090909 event-tråden

Permalänk
Medlem

090909 event-tråden

Tänkte att vi kunde diskutera allting som hände ikväll kring apples senaste event, där de introducerade bl a Itunes 9, Iphone OS 3.1, Kamera i Ipod Nano, och en 64 gb verson av touchen?

Jag tyckte iaf att det var lite klent att låta "One more thing..." vara att Ipod nano får kamera, skulle hällre se den i touchen, men aja... någon som håller med?

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

Jävligt besviken på att ingen ny Cinema skärm kom, visst var det ett iPod event men när fan skall en +30" skärm dyka upp.....väntat tillräckligt nu känner man!

Iaf, lite klent event idag med, varför fick inte iPod Touch någon radio osv osv osv

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Tycker att iPod Touchen skulle fått FM radio med! Men inte kamera, för annars liknar den sjukt mycket en slimmad iPhone utan SIM kort typ :S

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Avstängd

FAAN!
Jag hade hoppats på en kamera till Touchen, men jag läste att Appel hade fått problem med kamerorna, kanske kommer senare, vem vet ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Idag var det Apple fail.

Steve jobs såg ut som ett skelett. Han borde varit hemma, kollat på serier och ätit chips o vilat!! anser jag.

Deras nyheter var ett skämt.

Sad but true....

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Installerade precis itunes 9, jävlar va mkt snabbar de är... De har alltid känts som ett tungt program på min dator, men nu flyter allt bra mkt snabbare. Även allt i itunes store laddar snabbare:) De blev en fröjd att använda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Installerade precis itunes 9, jävlar va mkt snabbar de är... De har alltid känts som ett tungt program på min dator, men nu flyter allt bra mkt snabbare. Även allt i itunes store laddar snabbare:) De blev en fröjd att använda

De måste jag testa!

Annars tycker jag det var relativt bra ändå. Man kan ju inte begära allt. Hurrar fortfarande över mitt OS X Snow!
Kommer nog något mer spännande i vinterns event!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

innan jul kan man kanske hoppas på något litet. Jag vet inte riktigt hur de brukar göra under julen, men man kan ju hoppas på att de har något roligt erbjudande tills dess

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

iTunes 9 är bra, men så jävla fult. Hur kommer det sig att apple alltid väljer en helt annan stil till iTunes än det som resten av OSet kör?

Permalänk
Medlem

Någon som tankat OS 3.1 till sin Iphone?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Så jävla sjukt att den nya ipod classic som har 40gig större hdd kostar tusen kr mer än modellen den ersätter :S

Jag som var så sugen på att köpa en ny, då min 40gb 3g ipod ("classic") nyligen har gett upp.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Hela eventet var grymt meh.
Jag vet att man inte alltid kan förvänta sig en massa skitfräna grejjor men att köra en "one more thing" om iPod kameran var lite som att döda "one more thing" även i framtiden.
Nåja, jag får väl unna mig själv en SSD till macbooken och sedan bara sitta och le över hur snabbt allt går i SL med SSD. Itunes behövde dock uppdateringen men jag tror dom kommer att tappa marknad till spotify nu när alla greppar hur soft det är med 100skr i månaden och typ all musik man nånsin kommer att behöva utom då det absolut viktigaste.

Jag pratar så klart om Redeemer och Dues ex Machinae.
Nåja, Overworld finns iaf på spotify. Här får ni länk: http://open.spotify.com/user/dezo/playlist/1Wf5Kfws2arf8KSGiE...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es

Shiiet, detta får man ju tanka då alltså. Fattar inte varför iTunes är så jäkla tungrott annars. Har kvittat vilken dator man suttit vid, iTunes har varit lika segt ändå och haft lika dålig respons

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar