5Q-deluxe kort i, men behövde det till en server (pga antalet S-ATA kontakter) så har precis beställt ett nytt moderkort till HTPCn.

Blev ett Asus P5Q-EM G45 från Dustin ( länk: http://www.dustinhome.se/pd_5010168973.aspx? )

Läste senare i denna tråd att GMA X4500HD (grafikkretsen på det beställda moderkortet) inte funkar något vidare generellt, utan bara är bra som avkodare om man använder MPC-HC. Det verkar ju inte alls bra i så fall. Är det någon som kan verifiera eller dementera detta? Jag vill inte vara bunden till MPC-HC.

Processorn är en C2D7400, så den kanske iofs klarar av att göra det jobb som grafikkretsen inte klarar, vad gäller avkodning?

Jaja. Vad säger ni? Köpa annat moderkort eller..?

Visa signatur

C2D 6850, 2GB Corsair DDR26400, Asus P5K Deluxe/WiFi p35, 150 GB WD 10krpm, 500 GB WD 7.2krpm, GeForce8800GTS 320, Antec P180, Corsair 620W

Permalänk
Medlem

skulle inte en 7950gt kunna driva 1080p/720p? o.O

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander-52:

skulle inte en 7950gt kunna driva 1080p/720p? o.O

Beror på hur snabb processor du har, första generationen av Purevideo som 7x00-serien har avlastar processorn väldigt väldigt lite tyvärr (VP1). Generation 2 (VP2) som 8x00 innehar avlastar däremot betydligt bättre, eller ION som har Generation 3 (VP3). Senaste grafikkortern har VP4.

GeForce 6 series NV4x VP1 Not Supported NV40-based models of the 6800 do not accelerate VC-1/H.264 GeForce 7 series G7x VP1 Not Supported - GeForce 8800 Ultra, 8800 GTX, 8800 GTS (320/640 MB) G80 VP1 Not Supported November 2006 - GeForce 8400 GS, 8500 GT, 8600 GT, 8600 GTS G84, G86 VP2 A April 2007 - GeForce 8800 GS, 8800 GT, 8800 GTS (512 MB/1 GB) G92 VP2 A October 2007 - GeForce 8400 GS G98 VP3[9] B December 2007 Only later 8400 GS cards use the G98 chip, which supports VP3 GeForce 8200, 8300 G98 VP3 B January 2008 Not suitable for running CUDA GeForce 9600 GSO 512, 9600 GT G94 VP2 A February 2008 - GeForce 9600 GSO, 9800 GT, 9800 GTX, 9800 GTX+, 9800 GX2 G92 VP2 A March 2008 - GeForce GTX 260, GTX 275, GTX 280, GTX 285, GTX 295 GT200 VP2 A June 2008 - GeForce 9400 GT, 9500 GT G96 VP2[10] A July 2008 - GeForce 9300M GS, 9300 GS, 9300 GE G98 VP3[9] B October 2008 Mostly found in laptops and on motherboards GeForce 205, 210/G210, 310, G210M, 305M, 310M GT218 VP4[7] C October 2009 Full decoding of MPEG-4 (Advanced) Simple Profile(Divx/Xvid) GeForce GT 220, 315, GT 230M, GT 240M, GT 325M, GT 330M GT216 VP4[7] C October 2009 Full decoding of MPEG-4 (Advanced) Simple Profile(Divx/Xvid) GeForce GT 240, GT 320, GT 340, GTS 250M, GTS 260M, GT 335M, GTS 350M, GTS 360M GT215 VP4 C November 2009 Full decoding of MPEG-4 (Advanced) Simple Profile(Divx/Xvid) GeForce GTX 470, GTX 480 GF100 VP4 C March 2010 ION, ION-LE[11] C79 VP3 B

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Ni som gillar amd och vill ha en bra htpc kan ni köpa en som jag köpte från webbis:

AMD Athlon II X2 250 3GHz / 2MB / Socket AM3 (Boxed)
Antec New Solution Series Minuet 350 - EC Slimline - Silver/Svart (350w)
Asus - Socket AM3 - mATX AMD 785G (M4A785D-M PRO) - DDR2 / VGA / SATA
Kingston 1024MB DDR2 PC2-6400 800MHz (KVR800D2N5/1G) x2
Samsung Intern SATA Blu-Ray Läsare 8x / DVD±RW 16x SH-B083L - Svart (Bulk)
Western Digital Caviar Blue 160GB (7200RPM / 8MB Cache / SATA II / NCQ)

4,3k tror jag. På moderkortet är det ett intergrerat HD4200. 7.1 ljud också. Det ingåt psu i chassit.

Permalänk
Medlem

Skulle denna Atom lösning med 2gig ddr3 8500 minnen och en intel ssd disk funka som HTPC?!
Misco.se - ASUS AT3IONT-I DELUXE - moderkort - mini ITX - NVIDIA ION

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965 "C2" | MEM: 8Gb Corsair XMS3 DDR3 minne | MB: MSI 790FX GD70 | GPU: Sapphire HD 4890 1Gb | HDD: 1# Intel x25 -M G2 80Gb 2# Samsung Spinpoint F3 1TB | PSU: Crosair HX620W | OS: Windows 7 Ultimate SWE x64 | CHASSI: CM Storm Sniper AMD Dragon Edition | SKÄRM: acer GD245HQ | Tangentbord: Microsoft Sidewinder x4 | Mus: Logitech mx518 |

Permalänk
Medlem

En VIKTIG sak som du har glömt i FAQ:en är att se till att installera ett operativ som stödjer hårdvarudekodning. Jag körde först Windows XP på min HTPC vilket resulterade i att ingen av hårdvaruaccelerationerna på grafikkortet fungerade utan att kördes via mjukvara i processorn, vilket resulterade i massor av problem med hack, V-SYNC linjer osv osv. När jag installerade Windows 7 så aktiverades hårdvaruaccelerationen i grafikkretsen (Intel GMA X4500HD i mitt fall) och därefter så blev allt mycket skarpare, video flyter utan några V-SYNC problem och all video. till o med gammalt rippat VHS:material visas med bättre kvalite och utan hack eller några andra problem.

Så se till att du har minst Windows Vista eller Windows 7. Detta gäller de flesta nyare grafikkretsar!

Kanske artikelförfattaren kan lägga till detta i FAQ:en?

Mvh Hans

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk

Hjälp med budget uppdatering

Hej,
Jag är ny på det här och tänkte försöka mig på ett budget-budget bygge baserat på en gammal dator jag har hemma. Min fråga handlar om råd vid uppgradering eftersom 1080 material inte går att spela, antingen laggar ljudet i MPC, dvs tystnar i en bråkdels sekund, eller så hackar det och blir ”grynigt” i VLC. Vad jag tänkt uppgradera den gamla stationära med för att göra den till en HTPC är ett chassi, därtill en BluRay spelare på sikt. Men viktigast av allt är att se till så 1080 material fungerar att spela utan lagg eller andra fel. Går det att lösa till en mindre kostnad med nuvarande delar? Gäller detta att skaffa bättre processor, eller grafik? Förslag på billigt och bra? Vad jag själv förstått så kan jag inte uppgradera till så mycket bättre processor eftersom moderkortet inte stödjer detta. Är lösningen i så fall ett bättre grafikkort (för att ev ta med när en framtida uppgradering av moderkort och processor sker) eller är det bättre att börja med moderkort och processor nu? Tanken är att nyttja för film/musik och internet men inget spelande.

Det här sitter jag med idag från en gammal HP pavilion burk:
Processor:
Pentium4 560 (P) HT 3.6 GHz:
800 MHz Front side bus
Socket 775
Moderkort:
Asus PTGD-LA
Grafik:
GeForce 6800 256 DDR memory
Ljud:
SoundBlaster Audigy 2 ZS soundcard, Dolby 5.1
Hårddisk:
500 GB (2X250) SATA, 7200 rpm
Minne:
2 x 512, 240 pin, DDR2 SDRAM
Win7
Sen sitter det såklart ett nätverkskort och även ett gammalt tv-kort som skall bytas men det sker framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille_gaddan:

Hej,
Jag är ny på det här och tänkte försöka mig på ett budget-budget bygge baserat på en gammal dator jag har hemma. Min fråga handlar om råd vid uppgradering eftersom 1080 material inte går att spela, antingen laggar ljudet i MPC, dvs tystnar i en bråkdels sekund, eller så hackar det och blir ”grynigt” i VLC. Vad jag tänkt uppgradera den gamla stationära med för att göra den till en HTPC är ett chassi, därtill en BluRay spelare på sikt. Men viktigast av allt är att se till så 1080 material fungerar att spela utan lagg eller andra fel. Går det att lösa till en mindre kostnad med nuvarande delar? Gäller detta att skaffa bättre processor, eller grafik? Förslag på billigt och bra? Vad jag själv förstått så kan jag inte uppgradera till så mycket bättre processor eftersom moderkortet inte stödjer detta. Är lösningen i så fall ett bättre grafikkort (för att ev ta med när en framtida uppgradering av moderkort och processor sker) eller är det bättre att börja med moderkort och processor nu? Tanken är att nyttja för film/musik och internet men inget spelande.

Det här sitter jag med idag från en gammal HP pavilion burk:
Processor:
Pentium4 560 (P) HT 3.6 GHz:
800 MHz Front side bus
Socket 775
Moderkort:
Asus PTGD-LA
Grafik:
GeForce 6800 256 DDR memory
Ljud:
SoundBlaster Audigy 2 ZS soundcard, Dolby 5.1
Hårddisk:
500 GB (2X250) SATA, 7200 rpm
Minne:
2 x 512, 240 pin, DDR2 SDRAM
Win7
Sen sitter det såklart ett nätverkskort och även ett gammalt tv-kort som skall bytas men det sker framöver.

Jag googlade lite snabbt och det verkar inte som om ditt moderkort har varken AGP eller PCI-E portar, så du har nog inte så mycket val annat än att byta moderkort.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Skrivet av DiSNEYN:

En VIKTIG sak som du har glömt i FAQ:en är att se till att installera ett operativ som stödjer hårdvarudekodning. Jag körde först Windows XP på min HTPC vilket resulterade i att ingen av hårdvaruaccelerationerna på grafikkortet fungerade utan att kördes via mjukvara i processorn, vilket resulterade i massor av problem med hack, V-SYNC linjer osv osv. När jag installerade Windows 7 så aktiverades hårdvaruaccelerationen i grafikkretsen (Intel GMA X4500HD i mitt fall) och därefter så blev allt mycket skarpare, video flyter utan några V-SYNC problem och all video. till o med gammalt rippat VHS:material visas med bättre kvalite och utan hack eller några andra problem.

Så se till att du har minst Windows Vista eller Windows 7. Detta gäller de flesta nyare grafikkretsar!

Kanske artikelförfattaren kan lägga till detta i FAQ:en?

Mvh Hans

Nja, jag körde hårdvaruaccelererat under XP. Använde MPHC och följde guiden här i denna forumdel för hur man aktiverar hårdvaruavkodning. Funkar utan problem.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av WrongTarget:

Nja, jag körde hårdvaruaccelererat under XP. Använde MPHC och följde guiden här i denna forumdel för hur man aktiverar hårdvaruavkodning. Funkar utan problem.

Kan bara håla med dig, har kört det under xp utan problem. Ska se till att uppdatera faq'n mer nu..

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det finns någon fjärrkontroll till htpcn som funkar att starta den med?

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem

Tips kan vara att lista några grafikkort som stödjer ljud via HDMI. Då inte bara spdif utan riktigt dolbytrue hd enligt hdmi 1.3 standarden...

Om jag inte är helt ute och cyklar så är geforce GT430 en bra kandidat då den bara drar 50W i full load. Annars är det väl bara kort i 400 serien och uppåt som är aktuella...
Jag är inte allt insatt så innan detta läggs till så se till att kolla upp någon vettigare källa än mig.

Permalänk
Skrivet av coffe13:

Är det någon som vet om det finns någon fjärrkontroll till htpcn som funkar att starta den med?

De flesta funkar väll, fast då kan du enbart ha den i viloläge och inte helt avstängd.

Skrivet av QRikard:

Tips kan vara att lista några grafikkort som stödjer ljud via HDMI. Då inte bara spdif utan riktigt dolbytrue hd enligt hdmi 1.3 standarden...

Om jag inte är helt ute och cyklar så är geforce GT430 en bra kandidat då den bara drar 50W i full load. Annars är det väl bara kort i 400 serien och uppåt som är aktuella...
Jag är inte allt insatt så innan detta läggs till så se till att kolla upp någon vettigare källa än mig.

Ati HD58xx ska klara bitstream dts-hd och dolby true hd antar då att 68xx också klarar det.

nvidia gtx460 och uppåt ska klara det med 260 drivern.
nvidia gt430 + gts450 ska enligt deras sida också klara det.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Hur är det om man kör linux har man tillgång till hårdvaruavkodningen då

Visa signatur

Hårdrock!

Permalänk
Skrivet av bonis:

Hur är det om man kör linux har man tillgång till hårdvaruavkodningen då

VDPAU för nvidia
VAAPI för ati/amd
Ser man till att ha en media spelare som stödjer det så klarar man sig. xbmc har det vad jag vet.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

VDPAU för nvidia
VAAPI för ati/amd
Ser man till att ha en media spelare som stödjer det så klarar man sig. xbmc har det vad jag vet.

suveränt för hade tänkt använda mig av xbmc kör plex nu via macbooken men hade varit trevligt men en liten htpc/server istället

Visa signatur

Hårdrock!