Permalänk
Medlem

grafikkort!

Hej!
Läser att det finns två grafikkort i en MBP. Men på stecifikationerna står det bara ett. MBP 13 verkar ha ett annat än 15 och 17. Men kan man bara ändra på det i en inställning eller?

Funderar på MBP 13 och kan man då få det bättre grafikkortet?

Permalänk
Medlem

MBP13 = nvidia 9400m G
MBP15, billigaste modellen = nvidia 9400m G
MBP15, mellan modellen = 9400m G och 9600m GT 256MB
MBP15, största modellen = 9400m G och 9600m GT 512MB
MBP17 = 9400m G och 9600m GT 512MB

Du kan inte byta grafikkort.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

hur stor skillnad är det på 9400 och 9600?

hur stor blir skillnaden på 256 respektive 512 mb minne på 9600? Något man märker av? Någon som vet någon test med siffror eller så.

är det bara vid spelande som man märker skillnad? för oss "vanliga" användare som kanske på sin höjd ser bra filmer på datorn kanske 9400 räcker... eller?

Permalänk
Medlem

9400 räcker gott och väl till filmer. Spel går helt ok på det med förutsatt att man inte vill ha maxade grafikinställnigar.

Permalänk
Medlem

ok. det lutar mer och mer åt en 13 tummare. är det värt pengarna att satsa på en bättre processor? skiljer ju egentligen bara cirka 0.27 GHz. Vad blir det i realiteten? Tänker mig att köpa mer minne istället och på det sättet snabba upp datorn lite. Är det rätt tänkt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saxdalen
ok. det lutar mer och mer åt en 13 tummare. är det värt pengarna att satsa på en bättre processor? skiljer ju egentligen bara cirka 0.27 GHz. Vad blir det i realiteten? Tänker mig att köpa mer minne istället och på det sättet snabba upp datorn lite. Är det rätt tänkt?

Värt pengarna att skaffa den något snabbare processorn? Nej(!)
Mer minne? Visst, om du har nytta av det så. Annars kan du låta standardmängden på 2GB vara kvar och känna efter om du behöver mer eller ej, det kostar mindre att uppgradera själv.

Permalänk
Medlem

Nu har jag i alla fall lagt en beställning på en MBP 13. Billigaste modellen. Mer minne blir uppgradering 1. Så, det gäller bara att vänta nu några dagar.