Permalänk
Inet
Skrivet av RiFTER:

Jag förstår varför så många handlar hos Inet.
Fantastiskt att se att ni är så aktiva i forumet. Nästan 10 000 inlägg är inte helt fy skam!

Personligen handlar jag alltid hos er, även om jag kan spara någon hundralapp genom någon annan så känns det alltid någon hundralapp bättre när jag lagt min order hos er!
Kul med företag som bryr sig!

Tack för det goda omdömet! Vi jobbar hårt med kundnöjdhet och det är kul att få ett kvitto på att det uppskattas! Personalen hälsar!

Skrivet av RiFTER:

Jag fick ingen pingvinstång när jag beställde mitt nya chassi, därför valde jag att inte inkludera den!
Det kan även berott på att dom skickade chassit i kartongen som dom fick den i. Inte i en kartong som dom själva hade packat ner grejjerna i. MEN! Det fanns två bärhandtag på sidorna av kartongen så man kunde ju tycka att dom hade kunnat smyga ner en jävel där i!

Iallafall, kanonbra service även om jag inte fick min pingvinstång!

När det gäller större saker som skickas från vårt trucklager så har vi tyvärr inte möjlighet att skicka med pingvinstång, men skicka ditt ordernummer i ett PM här på SweClockers så kollar vi om det går att lösa något kul!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd

Har ni inte klarnas erbjudande, köp nu betala slutet mot juni?

Permalänk
Medlem

över 10K inlägg i denna tråd! Skulle kunna tro att ni är populära bland SweC medlemmarna

Handlar alltid hos inet, bara blivit besviken om jag handlat någon annanstans. Inet leverar alltid! Snart dax att lägga en ny order på tal om det

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Skrivet av RiFTER:

Jag fick ingen pingvinstång när jag beställde mitt nya chassi, därför valde jag att inte inkludera den!
Det kan även berott på att dom skickade chassit i kartongen som dom fick den i. Inte i en kartong som dom själva hade packat ner grejjerna i. MEN! Det fanns två bärhandtag på sidorna av kartongen så man kunde ju tycka att dom hade kunnat smyga ner en jävel där i!

Iallafall, kanonbra service även om jag inte fick min pingvinstång!

Samma sak hände mig haha tyckte också dom kunde pillat ner en godisbit:-( service fick jag dock inte när det saknades grejer.. Eftersom det var 1/1 av mina service ärenden så är jag väldigt missnöjd när jag hör vad alla andra säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiFTER:

Jag fick ingen pingvinstång när jag beställde mitt nya chassi, därför valde jag att inte inkludera den!
Det kan även berott på att dom skickade chassit i kartongen som dom fick den i. Inte i en kartong som dom själva hade packat ner grejjerna i. MEN! Det fanns två bärhandtag på sidorna av kartongen så man kunde ju tycka att dom hade kunnat smyga ner en jävel där i!

Iallafall, kanonbra service även om jag inte fick min pingvinstång!

Sjukt, var helt övertygad om att du var en kompis till mig då precis samma sak hände honom då han köpte chassi nyligen. Tänkte det skulle bli kul att kunna spana på honom men tji fick man när det inte var han. Samma stad och händelse. x)

Permalänk
Medlem
Citat:

När det gäller större saker som skickas från vårt trucklager så har vi tyvärr inte möjlighet att skicka med pingvinstång, men skicka ditt ordernummer i ett PM här på SweClockers så kollar vi om det går att lösa något kul!

Mvh / Inet

Dethär är ju i världsklass! Får se om det kommer något kul på posten. Så roligt med företag som bryr sig!

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddet:

Sjukt, var helt övertygad om att du var en kompis till mig då precis samma sak hände honom då han köpte chassi nyligen. Tänkte det skulle bli kul att kunna spana på honom men tji fick man när det inte var han. Samma stad och händelse. x)

Sjukt sammanträffande

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Inet
Skrivet av Alle22:

Har ni inte klarnas erbjudande, köp nu betala slutet mot juni?

Om allt går enligt planerna så kommer vi att få upp det på hemsidan under nästa vecka!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Widholm:

...service fick jag dock inte när det saknades grejer.. Eftersom det var 1/1 av mina service ärenden så är jag väldigt missnöjd när jag hör vad alla andra säger

Hej,

Skicka gärna ett PM här på SweClockers om vad du upplevde som dåligt så vi kan ta en en titt vad som går att förbättra!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag frågade på Facebook om ni skulle försöka ta in Swiftech H220 i lager och ni skrev att ni skulle kolla upp det. Undrar bara om ni har några nyheter på det.

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Hej,

Skicka gärna ett PM här på SweClockers om vad du upplevde som dåligt så vi kan ta en en titt vad som går att förbättra!

Mvh / Inet

Gör det på fredag när jag har tillgång till min dator men lite kort:saknade massa skruvar till mitt chassi levererat av er. Så hörde jag av er och er support kille sa att han skulle lösa det genom att kolla med leverantören och sedan höra av sig men nu har det gått en månad tror jag.. Återkommer med detaljer i pm i helgen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej inet!

Hur länge kan man ha paket från er på posten innan det skickas tillbaks? Har nämligen två paket som kom idag, men får inte pengar tills den 8:e så kan inte hämta ut det tills dess.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Hej inet!

Hur länge kan man ha paket från er på posten innan det skickas tillbaks? Har nämligen två paket som kom idag, men får inte pengar tills den 8:e så kan inte hämta ut det tills dess.

Mvh

14 dagar liggetid är standard så det är lugnt.

Permalänk
Medlem

Jag frågar av ren nyfikenhet:
Hur många svarar i denna tråd av eran personal? Är det bara en person som tar hand om det här eller är det flera? Ni har så kvicka svar så man blir nästan orolig ibland. I första inlägget står det "Erik med personal" gäller det?

Vore kul att veta!

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem

Inet:

Jag funderar på att köpa en ASUS Zenbook UX32VD. Många upplever problem med skevt chassi, döda pixlar eller lös trackpad. Om jag köper den online och råkar ut för dessa problem, är det jag, Inet eller Asus som står för fraktkostnaden för att skicka den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

14 dagar liggetid är standard så det är lugnt.

Okej, då vet jag. Får tacka för svaret

Permalänk

Hej!

Varför har ni inte en mobil hemsida, skukle varit bra iochmed att det är jobbigt med desktop sidan för mobiler.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk

Var bara tvungen att lägga ett gott ord för kära Inet som hjälpt mig med alla datorrelaterade problem jag haft under 3 års tid. Grymt bra och snabb service. Rekommenderas varmt!

Permalänk
Inaktiv

Beställde delar till en dator åt min fru. Chassit kom ju i sin kartong, allt lugnt där. Resten av grejerna var dock väldigt dåligt packat tycker jag. Grejerna var typ inlindade i kartongpapp med en massa såna där band, ni brukar använda, runt om. Kändes väldigt amatörmässigt faktiskt.

Permalänk
Inet
Skrivet av LeVvE:

Jag frågade på Facebook om ni skulle försöka ta in Swiftech H220 i lager och ni skrev att ni skulle kolla upp det. Undrar bara om ni har några nyheter på det.

Det har tyvärr varit lite strul med att få in just dessa. Inköparen jobbar aktivt på det och kommer att lägga upp dem på hemsidan så fort det är möjligt!

Skrivet av Widholm:

Gör det på fredag när jag har tillgång till min dator men lite kort:saknade massa skruvar till mitt chassi levererat av er. Så hörde jag av er och er support kille sa att han skulle lösa det genom att kolla med leverantören och sedan höra av sig men nu har det gått en månad tror jag.. Återkommer med detaljer i pm i helgen!

Skickades från m.sweclockers.com

Toppen om du kan höra av dig imorgon så att vi kan ta en titt på det och skicka ut passande skruvar så fort vi får tag på dem!

Skrivet av DDemis:

Hej inet!

Hur länge kan man ha paket från er på posten innan det skickas tillbaks? Har nämligen två paket som kom idag, men får inte pengar tills den 8:e så kan inte hämta ut det tills dess.

Mvh

Skrivet av SUMITOMO:

14 dagar liggetid är standard så det är lugnt.

Stämmer, vi kör standard liggtid, det vill säga 14 dagar!

Skrivet av Deatlev:

Jag frågar av ren nyfikenhet:
Hur många svarar i denna tråd av eran personal? Är det bara en person som tar hand om det här eller är det flera? Ni har så kvicka svar så man blir nästan orolig ibland. I första inlägget står det "Erik med personal" gäller det?

Vore kul att veta!

Doktor Inet så klart!

Skrivet av Laban80:

Inet:

Jag funderar på att köpa en ASUS Zenbook UX32VD. Många upplever problem med skevt chassi, döda pixlar eller lös trackpad. Om jag köper den online och råkar ut för dessa problem, är det jag, Inet eller Asus som står för fraktkostnaden för att skicka den?

Om det är fel på produkten vid leverans (så kallad DOA) så går garantiärendet via oss. Det är dock viktigt att packa upp den och kontrollera direkt när ni hämtat ut den och anmäla inom ett par dagar vid fel för att eventuellt utbyte skall vara möjligt. Övrig garantitid hanteras av Asus (vi kan givetvis ta in den till oss och skicka vidare till Asus om så önskas, dock tillkommer det då ett par dagar i frakter fram och tillbaka). Du som kund kommer inte att behöva betala några kostnader i form av frakter under förutsättning att datorn är under garanti.

Om du i stället väljer att skicka tillbaka datorn inom fjorton dagar för att få pengarna tillbaka enligt ångerrätten så kommer du som kund att få betala för frakten på 99kr.

Om du har möjlighet att besöka någon av våra butiker så är du välkommen in för att granska datorn innan eventuellt köp!

Skrivet av ALBiiJONzz:

Hej!

Varför har ni inte en mobil hemsida, skukle varit bra iochmed att det är jobbigt med desktop sidan för mobiler.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi känner att det fortfarande finns en del kvar att göra på vår vanliga sida, men så fort vi är nöjda med den så kommer en mobilsida!

Skrivet av bönastrandffs:

Var bara tvungen att lägga ett gott ord för kära Inet som hjälpt mig med alla datorrelaterade problem jag haft under 3 års tid. Grymt bra och snabb service. Rekommenderas varmt!

Tack för det trevliga omdömet!

Skrivet av anon42512:

Beställde delar till en dator åt min fru. Chassit kom ju i sin kartong, allt lugnt där. Resten av grejerna var dock väldigt dåligt packat tycker jag. Grejerna var typ inlindade i kartongpapp med en massa såna där band, ni brukar använda, runt om. Kändes väldigt amatörmässigt faktiskt.

Tråkigt att du inte känner dig nöjd med emballeringen av varorna. När det gäller datorlådor så skickar vi dessa i originalkartong (de ska tåla postens hantering). Övriga varor skickas lite olika beroende på vad det är. Produkter som skall tåla frakten förpackas i ett skyddande kartongskikt och försluts sen med band runt omkring. Om du fått ömtåliga produkter packade på fel sätt så vore det toppen om du kan skicka ordernummer i ett PM här så vi kan ta en titt på hur just din order blev packad!

Vi har testat lite olika varianter och detta är vad som visade sig fungera bäst. Dock jag hålla med om att det kan se lite bristfälligt ut även om undersökningar visar att vi inte har någon ökning i fraktskador sen vi bytte från kartonger med luftkuddar (tar enormt mycket plats att skicka luft vilket är negativt både ur miljö- och kostnadssynpunkt).

Vi är medvetna om problemet med att folk upplever packningen "bristfällig" (även om den rent fraktmässigt ej är det) och har startat ett projekt för att få till en lösning med ytterligare ett "skal" utanpå befintlig emballering.

Toppen att ni säger till hur saker och ting upplevs så att vi kan jobba vidare och på sikt förbättra!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Ville bara meddela att : http://www.inet.se/produkt/2203368/samsung-27-s27b970d-pls-le... är i runda slängor en tusen lapp billigare hos era konkurrenter

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

produktrecensioner

Jag har noterat att produktrecensionerna man skriver inte dyker upp i rimlig tid,
för närvarande ser man att den senaste inlagda produktrecensionen är från 2013-01-23.

Det är tråkigt om produkten hinner både komma och gå ur sortimentet innan eventuella produktrecensioner läggs upp,
jag förstår att det är resurskrävande att ögna igenom, godkänna och lägga in produktbetygen
men det är ett mycket uppskattat stöd för den köpsugna men tveksamme konsumenten.

Permalänk

När kommer ni få in nya Corsair Air series AF140 Quiet Edition fläktar?

Permalänk
Inet
Skrivet av antzzo:

Ville bara meddela att : http://www.inet.se/produkt/2203368/samsung-27-s27b970d-pls-le... är i runda slängor en tusen lapp billigare hos era konkurrenter

Ta en titt igen!

Tack för du sa till!

Skrivet av lupak:

Jag har noterat att produktrecensionerna man skriver inte dyker upp i rimlig tid,
för närvarande ser man att den senaste inlagda produktrecensionen är från 2013-01-23.

Det är tråkigt om produkten hinner både komma och gå ur sortimentet innan eventuella produktrecensioner läggs upp,
jag förstår att det är resurskrävande att ögna igenom, godkänna och lägga in produktbetygen
men det är ett mycket uppskattat stöd för den köpsugna men tveksamme konsumenten.

Hm, vi godkänner recensioner löpande och de som kommit in under dagen är redan godkända. Däremot så lägger vi recensioner med flest "tummen upp" överst vilket kan göra det lite förvirrande då äldre recensioner ibland hamnar högst upp i listan. Recensionerna på Diablo är ett sådant bra exempel -> http://www.inet.se/produkt/6330330/diablo-iii-pc#recensioner.

Kan det vara detta eller har du skrivit någon recension som inte publicerats? Om det är så, dra ett PM här på SweClockers om vilken produkt det var så tar vi en titt vad som har hänt!

Skrivet av OlleEilasson:

När kommer ni få in nya Corsair Air series AF140 Quiet Edition fläktar?

Corsair Air series AF140 Quiet Edition kommer upp på hemsidan under nästa vecka och då bör vi även ha tillgång till datum!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Tjena,

Tänkte fråga om ni har för avsikt att ta in Swiftech H220?

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk

Får man testa tangentbord med olika mekaniska brytare inne i butiken?

Permalänk
Inet
Skrivet av Jocose Jake:

Tjena,

Tänkte fråga om ni har för avsikt att ta in Swiftech H220?

Det har tyvärr varit lite strul med att få in just dessa. Inköparen jobbar aktivt på det och kommer att lägga upp dem på hemsidan så fort det är möjligt!

Skrivet av Decalibration:

Får man testa tangentbord med olika mekaniska brytare inne i butiken?

Om tangentbordet ni önskar känna på inte redan finns uppe som demo, men på lager så kan vi i de flesta fall packa upp ett exemplar försiktigt så att ni kan känna på det!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Det har tyvärr varit lite strul med att få in just dessa. Inköparen jobbar aktivt på det och kommer att lägga upp dem på hemsidan så fort det är möjligt!

Om tangentbordet ni önskar känna på inte redan finns uppe som demo, men på lager så kan vi i de flesta fall packa upp ett exemplar försiktigt så att ni kan känna på det!

Mvh / Inet

Grymt! Tack för svar!

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Det har tyvärr varit lite strul med att få in just dessa. Inköparen jobbar aktivt på det och kommer att lägga upp dem på hemsidan så fort det är möjligt!

Då vet jag, tack för svaret!

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem

Vill bara säga tack till Inet supporten som felsökte och hjälpte till med min hårddisk gratis! Och att felet låg i ramminnena som jag köpte från CDON </3.

Bästa data butiken någonsin! Tack Inet!

Mvh / µTorrent