Spotify till iPhone släppt!

Permalänk
Medlem

Spotify till iPhone släppt!

Japp, äntligen är spotify släppt till iPhone! Fungerar perfekt, offline mode är grymt!

http://bit.ly/4kXU30

Snacka om ett lyfft for en redan sjukt bra gadget!

Permalänk
Medlem

Du glömmer att nämna att det samtidigt är släppt för Android.

edit: Ok, nu såg jag den andra tråden. Sorry.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar offline mode egentligen? har jag en lista på 500låtar och vill köra den offline, laddar den ner alla låtar till iphonen då? Går de köra wifi och säga till sin lista att köra offline och sen slippa 3G trafik m.m?

Permalänk
Medlem

japp, man kan tvinga "offline mode" i appen, funkar kalas. tror att det är ett par tusen låtar som går att ha nedladdade i telefonen så 500 är inga problem.
http://www.idg.se/2.1085/1.244587/har-ar-spotify-for-iphone

Permalänk
Medlem

Grymt!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Förståeligt, men ändå dåligt att man måste ha premium för att få använda det...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

tycker det är skit att man skall behöva betala. Varför skall man behöva betala till en iphone version men inte dator. Men funderar på, om jag jailbrekar iphonen kan jag då köra utan att behöva betala Spotifys premium?

Permalänk
Medlem

Verkligen skit att man ska behöva betala
Dessutom, 99 spänn per månad? Det känns ju lite surt om man kanske dubblar kostnaden för sitt telefonabonnemang för att få lite musik...

Permalänk
Medlem

Spotify hade inte överlevt utan betalande kunder, och denna app tar många gratisanvändare över till betalande, grymt smart av Spotify! Vill man inte betala så får man köra på datorn helt enkelt...

Nu vill jag se en liknande tjänst för film/tv-serier!!

Permalänk
Medlem

jag har kört in spotify på min iphone, är helt klart imponerad. Men det tar en stund att fylla på offline listan

Visa signatur
Permalänk

Är det inte extremt irriterande att inte kunna minimera Spotify och köra det i bakgrunden? Känns ju rätt värdelöst annars.

Permalänk
Medlem

Funderar verkligen på att gå över till Premium.

320kbps och iPhone-appen låter grymt!

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJorNus
Spotify hade inte överlevt utan betalande kunder, och denna app tar många gratisanvändare över till betalande, grymt smart av Spotify! Vill man inte betala så får man köra på datorn helt enkelt...

Nu vill jag se en liknande tjänst för film/tv-serier!!

För film och serier är voddler på gång Kommer att kosta pengar men det är det ju värt:)
Tvshack och andra streamsidor funkar ju nu men oftast kass kvalitet

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Är det inte extremt irriterande att inte kunna minimera Spotify och köra det i bakgrunden? Känns ju rätt värdelöst annars.

Grattis. Du har en iPhone. Du kanske inte visste att den inte out-of-the-box stöder någon form av multitasking? Det har inte med Spotify att göra, det har med Apple, som gärna begränsar telefonen till applikationer de väljer att godkänna eller inte.

Permalänk
Medlem

Man kan minimera Spotify om man har jailbreakat och laddat hem något program (glömt namnet) men det programmet gör att man kan minimera nästan allt...

Permalänk
Medlem

Otroligt vad folk har tappat verklighetsuppfattningen gällande värde pa saker och ting.

Angående att köra i bakgrunden fungerar det fint med backgrounder. Dock vore det ju ohyggligt mycket trevligare om man slapp sånt.

Permalänk
Medlem

Jag var helt redo att köpa premium plus installera denna på min iPhone i morse. Men sen jämförde jag i tanken den inbyggda spelaren och Spotify och insåg att jag skulle känna mig lite handikappad om jag inte fick alla de småfunktioner som ipoden har. Typ som att när man drar ut hörluren så stannar spelaren, eller dubbelklicka på Home så dyker en minispelare upp om jag bara vill stänga av eller byta låt.

Sen tycker jag inte det är nåt fel alls av Spotify att bara premiumanvändare kan använda den. Helt rätt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJorNus
Spotify hade inte överlevt utan betalande kunder, och denna app tar många gratisanvändare över till betalande, grymt smart av Spotify! Vill man inte betala så får man köra på datorn helt enkelt...

Nu vill jag se en liknande tjänst för film/tv-serier!!

voddler.com (det funkar kanonbra än så länge!)

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Kan man inte betala 99 spänn i månaden och under den månaden lägger man till alla sina låtar man vill ha i "offline listan", sen när den månaden har gått ut så kan man logga in och lyssna på "offline listan"?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Grattis. Du har en iPhone. Du kanske inte visste att den inte out-of-the-box stöder någon form av multitasking? Det har inte med Spotify att göra, det har med Apple, som gärna begränsar telefonen till applikationer de väljer att godkänna eller inte.

Självklart vet jag att iPhone inte multitaskar när man inte jailbreakat den, lite därför jag ställde frågan till personer som använder programmet. Just Spotify är ett program som verkligen skulle må bra av att man kan ha det spelandes i bakgrunden medan man gör annat med sin leksak. Android-versionen känns ju lite mer praktiskt i det avseendet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Man kan minimera Spotify om man har jailbreakat och laddat hem något program (glömt namnet) men det programmet gör att man kan minimera nästan allt...

Ja, men det är bara så trist, att man ska behöva Jailbreaka en telefon, för att kunna använda den som den borde kunna användas...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Ja, men det är bara så trist, att man ska behöva Jailbreaka en telefon, för att kunna använda den som den borde kunna användas...

Håller med till fullo..själv har man en vit 3gs 32gb på ingående, den ska jag inte jailbreaka..

Permalänk
Medlem

Blir imponerad hur snåla en del är, klaga över 99/mån för att få fri tillgång till all musik + ett offlineläge. Skulle betalat direkt om jag haft en telefon till det

Permalänk
Medlem

Äntligen! Funkar hur smidigt som helst. Bara två-tre saker man önskar skulle finnas:

1. Att man kan lyssna på musik i bakgrunden (iPod funktionen i iPhonen).
2. Musiken pausas när man drar ut hörlurarna.
3. Kunna använda headset knappar till att pausa, byta låt.

Punkt 2 och 3 känns ganska rimliga att man skulle kunna införa tycker jag. Punkt 1 lär vi aldrig få se eftersom det är Apple vi snackar om.

Och sluta klaga på priset, skulle bara vara dumt att inte ta betalt för en sån eftertraktad applikation. Spotify behöver pengar, är inte gratis att ha gratis musik till allmänheten.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Skaffade just Spotify premium och Spotify appen och det är ju hur klockrent som helst, och med backgrounder (needz jailbreak, när du har det så är det bara att söka i Cydia) så fungerar det som vanliga ipoden (förutom dubbelklick på home, man får inte upp menyn för att byta eller pausa låt). Ljudkvalitén är skitbra också. Helt klart värt 99kr/månad, första gången på väääääldigt länge som man betalar för musik måste jag medge.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Är det inte extremt irriterande att inte kunna minimera Spotify och köra det i bakgrunden? Känns ju rätt värdelöst annars.

*host* Backgrounder *host*

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Och sluta klaga på priset, skulle bara vara dumt att inte ta betalt för en sån eftertraktad applikation. Spotify behöver pengar, är inte gratis att ha gratis musik till allmänheten.

Om dom använder dom pengarna för att typ slå en signal till Apple och fråga om dom inte kan få iPod funktionalitet för Spotify, kanske det vore trevligt.

Funkar det så får man ett bättre Spotify, misslyckas det så ger det dålig publicitet för Apple. Win-win för alla parter

Permalänk
Medlem

PippiRull: En del kanske inte har så mycket pengar att lägga ut varje månad. Själv sitter jag på ca 1,5k varje månad som ska räcka till jäkligt mycket. Hade jag haft ett stabilt jobb och kunnat försörja mig hade jag defenitivt köpt det utan tvekan, men nu är det inte så.

Så jag blir imponerad utav hur dömande folk kan vara utan ens en gnutta kunskap.

Permalänk

Orkar inte läsa hela tråden men såg någon som klagade på att man inte kan minimera spotify... och någon som grattade till en Iphone...

Det är precis därför man jailbreakar och använder backgrounder... du kan minimera vilket program som helst och köra det i bakgrunden... sweeeet stuff

Visa signatur

MSI Z77A-GD55, Socket-1155, Intel Core i7-3770K @3.50GHz, Gainward GeForce GTX 690 4GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Kingston HyperX 3K SSD 240GB

Permalänk
Medlem

3333 latar kan man ha tillgangliga offline, i en manad, utan att ga online.

http://twitter.com/Spotify/status/3835666062