Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheRavensNest
Jag måste säga att jag inte håller med riktigt, jag tycker karaktärerna känns väldigt levande och har väldigt levande färger. Kablarna kan jag kanske hålla med om lite men det är bara petitesser Och det är indeed grymt mycket snyggare än vad man sett tidigare.

Men som du sa, så kanske man inte ska förvänta sig realism då detta inte är ett försök att efterlikna verkligheten helt och hållet. Men du kanske kan förvänta dig det med Doom 4? Who knows?

Förr eller senare går det nog inte att se skillnaden mellan renderad verklighet och verklig verklighet.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

crysis ser klart bättre ut av vad som visas där... ansiktena är ju inte i närheten! sen så återstår och se hur bra motorn handskas med massiv vegetation i stil med den i crysis. Men det där spelet kanske inte kräver lika mycket prestanda då detaljrikedomen är lägre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjofritz
crysis ser klart bättre ut av vad som visas där... ansiktena är ju inte i närheten! sen så återstår och se hur bra motorn handskas med massiv vegetation i stil med den i crysis. Men det där spelet kanske inte kräver lika mycket prestanda då detaljrikedomen är lägre.

Crysis är inte närheten av den detaljrikedom som id tech 5 handskas med hehe. Och vad gäller ansikten så tycker jag att Rage har sjukt mycket högre kvalité på ansiktena vad gäller både texturer och animation. Jag måste säga att jag tycker(min åsikt) att Crysis är ett av de mer överskattade spelen när det gäller grafiken. För analyserar man texturer och miljöer så är till och med Farcry 2 snyggare.

Jag hittade några bilder på vissa karaktärers ansikten i Rage för ett tag sen som var inzoomade på alla detaljer och det var sinnesjukt mycket mer detaljrikedom än i tex Crysis. För i Rage så använder de till och över en 2048 * 2048 eller mer(4096 * 4096) textur bara i ansiktet medans Crysis ligger på ca 512 * 512 - 1024. Så det blir skillnad men den skillnaden syns inte så bra i dessa videos och bilder då de är i så låg kvalité. Men som sagt så är det skillnad på Crysis och Rage

Men när det gäller miljöer så är Rage långt långt mer detaljrikt för de använder sjukt högupplösta texturer som är sammansatta till megatexturer på storlekar upp till 128 000 * 128 000(eller mer) som i sin tur är helt unika vilket är ofantligt mycket större än texturerna i Crysis. De är alltså inte repeterade nånstans som i Crysis som repeterar sina texurer vilket gör att det inte blir så snyggt som i Rage. Så du kan alltså ha hur snygga texturer som helst i princip. Och av vad jag har sett så kan gå ner ända ner till grus nivå i grafikmotorn och ändå är det lika detaljrikt Samtidigt kommer det nog kräva mindre än Crysis för enligt Carmack så skall texturerna inte ta upp alls mycket minne vilket återstår att se. Så att säga att Crysis är mer detaljrikt är bara helt fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag måste säga att jag inte håller med riktigt, jag tycker karaktärerna känns väldigt levande och har väldigt levande färger. Kablarna kan jag kanske hålla med om lite men det är bara petitesser Och det är indeed grymt mycket snyggare än vad man sett tidigare.

Men som du sa, så kanske man inte ska förvänta sig realism då detta inte är ett försök att efterlikna verkligheten helt och hållet. Men du kanske kan förvänta dig det med Doom 4? Who knows?

Hur realistiskt kan det bli med doom, igentligen

Citat:

Sen så kör ju rage lite mer UT3 style vilket gör att dem är svåra att gämnföra

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Hur realistiskt kan det bli med doom, igentligen

Ja, du? Kanske nån slags sci-fi -realism Men som sagt så kanske man inte ska förvänta sig att något spel ska vara så pass realistiskt att det inte går att urskilja det från verkligheten, inte än iallafall men snart kanske?. Men snyggt kommer Doom 4 nog att bli

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, du? Kanske nån slags sci-fi -realism Men som sagt så kanske man inte ska förvänta sig att något spel ska vara så pass realistiskt att det inte går att urskilja det från verkligheten, inte än iallafall men snart kanske?. Men snyggt kommer Doom 4 nog att bli

Nån kille på Epic förutspådde att år 2020 skulle bli året då spelgrafik och IRL skulle se likadant ut. Kan tänkas att konsollerna drar ut på tiden en del
Tycker DOOM 3 står sig ganska bra grafikmässigt fortfarande så man förväntar sig IAF en hel del av fyran

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Nån kille på Epic förutspådde att år 2020 skulle bli året då spelgrafik och IRL skulle se likadant ut. Kan tänkas att konsollerna drar ut på tiden en del
Tycker DOOM 3 står sig ganska bra grafikmässigt fortfarande så man förväntar sig IAF en hel del av fyran

Han på Epic kanske har rätt? Who knows? Det enda jag vet att utvecklingen går framåt Men angående konsolerna så kan det nog stämma med tanke på att mjukvaran gör stora framsteg och då kanske hårdvaran i konsolerna hunnit bli för gammal för att kunna utnyttja kraften i hårdvaran. Men jag tror Id Tech 5 kommer göra stora framsteg.

Jag håller definitivt med om att Doom 3 fortfarande är snyggt(och det är ett utav mina favoritspel) så jag förväntar mig också en hel del utav fyran. Det enda jag vet är att det utspelas på jorden och att det också är lite post-apokalyptiskt till viss del

Permalänk
Avstängd

Herregud jobbar du på ID Software eller..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jfqvist
Herregud jobbar du på ID Software eller..

Haha man kanske kan tro det(eller kanske inte) men jag är bara lite insatt i just Rage då det är ett utav de spel jag ser fram emot mest. Men även för att det inte fanns någon tråd här på forumet så jag tänkte "Why not?"

Permalänk
Citat:

Crysis är inte närheten av den detaljrikedom som id tech 5 handskas med hehe. Och vad gäller ansikten så tycker jag att Rage har sjukt mycket högre kvalité på ansiktena vad gäller både texturer och animation. Jag måste säga att jag tycker(min åsikt) att Crysis är ett av de mer överskattade spelen när det gäller grafiken. För analyserar man texturer och miljöer så är till och med Farcry 2 snyggare.

Jag hittade några bilder på vissa karaktärers ansikten i Rage för ett tag sen som var inzoomade på alla detaljer och det var sinnesjukt mycket mer detaljrikedom än i tex Crysis. För i Rage så använder de till och över en 2048 * 2048 eller mer(4096 * 4096) textur bara i ansiktet medans Crysis ligger på ca 512 * 512 - 1024. Så det blir skillnad men den skillnaden syns inte så bra i dessa videos och bilder då de är i så låg kvalité. Men som sagt så är det skillnad på Crysis och Rage

Men när det gäller miljöer så är Rage långt långt mer detaljrikt för de använder sjukt högupplösta texturer som är sammansatta till megatexturer på storlekar upp till 128 000 * 128 000(eller mer) som i sin tur är helt unika vilket är ofantligt mycket större än texturerna i Crysis. De är alltså inte repeterade nånstans som i Crysis som repeterar sina texurer vilket gör att det inte blir så snyggt som i Rage. Så du kan alltså ha hur snygga texturer som helst i princip. Och av vad jag har sett så kan gå ner ända ner till grus nivå i grafikmotorn och ändå är det lika detaljrikt Samtidigt kommer det nog kräva mindre än Crysis för enligt Carmack så skall texturerna inte ta upp alls mycket minne vilket återstår att se. Så att säga att Crysis är mer detaljrikt är bara helt fel

För all del, men det är inte bara detaljrikedomen som avgör om det ser realistiskt ut eller inte. Crysis må ha lägre upplösning på sina texturer, men de inger ändå en annan känsla än id:s motorer. Enligt mig lyckas Crysis (i de flesta fall, vilket ska påpekas), återskapa en naturlig matthet hos framför allt trä och betong. Faktum är att det snarare är så att oerhört högupplösta och skarpa texturer tenderar att leda till en känsla av överskärpthet, vilket i sin tur ger ett artificiellt och, om man så vill, plastigt intryck. Detaljrikedomen ligger inte nödvändigtvis så mycket i texturen och upplösningen utan i andra detaljer i t.ex. arkitekturen. En yta med alla tänkbara bump-mapping-tekniker och allt vad det heter kan aldrig ersätta riktig 3D-arkitektur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
För all del, men det är inte bara detaljrikedomen som avgör om det ser realistiskt ut eller inte. Crysis må ha lägre upplösning på sina texturer, men de inger ändå en annan känsla än id:s motorer. Enligt mig lyckas Crysis (i de flesta fall, vilket ska påpekas), återskapa en naturlig matthet hos framför allt trä och betong. Faktum är att det snarare är så att oerhört högupplösta och skarpa texturer tenderar att leda till en känsla av överskärpthet, vilket i sin tur ger ett artificiellt och, om man så vill, plastigt intryck. Detaljrikedomen ligger inte nödvändigtvis så mycket i texturen och upplösningen utan i andra detaljer i t.ex. arkitekturen.

Håller med. Crysis tycker jag fortfarande är det spelet som har mest realistisk grafik hittills. Vattnet, ljuset och färger på växter är naturligt. Stalker och Clear Sky lyckas också med det. Även gamla Boiling Point har också väldigt naturliga färger på buskage och träd även om grafiken i övrigt är rätt medelmåttig. Börjar bli lite off-topic nu iofs...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Citat:

För all del, men det är inte bara detaljrikedomen som avgör om det ser realistiskt ut eller inte. Crysis må ha lägre upplösning på sina texturer, men de inger ändå en annan känsla än id:s motorer. Enligt mig lyckas Crysis (i de flesta fall, vilket ska påpekas), återskapa en naturlig matthet hos framför allt trä och betong. Faktum är att det snarare är så att oerhört högupplösta och skarpa texturer tenderar att leda till en känsla av överskärpthet, vilket i sin tur ger ett artificiellt och, om man så vill, plastigt intryck. Detaljrikedomen ligger inte nödvändigtvis så mycket i texturen och upplösningen utan i andra detaljer i t.ex. arkitekturen. En yta med alla tänkbara bump-mapping-tekniker och allt vad det heter kan aldrig ersätta riktig 3D-arkitektur.

Jag är mycket väl medveten om att det inte bara är detaljrikedomen som avgör helhetsintrycket. Men det var just den aspekten som diskuterades nu men jag anser att helhetsintrycket jag får av id's motor/Rage är snyggare än det jag får i Crysis med tanke på att ljus/skuggor kalibreras rätt enligt umbra/penumbra principen vilket är ett långt kliv ifrån soft shadows. Men sedan så känns Rage mer inspirerat både när det gäller arkitektur och texturer då det är mer handgjort än i Crysis som jag ser som bara vara ett försök att efterlikna verkligheten vilket jag vidare anser vara oinspirerat och inte fullt lika artisktiskt. Men som sagt så är detta min åsikt och det andra din åsikt Jag jobbar med sånt här dagligen då jag är utbildad grafiker Saken är den att mycket i Rage är faktisk geometri fast med normal-maps som genererats genom en väldigt speciel teknik efteroms de verktyg i motorn är väldigt enkla att jobba i och verkar spara mycket tid enligt de techdemos jag sett. Jag tycker även att folk dömer ut Rage alldeles för tidigt, men jag anser fortfarande att Rage är ett mycket snyggare spel då materialen verkligen får komma ut och ge kontrast men på ett väldigt specifikt sätt som representerar materialets egenskaper. Av det jag har sett av Rage så är inte materialen alls plastiga utan snarare tvärtom och jag förstår inte hur de kan upplevas så då man klart och tydligt ser det. Texturerna är inte överskarpa som du säger då de har matthet och specularmaps där det behövs. Det tycker jag att de lyckas med bättre än Crysis men vi får mog vänta med att döma spelet överhuvudtaget tills Quakecon där de skall visa mer utav Rage.

Jag tycker även att FarCry 2:s miljöer är snyggare än de i Crysis, så därför anser jag att Crysis är lite överskattat grafiskt sätt men jag säger absolut inte att det är ett "fult" spel utan snarare tvärtom, fast grafiskt mötte det sin överman redan när FarCry2 kom. Fast det är mina åsikter annars är Crysis väl hyfsat kul. Sorry för de långa svaren. Jag ska försöka att inte spamma så mkt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Håller med. Crysis tycker jag fortfarande är det spelet som har mest realistisk grafik hittills. Vattnet, ljuset och färger på växter är naturligt. Stalker och Clear Sky lyckas också med det. Även gamla Boiling Point har också väldigt naturliga färger på buskage och träd även om grafiken i övrigt är rätt medelmåttig. Börjar bli lite off-topic nu iofs...

Jag håller med börjar bli lite off-topic...Men jag tror vi kanske tänker på olika aspekter då Rage inte eftersträvar realism på samma strikta nivå som i Crysis eller Stalker utan jag tror det handlar om att leverera ett snyggt spel med en ganska egen stil. Och det tycker jag id lyckas med bttre än de andra men som sagt min åsikt igen. Jag har faktiskt inte lirat Clear Sky men jag antar att det är grymt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tycker även att folk dömer ut Rage alldeles för tidigt

Tror ingen här egentligen dömer ut Rage. Jag tycker spelet ser väldigt intressant ut och det är kul att ID försöker sig på nåt annat än gamla vanliga Doom och Quake.

Citat:

Jag har faktiskt inte lirat Clear Sky men jag antar att det är grymt?

Jo, Clear Sky kan jag gärna rekommendera.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Citat:

[massa text]

Jag kan hålla med dig också och begriper din poäng, men håll med om att man tydligt ser att det är ett id-spel - det är något med utseendet som hänger kvar från Doom 3 osv. som jag inte riktigt kan komma över bara! Crysis har enligt mig här tagit ett steg framåt. Nåväl, man kan dryfta det här i evighet. Låt oss konstatera att spelen tar fasta på olika aspekter, och det ska påpekas att Rage fortfarande ser mycket bra ut. Och inte kan man påstå att Crysis är grafiskt felfritt på alla sätt heller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Tror ingen här egentligen dömer ut Rage. Jag tycker spelet ser väldigt intressant ut och det är kul att ID försöker sig på nåt annat än gamla vanliga Doom och Quake.

Jo, Clear Sky kan jag gärna rekommendera.

Jo det är kul att de försöker med något nytt Nä det är nog sant, döma ut kanske var lite starkt men små onödiga petitesser som klagas kanske inte räknas i slutändan.

Jag tänkte börja lira det nån gång men min dator otroligt gammal(amd 64 754) så drför har jag spelat lite nyare hos en polare "meanwhile". Men jag tänkte köpa nytt system nu efter sommaren så jag kan ta del av de lite nyare spelen. Men för övrigt som det ser ut nu så hinner jag inte splea värst mycket men när tiden kommer så ska jag med nöje lira Clear Sky. Thanks for the recommendation.

Permalänk
Citat:

Jag kan hålla med dig också och begriper din poäng, men håll med om att man tydligt ser att det är ett id-spel - det är något med utseendet som hänger kvar från Doom 3 osv. som jag inte riktigt kan komma över bara! Crysis har enligt mig här tagit ett steg framåt. Nåväl, man kan dryfta det här i evighet. Låt oss konstatera att spelen tar fasta på olika aspekter, och det ska påpekas att Rage fortfarande ser mycket bra ut. Och inte kan man påstå att Crysis är grafiskt felfritt på alla sätt heller.

I couldn't agree more

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tycker även att FarCry 2:s miljöer är snyggare än de i Crysis, så därför anser jag att Crysis är lite överskattat grafiskt sätt men jag säger absolut inte att det är ett "fult" spel utan snarare tvärtom, fast grafiskt mötte det sin överman redan när FarCry2 kom. Fast det är mina åsikter annars är Crysis väl hyfsat kul. Sorry för de långa svaren. Jag ska försöka att inte spamma så mkt

FarCry 2 snyggare än Crysis? Har du ens sett Crysis med allt på max i DX10? FarCry 2 kommer ju inte ens i närheten. Crysis är så mycket mer detaljerad.

Permalänk
Medlem

Rage Info:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=16619202#post166...

http://psinsider.e-mpire.com/index.php?categoryid=17&m_articl...

Citat:

-Open World FPS using Id's new Tech 5 engine.

-Takes place 80 years after a devastating asteroid collides with earth and kills most of civilization.

-The player controls a character that was part of Project Eden, a program that buried hundreds of pods or "arks" containing 12 people in cryosleep that would aid in rebuilding society once they emerge from cryosleep. The players ark opens sooner than it was supposed to due to an earthquake.

-The asteroid caused mutations to some people so there will be mutants and stuff.

-You get a vehicle that you get to keep throughout the whole game (it appears that way anyways), that you can upgrade and personalize. "Unlike in other games where vehicles are disposable, in Rage, we want your vehicle to be an extension of you first-person avatar".

-The hero will be a nameless silent protagonist.

-There appears to be quest like structure to the game, you get quests from people and complete them.

-No good/evil mechanic in the game.

-You can build stuff like weapons and sentry bots with an engineering mechanic, or you can purchase them.

-Regeneration health system so no med packs.

-There are races that you can compete in to get certificates used to purchase exclusive upgrades and parts. There will also be race leaderboards. You can do vehicle combat during the races as well and get bonuses for destroying opponents.

-There will be the ability to play stealthy if that's what you prefer over guns blazing. The article describes a mission that involves guiding a remote control car with a bomb on it to infiltrate an enemy hideout.

-There is a show called Mutant Bash TV that you can participate in, it's like a battle arena that is televised.

Mer info på länkarna i början.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
FarCry 2 snyggare än Crysis? Har du ens sett Crysis med allt på max i DX10? FarCry 2 kommer ju inte ens i närheten. Crysis är så mycket mer detaljerad.

Jajemän det har jag sett på allt max i DX10 men jag blev fortfarande inte lika imponerad som när jag sedan såg Far Cry 2 då jag anser att det har finare texturer och bättre effekter/animationer. Jag tycker helt enkelt att det är ett bättre spel.

Permalänk

Tackar för infon Buio! Jag ska checka länkarna, låter sjukt intressant!!! Lol, mutant Bash TV ftw! Låter riktigt kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

För analyserar man texturer och miljöer så är till och med Farcry 2 snyggare.

och där så slutade jag läsa
trolleri trollera

visst att man kan ha olika subjektiva åsikter om vad som är snyggt eller inte men du får gärna förklara på vilket sätt detta
http://www.gamereactor.se/media/82/quakecon_128277.jpg

är mer detaljrikt än detta:

http://pici.se/pictures/bhBLtMMnz.jpg

jag är idel öra

Permalänk
Medlem

Tidningen verkar ha dykt upp hos några nu (GameInformer med Rage feature). Såg en kommentar i neogaf tråden.

Citat:

The actual new screens, as seen in the new GI issue, are fantastic. Of course, they have that super-high res, super anti-aliasing print mag look, but that's not what makes the game look so good.

Det lär väl dyka upp scans, men dröjer nog inte länge innan id släpper mer info officiellt på nätet också.

Permalänk
Medlem

Tycker inte det ser vidare realistiskt ut. Fast det är klart, man blir ju mer och mer kräsen med åren.
Det hela ger en lite tecknad känsla. Texturerna känns oskarpa och suddiga.
Visst, det ska vara en dammig miljö utan skinande ytor och så, men ändå..
Dammig och skitig miljö är inte detsamma som suddiga texturer..

Det är lite samma känsla jag får här som i Stalker. Det är något suddigt och saknar djupkänsla i de detaljerade texturerna. (Grafiken i Stalker var dock en höjdare ändå totalt sett)

Tror dock att själva spelet kan bli riktigt bra ändå. Rörelserna på varelserna och fysiken verkar bra.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Citat:

och där så slutade jag läsa
trolleri trollera

visst att man kan ha olika subjektiva åsikter om vad som är snyggt eller inte men du får gärna förklara på vilket sätt detta
http://www.gamereactor.se/media/82/quakecon_128277.jpg

är mer detaljrikt än detta:

http://pici.se/pictures/bhBLtMMnz.jpg

jag är idel öra

Det var ingen rättvis jämförelse överhuvudtaget hehe. Här är en bild jag själv tog(print screen) från en techdemo som tyvärr var filmad på skärm men det ger i alla fall en lite rättvisare bild av detaljrikedomen. Det som jag tycker gör att Crysis förlorar på är att det hela tiden känns "Uncanny valley", karaktärerna känns inte lika levande och de känns inte mänskliga. Det är något med blicken/ansiktsuttrycken och animationerna som inte går hem hos mig. Men annars är det ett väldigt schysst spel Jag tycker även att Rage har högre detaljrikedom. Fast i Rage är ansiktena lite gråare med tanke på att det handlar om människor som varit i cryo-sleep i 75 år under jord, vilket jag tycker förklarar lite

So bare in mind this is off-screen!

Permalänk
Medlem

detaljrikedomen är fortfarande avesvärt lägre än den i crysis. Ser väldigt doom-3 aktigt ut. Titta speciellt på näsan där frånvaron av detaljrikedom är extremt uppenbar. Dessutom så är det där bilder från ett tech-demo... och vi minns ju alla hur npcs i ut3 såg ut på sina tech-demo bilder kontra hur slutprodukten var. Bilden jag tog från crysis tog jag själv och den är dessutom helt utan någon AA.

Permalänk
Citat:

detaljrikedomen är fortfarande avesvärt lägre än den i crysis. Ser väldigt doom-3 aktigt ut. Titta speciellt på näsan där frånvaron av detaljrikedom är extremt uppenbar. Dessutom så är det där bilder från ett tech-demo... och vi minns ju alla hur npcs i ut3 såg ut på sina tech-demo bilder kontra hur slutprodukten var. Bilden jag tog från crysis tog jag själv och den är dessutom helt utan någon AA.

Jag håller inte med, jag tycker fortfarande att Rage har högre detaljrikedom, men detta var inte något direkt tech demo utan mer en uppvisning av den faktiska grafiken i spelet. Så jag förstår inte hur detta kan se Doom 3 aktigt ut...Sen så är inte Rage klart än, så vi får vänta och se för annars kan man hålla på så här i evigheter

Permalänk
Medlem

Längtar som fan till detta, blir säkert grymt. Att det inte ser realistiskt ut bryr jag mig inte om, tycker det ser bra ut i vilket fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag håller inte med, jag tycker fortfarande att Rage har högre detaljrikedom, men detta var inte något direkt tech demo utan mer en uppvisning av den faktiska grafiken i spelet. Så jag förstår inte hur detta kan se Doom 3 aktigt ut...Sen så är inte Rage klart än, så vi får vänta och se för annars kan man hålla på så här i evigheter

IDs Tech5 kommer aldrig konkurrera med Crysis (warhead) Texturer och detaljnivå riktigt, mestadels på grund av att ID vill att spelet ska funka bra på de flesta datorer idag på bra inställningar. Har man sysslat med spelgrafik så ser man rätt snabbt att det man sett från rage inte alls håller samma nivå, men inget dåligt med det heller. Tycker det är skönt att se spel som ser rätt bra ut på alla plan och dessutom inte mjölkar ur hårdvaran på allt utom de nyaste maskinerna. Spelbaret framför grafik, inget ont om rage eller IDs Tech5, är stort fan av ID och deras stil men 'Crysis-grafik' på detaljnivå kommer de inte upp i med tech5. Däremot lär vi få se megatexture @ work och grafik som ger ett bra helhetsintryck utan att vara överdetaljerat.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
IDs Tech5 kommer aldrig konkurrera med Crysis (warhead) Texturer och detaljnivå riktigt, mestadels på grund av att ID vill att spelet ska funka bra på de flesta datorer idag på bra inställningar. Har man sysslat med spelgrafik så ser man rätt snabbt att det man sett från rage inte alls håller samma nivå, men inget dåligt med det heller. Tycker det är skönt att se spel som ser rätt bra ut på alla plan och dessutom inte mjölkar ur hårdvaran på allt utom de nyaste maskinerna. Spelbaret framför grafik, inget ont om rage eller IDs Tech5, är stort fan av ID och deras stil men 'Crysis-grafik' på detaljnivå kommer de inte upp i med tech5. Däremot lär vi få se megatexture @ work och grafik som ger ett bra helhetsintryck utan att vara överdetaljerat.

Jag har också sysslat med spelgrafik(och sysslar fortfarande med det) men jag anser att id tech 5 sjukt mycket kraftigare med tanke på att Rage inte uttnyttjar någon kraft av id tech 5 och sedan så anser jag att Crysis warhead inte var alls mycket skillnad ifrån Crysis. Jag tycker ändå att Rage är ganska mycket snyggare än allt jag sett med CryEngine 2. Saken är den att cryengine 2 inte är värst flexibel eller optimerad, den klarar bara rendera upp liknande miljöer vilket skiljer sig i id tech 5 där du kan gå från vilka miljöer som helst till vilken grafisk stil som helst med oerhörd detaljrikedom på en nivå där inte CryEngine 2 kan komma i närheten. Så att de inte kommer upp i samma detaljnivå är inte sant. Men som sagt kul att du är ett fan av dem och stilen då jag tror att de till och med har sagt att Rage inte var ett försök att efterlikna verkligheten. Men jag tror det kommer bli intressant vilka som kommer att licensera motorn.