Permalänk
Medlem

Någon som har monterat i ett P182 chassi ?

Visa signatur

Apollo.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

Permalänk
Medlem

http://www.jula.se/dubbelhaftande-skumplasttejp-129407

Permalänk
Medlem

Min agility 3 kom i en vadderad låda, efter lite saxjobb så satt den som ett smäck i min Antec HDD-bay

Dubbelhäftande tejp

Voila

Permalänk

Har precis installerat en Intel 320 80 GB, klonat över systemet och uppdaterat firmware (hoppas man slipper 8mb-buggen).

Nu till frågan: min bracket var försenad så för närvarande är SSD:n lös i en av 2,5"-platserna i min laptop (ASUS N73SV). Först hängde den enbart i stiften till SATA-anslutningen men jag bestämde mig för att göra en liten stödkonstruktion bestående av skumgummi-balkar och tejp. Finns det några risker med detta? Vad jag förstår leder väl inget av dessa material ström något vidare, och SSD:n blir ju inte varm på samma sätt som en traditionell HDD. Enligt era bilder verkar min konstruktion vara okej.... tänkte mest kolla för säkerhets skull.

Mycket trevligt forum för övrigt, blir nog en del återbesök här. Har nyligen tagit upp datorintresset igen efter flera års dvala.

Permalänk
Medlem

återuppväcker denna tråd lite.
jag skruvade fast min i en av 3,5 vaggorna som följde med chassit. fanns 4 hål i dom. behövde dock ta bort gummi och pinne på ena sidan för att få dit den.
känndes smidigt, men finns de några risker med de?

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo EVOLV Nätagg Corsair HX750i 750W CPU i7 8700k 3,7GHz CPU Kylning NZXT Kraken X62 Moderkort ASUS ROG Strix Z390-E Ram Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3k MHz Speldisk Samsung 860 EVO 500GB Systemdisk Samsung 970 EVO 250GB Lagring WD Blue 1TB GPU ASUS RTX 2060 ROG Strix OS Win10 64bit Mus Steelseries Rival 700 Tangentbord Corsair K70 RGB Brown Hörlurar Astro A40 Skärm ASUS PB238Q 23"

Permalänk
Medlem

SSD's är så lätta så det räcker om man skruvar fast dem på ena sidan. Dvs man använder de vanliga fästena för 3,5" diskar. Funkar mindre bra förstås om man skruvar fast speciella glidskenor på 3,5"-disken och sedan skjuter den på plats... I hårddiskburar där man skruvar in diskarna är det dock helt OK fast det blir lite luftig montering. Scyte (med reservation för stavning) hade ju en bra historia med montage av 2x2,5" i en plats för en (1) 3,5"-enhet. Jag köpte en sådan men nu när jag vill skaffa fler verkar de vara utgångna...

/ B

Permalänk
Medlem

Det enda man behöver för att montera en SSD är lite silvertejp

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Det enda man behöver för att montera en SSD är lite silvertejp

Ja, eller ännu hellre sk fästkuddar som ju har klister på båda sidor. Då är det ju bara att klämma fast diskarna där de får plats och anslutningskablarna räcker till.

/ B

Permalänk
Medlem

Glöm inte att också ansluta internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Skrivet av Bill50x:

Ja, eller ännu hellre sk fästkuddar som ju har klister på båda sidor. Då är det ju bara att klämma fast diskarna där de får plats och anslutningskablarna räcker till.

/ B

Skrivet av Knusen:

Glöm inte att också ansluta internetsladden i hårddisken.

Kändes som nödvändiga inlägg ~11 år senare...

ganska sannolikt att problemet är löst vid detta laget.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

/ B

Satt du och kollade igenom din egna historik och tänkte "shit denna tråden jag svarat i för 11 år sedan måste jag bumpa skiten ur nu"

Jag är mest nyfiken på hur man hittar en 11 år gammal tråd och tänker den ska jag svara i

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt, jag missade att kolla datumet
Likaså har jag märkt att jag är dålig på att svara i trådar jag initierar och det är oartigt. Så jag plöjde igenom ett gäng trådar och det blev tydligen en för mycket.
Bra att ni håller koll!

/ B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Satt du och kollade igenom din egna historik och tänkte "shit denna tråden jag svarat i för 11 år sedan måste jag bumpa skiten ur nu"

Jag är mest nyfiken på hur man hittar en 11 år gammal tråd och tänker den ska jag svara i

OT

Det bästa är när någon annan väcker upp ett antal år gammal zombie-tråd, man börjar läsa den utan att upptäcka att att den är gammal som gatan och sedan antingen:

1. Försöker uppdutta ett bra inlägg men då går antalet uppduttar ner, eftersom man redan uppduttade den för X antal år sedan.
eller
2. Försöker uppdutta ett bra inlägg men kan inte göra det då det var ett inlägg som man själv skrivit...

Permalänk
Medlem

Hur varma går de? Det är ju inga rörliga delar direkt och de drar inte så många watt? Jag får erkänna att jag blev lat när mina platser tog slut och har några som typ bara ligger på varann. Har inte haft några problem. Till mitt försvar har de iaf en fläkt som blåser på dem

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x