Ostabil ping med BBB adsl, fruktansvärt irriterande!

Permalänk
Medlem

Ostabil ping med BBB adsl, fruktansvärt irriterande!

Hejsan, hoppas detta är rätt forum.

Har på sistone upplevt en väldigt ostabil ping gentemot servrar utanför Sverige när jag spelar Quakelive (spelar endast på servrar i Holland och Tyskland). Pingen ligger på ca: 24-30 under dagen, men så fort kl. blir ~ 18.00 så hoppar den plötsligt upp ända till 70 på vissa servrar. Detta fortsätter tills ~00.00 nån gång.. Grejen är den att jag har fortvarande stabil ping inom Sverige (pingar 13-14 ms till ping.sunet.se) även under kvällen. Har talat fram och tillbaka med supporten, skickat trace routes osv. tills dom äntligen erkännde att detta beror på överbelastning. Dom sa att det enda som kunde göras för att åtgärda problemet var att göra en omroutning, men det skulle behövas klagomål från massor av kunder för att detta över huvud taget skulle tänkas på.

Det jag nu undrar nu är: vad har jag för rättigheter som kund? Kan jag kräva att dom fixar min ping?
Det står ingenstans i mina papper, men jag är ganska säker på att jag är bunden i 12 månader (minns inte riktigt). Kan jag lägga in ett klagomål och på så sätt slippa undan bindningstiden?

Slutligen: söker en ny ISP. Prio 1 är LÅG och stabil ping, även utomlands. Hastighet och månadskostnad spelar mindre roll.

Bor i en lägenhet i östra Göteborg (Kåltorp). Inget Com Hem-hus.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

/Sebastian

Permalänk
Avstängd

Har väldigt svårt att tro att dom bryr sig nämnvärt om att du har dålig ping, knappast något du kan kalga på heller eftersom din anslutning faktiskt fungerar ändå...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ostabil ping med BBB adsl, fruktansvärt irriterande!

[QUOTE]Ursprungligen skrivet av zlx
Slutligen: söker en ny ISP. Prio 1 är LÅG och stabil ping, även utomlands. Hastighet och månadskostnad spelar mindre roll.

/Sebastian [/QUOTE]

Spelar inte pris roll så är det tveklöst Telia du väljer.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Telia!

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Permalänk
Medlem

Så du har börjat bekanta dig med "tysklandsproblemet"? (ja, jag har namngivit det själv) Det du har stött på får jag säga att relativt vanligt och de flesta har ett jävla problem med det. Telia har också problem med det men dessa problem är mildare än övriga operatörer.

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara servrarna du spelar på som också är överbelastade då?
Det är inte bara från ditt håll det ska gå fort förstår du.

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Avstängd

Re: Ostabil ping med BBB adsl, fruktansvärt irriterande!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlx
Hejsan, hoppas detta är rätt forum.

Har på sistone upplevt en väldigt ostabil ping gentemot servrar utanför Sverige när jag spelar Quakelive (spelar endast på servrar i Holland och Tyskland). Pingen ligger på ca: 24-30 under dagen, men så fort kl. blir ~ 18.00 så hoppar den plötsligt upp ända till 70 på vissa servrar. Detta fortsätter tills ~00.00 nån gång.. Grejen är den att jag har fortvarande stabil ping inom Sverige (pingar 13-14 ms till ping.sunet.se) även under kvällen. Har talat fram och tillbaka med supporten, skickat trace routes osv. tills dom äntligen erkännde att detta beror på överbelastning. Dom sa att det enda som kunde göras för att åtgärda problemet var att göra en omroutning, men det skulle behövas klagomål från massor av kunder för att detta över huvud taget skulle tänkas på.

Det jag nu undrar nu är: vad har jag för rättigheter som kund? Kan jag kräva att dom fixar min ping?
Det står ingenstans i mina papper, men jag är ganska säker på att jag är bunden i 12 månader (minns inte riktigt). Kan jag lägga in ett klagomål och på så sätt slippa undan bindningstiden?

Slutligen: söker en ny ISP. Prio 1 är LÅG och stabil ping, även utomlands. Hastighet och månadskostnad spelar mindre roll.

Bor i en lägenhet i östra Göteborg (Kåltorp). Inget Com Hem-hus.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

/Sebastian

vad du en gör, skaffa inte bahnhof för deras peering mot utlandet gällade latens kännslig traffik är mycket dålig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
Så du har börjat bekanta dig med "tysklandsproblemet"? (ja, jag har namngivit det själv) Det du har stött på får jag säga att relativt vanligt och de flesta har ett jävla problem med det. Telia har också problem med det men dessa problem är mildare än övriga operatörer.

He he, det låter intressant. Kan du berätta lite mer om detta "tysklandsproblemet" och vilka nät det berör?
Bifoga gärna lite exempel på adresser som berörs av detta problem..

Visa signatur

N/A