Permalänk

16:9 fungerar alldeles utmärkt att spela i och fattar inte varför så många har någonting emot det. Samsung tycker jag mest är slöseri med pengar, ruskigt överskattade.

Permalänk
Medlem

man vill väl ha så hög upplösning som möjligt

Permalänk
Medlem

Visst, 16:9 går att spela på. Men det ändrar inte min och andras åsikter om att 16:10 är bäst för spel. Jag tycker i varje fall 16:10 skärmar har en perfekt balans i bredd och höjd. 16:9 skärmar tycker jag känns aningens för låga men det är väll en smaksak.

Köpte min 2443BW på blocket för 1800kr och är helnöjd. Visst det är en TN skärm men det är något jag kan överleva. Den har helt ok responstid, höj/vrid/böj reglage och till och med pivotfunktion (riktigt bekvämt när är på webbsidor.

Skulle inte vilja köra en 16:9 skärm nu när man kört 16:10.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

jag skulle rekomendera en skärm med upplösningen 1920x1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
jag skulle rekomendera en skärm med upplösningen 1920x1080

Jag skulle rekommendera en skärm med högre upplösning, dvs 16:10 om möjligt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

jag e nöjd med min Samsung T260. Sitter antagligen samma panel som i 240

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

1920x1200 är alltså 16:10. JAg kan hålla med om att 16:9 är smalt på höjden. dessutom är det fler pixlar vilket borde leda till bättre bild i teorin.
En tanke.
Man väljer widescreen skärmar idag eftersom ögonen är anpassade för att se bredare än högt. Men ta t.ex. bilspel. Jag skulle välja 4:3 alla ggr då inforationen i spelet är mer vertikalt än horisontellt. Vägen kommer ju uppifrån så att säga och då vill man ju ha mer pixlar på den leden. Å andra sidan så kanske man inte har högre upplösning än 1600x1200 på en 4:3 så då borde ju 1920x1200 vara en rätt bra skärm.

Nu slänger jag mig naken ut i brännässlorna: men jag anser att datorn är till för att spela på och inte se film. Så 16:10 är väl mitt val så koppla datorhelvetet till tv:n så får Ni 16:9 Ni som vill se film.

PS. Inge illa menat, jag förstår att alla har kanske inte råd med en större panel DS