Parsek - Exportera kontohistorik från din internet-bank till Buxfer.com eller CSV

Permalänk
Medlem

Parsek - Exportera kontohistorik från din internet-bank till Buxfer.com eller CSV

Jag använder mig av tjänsten Buxfer.com för att hålla koll på min ekonomi, som såhär i sommartider kan vara ganska hårt belastad. Men jag saknade ett bra sätt att automatiskt ladda upp min kontohistorik från min internetbank till Buxfer.com.

Eftersom jag har funnit mig själv med alldeles for mycket tid över under sommaren, så satte jag mig ner och började knåpa på mitt fösta Mac-program ever.

Resultatet blev Parsek, ett program som automatisk parsar kontohistorik som man kopierat fran sin internet-bank, och automatiskt laddar upp det till Buxfer.com. Det går även att exportera historiken till CSV-fil, om man föredrar att använda andra tjänster eller program. Programmet går att nå enkelt via menybaren (Svengelska?).

För närvarande finns bara stöd för SEB och Swedbank (de jag använder), men nya banker kan läggas till på begäran. Skrev det för mest för min egen skull, men någon mer kanske behöver samma sak.

Jeje, nog tjötat. Vore kul med lite feedback från andra Mac-användare. Här är länken:

http://code.google.com/p/parsekapp/