Skrivet av LeVvE:
Jag frågade på Facebook om ni skulle försöka ta in Swiftech H220 i lager och ni skrev att ni skulle kolla upp det. Undrar bara om ni har några nyheter på det.
Det har tyvärr varit lite strul med att få in just dessa. Inköparen jobbar aktivt på det och kommer att lägga upp dem på hemsidan så fort det är möjligt!
Skrivet av Widholm:
Gör det på fredag när jag har tillgång till min dator men lite kort:saknade massa skruvar till mitt chassi levererat av er. Så hörde jag av er och er support kille sa att han skulle lösa det genom att kolla med leverantören och sedan höra av sig men nu har det gått en månad tror jag.. Återkommer med detaljer i pm i helgen!
Skickades från m.sweclockers.com
Toppen om du kan höra av dig imorgon så att vi kan ta en titt på det och skicka ut passande skruvar så fort vi får tag på dem!
Skrivet av DDemis:
Hej inet!
Hur länge kan man ha paket från er på posten innan det skickas tillbaks? Har nämligen två paket som kom idag, men får inte pengar tills den 8:e så kan inte hämta ut det tills dess.
Mvh
Skrivet av SUMITOMO:
14 dagar liggetid är standard så det är lugnt.
Stämmer, vi kör standard liggtid, det vill säga 14 dagar!
Skrivet av Deatlev:
Jag frågar av ren nyfikenhet:
Hur många svarar i denna tråd av eran personal? Är det bara en person som tar hand om det här eller är det flera? Ni har så kvicka svar så man blir nästan orolig ibland. I första inlägget står det "Erik med personal" gäller det?
Vore kul att veta!
Doktor Inet så klart!
Skrivet av Laban80:
Inet:
Jag funderar på att köpa en ASUS Zenbook UX32VD. Många upplever problem med skevt chassi, döda pixlar eller lös trackpad. Om jag köper den online och råkar ut för dessa problem, är det jag, Inet eller Asus som står för fraktkostnaden för att skicka den?
Om det är fel på produkten vid leverans (så kallad DOA) så går garantiärendet via oss. Det är dock viktigt att packa upp den och kontrollera direkt när ni hämtat ut den och anmäla inom ett par dagar vid fel för att eventuellt utbyte skall vara möjligt. Övrig garantitid hanteras av Asus (vi kan givetvis ta in den till oss och skicka vidare till Asus om så önskas, dock tillkommer det då ett par dagar i frakter fram och tillbaka). Du som kund kommer inte att behöva betala några kostnader i form av frakter under förutsättning att datorn är under garanti.
Om du i stället väljer att skicka tillbaka datorn inom fjorton dagar för att få pengarna tillbaka enligt ångerrätten så kommer du som kund att få betala för frakten på 99kr.
Om du har möjlighet att besöka någon av våra butiker så är du välkommen in för att granska datorn innan eventuellt köp!
Skrivet av ALBiiJONzz:
Hej!
Varför har ni inte en mobil hemsida, skukle varit bra iochmed att det är jobbigt med desktop sidan för mobiler.
Skickades från m.sweclockers.com
Vi känner att det fortfarande finns en del kvar att göra på vår vanliga sida, men så fort vi är nöjda med den så kommer en mobilsida!
Skrivet av bönastrandffs:
Var bara tvungen att lägga ett gott ord för kära Inet som hjälpt mig med alla datorrelaterade problem jag haft under 3 års tid. Grymt bra och snabb service. Rekommenderas varmt!
Tack för det trevliga omdömet!
Skrivet av anon42512:
Beställde delar till en dator åt min fru. Chassit kom ju i sin kartong, allt lugnt där. Resten av grejerna var dock väldigt dåligt packat tycker jag. Grejerna var typ inlindade i kartongpapp med en massa såna där band, ni brukar använda, runt om. Kändes väldigt amatörmässigt faktiskt.
Tråkigt att du inte känner dig nöjd med emballeringen av varorna. När det gäller datorlådor så skickar vi dessa i originalkartong (de ska tåla postens hantering). Övriga varor skickas lite olika beroende på vad det är. Produkter som skall tåla frakten förpackas i ett skyddande kartongskikt och försluts sen med band runt omkring. Om du fått ömtåliga produkter packade på fel sätt så vore det toppen om du kan skicka ordernummer i ett PM här så vi kan ta en titt på hur just din order blev packad!
Vi har testat lite olika varianter och detta är vad som visade sig fungera bäst. Dock jag hålla med om att det kan se lite bristfälligt ut även om undersökningar visar att vi inte har någon ökning i fraktskador sen vi bytte från kartonger med luftkuddar (tar enormt mycket plats att skicka luft vilket är negativt både ur miljö- och kostnadssynpunkt).
Vi är medvetna om problemet med att folk upplever packningen "bristfällig" (även om den rent fraktmässigt ej är det) och har startat ett projekt för att få till en lösning med ytterligare ett "skal" utanpå befintlig emballering.
Toppen att ni säger till hur saker och ting upplevs så att vi kan jobba vidare och på sikt förbättra!
Mvh / Inet