Shattered Horizon.. släpptes idag!

Permalänk
Medlem

Shattered Horizon.. släpptes idag!

Det är FÖRBANNAT roligt måste jag säga.. kostar 200 spänn på steam.. Bara multiplayer dock.. man får den där riktiga rymd känslan faktiskt med noll gravitation, fienden kan seriöst komma från vilken vinkel som helst. så passa er! ^^

http://www.youtube.com/watch?v=sFIXRMLaZN8
gjorde en kort gameplay video till er som är intresserade.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shattered_Horizon

Permalänk
Avstängd

Synd att man e fattig då. 200 kr är mkt pengar idag!
Verkar skoj dock, nytt gameplay typ då det inte verkar vara några limits på hur man rör sig.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

hehe ja precis. dock var det lite svårt att vänja sig med att landa på olika ytor.. man känner sig klumpig i början.

Permalänk

å fy fan å jag som hatade rymdbanan i 007 Goldeneye på N64... inget för mig altså

Edit:

menade 007 Nightfire... PS2 versionen pc versionen har helt anorlunda handling så vet inte om den finns med där inte kommit så långt i den innan jag tröttnade

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Var betatestare för de där. Var rätt så kul. Därmot är jag precis som Rogue of Darkness så de tog ett rejält tag att vänja sig, var mest förbannad de första timmarna spel...

Permalänk
Medlem

Hur pass krävande är det? Hur tror du/ni min burk i sign fixar de? Rekomenderad hårdvara är rätt biffig tydligen..

edit: Fixa de menar jag höga inställningar (kanske inte maxxat) med ok flyt..

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Synd att man måste ha DX10 för det. Spelet fungerar alltså inte om man har DX9, med andra ord Windows XP.
Allt för att det ska se lite snyggt ut.
Jag antar att förr eller senare så måste XP dö. Varför inte nu när Windows 7 finns?

Edit: Förtydligande.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Hur pass krävande är det? Hur tror du/ni min burk i sign fixar de? Rekomenderad hårdvara är rätt biffig tydligen..

edit: Fixa de menar jag höga inställningar (kanske inte maxxat) med ok flyt..

det flyter på bra hos mig iaf med mina specs. det lär funka helt okej med dina också skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

HAHA ne usch såg verkligen hemskt ut, flyta omkring å köra spray and pray style. hehe såg sjukt tråkigt ut, men alla har sin åsikt

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Var kan man hitta det på skiva? Ska man köpa genom steam så måste man ju fråga morsan först XD

Permalänk
Medlem

http://www.shatteredhorizon.com/support/hardwarerequirements/

Citat:

MINIMUM REQUIREMENTS
Shattered Horizon requires DirectX 10 on Windows Vista or Windows 7. There is no support for Windows XP or DirectX 9.
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 / AMD Athlon64 X2 5600+
GPU: NVIDIA GeForce 8800GT / ATI Radeon HD 3870
GPU MEMORY: 256MB
HARD DISK SPACE: 1.5 GB
RAM: 2GB
SOUND: Windows Vista compatible sound card

RECOMMENDED REQUIREMENTS

Shattered Horizon requires DirectX 10 on Windows Vista or Windows 7. There is no support for Windows XP or DirectX 9.
CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 / AMD Phenom II X4 940
GPU: NVIDIA GeForce GTX 260 / ATI Radeon HD 4870
GPU MEMORY: 512MB
HARD DISK SPACE: 1.5GB
RAM: 2GB
SOUND: Windows Vista compatible sound card

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Kan man använda Xbox 360-handkontroll?

Permalänk
Medlem

Så det är alltså enbart ett multiplayer spel? Samta systemkraven är fett för höga må jag säga. Har ett hyffsat system men endå är den på minimum där.

Aja multiplayer FPS är inte för mig så ganska ska samma. Synd då spelet såg mottligt intresant ut.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Det var mycket ljud för att vara ute i rymden.

Permalänk
Medlem

finns det bara ett vapen att välja?

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bounter
Det var mycket ljud för att vara ute i rymden.

Dräkten simulerar ljud så man för ökad uppfattningsförmåga. Får man en EMP granat på sig slås dräkten ut, du hör inget kan inte använda jetpack. HUDen försvinner etc..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fuskobot
finns det bara ett vapen att välja?

hehe japp. personligen gillar jag det men som sagt smaken är som baken. man kan använda sniper burst om man vill. skjuter 10 skott på en gång.. sen finns det 3 olika granater samt melee.

Permalänk
Medlem

Kände mig tvungen att köpa det här, så schysst när utvecklare inte tar överpriser för sina spel. Skulle aldrig köpt det här för 4-500. Kan tänka mig att de tjänar mycket mer såhär.

Håller på att ladda ner nu, kommer med första intryck sen!

Uppdatering: Spelet är ganska kul och det finns en hel del variation, jag saknar dock andra vapen/klasser. Allt är snyggt men även om jag har hög FPS upplever jag spelet lite ryckigt.

Har bara spelat några timmar men jag tror allt att det är värt de 200 kronorna!

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Är det någon som vill ha gästpass? Såg precis att jag hade tre stycken.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

ja kan ta ett^^ hur funkar ett sådant?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
ja kan ta ett^^ hur funkar ett sådant?

Du skaffar ett steamkonto, laddar ner steam och lägger till mig. heter samma sak där som här

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Fyfasen vilka systemkrav, då är det knappt att jag kan spela det, enligt dom kraven.

Såg nu att det var detta spelet som Futuremark har hållt på med ett tag. Därav dom systemkraven kanske.

Jag tar också gärna ett gästpass, nickar Dodjan på Steam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Du skaffar ett steamkonto, laddar ner steam och lägger till mig. heter samma sak där som här

oki, du e tillagd ^^

edit: -(ZR)-Horzie e mitt steamnick

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Hittade inte Dodjan men -(ZR)-Horzie har fått sig en invite!

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

Jag skulle gärna ta ett gästpass om det finns några kvar! Blev nyfiken på spelet nu. Mitt Steamkonto är Wingdings. Tack!

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Hittade inte Dodjan men -(ZR)-Horzie har fått sig en invite!

Knepigt, prova DodjaN.

OnT: Det borde väl gå att spela med min dator, på hyffsat hög grafik? (se sign.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Hittade inte Dodjan men -(ZR)-Horzie har fått sig en invite!

japp, tackar

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
Knepigt, prova DodjaN.

OnT: Det borde väl gå att spela med min dator, på hyffsat hög grafik? (se sign.)

Tveksamt, kör utan AA på min dator. Tyvärr är det lite för krävande, SÅ krävande grafik tror jag inte att det är. Hoppas de kommer med optimeringar, det verkar uppdateras ganska ofta.

Försöker skicka inbjudan men steam är lite konstigt just nu.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

skulle inte säga nej till ett gäst pass ifall nån har nått till övers, sök på Knas på steam så lär ni hitta mig

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem

Testat de lite nu, och visst är de tungdraget. Körde typ mediuminställngar, vilket förvisso duger, riktigt snyggt även där, men de växlar ju mellan 25-35 fps..funkar om man inte är petnoga me flytet, men lite bättre kunde de flyta för min del.

Datorn i sign btw.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Tveksamt, kör utan AA på min dator. Tyvärr är det lite för krävande, SÅ krävande grafik tror jag inte att det är. Hoppas de kommer med optimeringar, det verkar uppdateras ganska ofta.

Försöker skicka inbjudan men steam är lite konstigt just nu.

Mendi! ge mig en invite! //Danny

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa