Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

uhhmm,

bara jag som har problem med betan? =(

har spelat rätt mycket, men efter 7-14 minuter så får jag "connection problem" och ramlar ut, sen är de bara att söka nytt igen. Och detta händer vid VARJE match. Så har inte sett hela banan än, haha.

men de är sjukt skoj så jag envisas med att hoppa in direkt igen ändå, älskar Recon klassen i detta spel, känns verkligen underbart. Och ljudet när man ser en byggnad gå åt helvete

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
uhhmm,

bara jag som har problem med betan? =(

har spelat rätt mycket, men efter 7-14 minuter så får jag "connection problem" och ramlar ut, sen är de bara att söka nytt igen. Och detta händer vid VARJE match. Så har inte sett hela banan än, haha.

men de är sjukt skoj så jag envisas med att hoppa in direkt igen ändå, älskar Recon klassen i detta spel, känns verkligen underbart. Och ljudet när man ser en byggnad gå åt helvete

Tror det är ett problem de flesta har tyvärr :(.
Jag måste säga att jag hatar Recon på denna bana, absolut alla i attacker team kör Recon, vilket leder till att man är helt själv på frontlinjen. Dessutom spawnar man ju 700 mil från närmaste fiende.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Någon som vet om minor ligger kvar efter man har dött eller de-spawnar dom?

Vore trevligt om de låg kvar så länge man var engineer och kunde lägga ut ett visst antal.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Någon som vet om minor ligger kvar efter man har dött eller de-spawnar dom?

Vore trevligt om de låg kvar så länge man var engineer och kunde lägga ut ett visst antal.

De ska ligga kvar om jag inte blivet galen,

La ut ett gäng som defender vid första målena, och dog, sen såg jag en tank köra över och som i sin tur gjorde en nose-wheelie(sjukaste jag sett i ett online spel på länge, tappa hakan). Och hade en bakom som drog av en valplacerad rpg på underdelen av tanken medan den höll på ställa sig på nosen. Ohh, battlefield moments, I love them

Samma med recon, C4:an ska stanna kvar. Planta ett par på en tank, dog och spawna och sprängde dem direkt

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
De ska ligga kvar om jag inte blivet galen,

La ut ett gäng som defender vid första målena, och dog, sen såg jag en tank köra över och som i sin tur gjorde en nose-wheelie(sjukaste jag sett i ett online spel på länge, tappa hakan). Och hade en bakom som drog av en valplacerad rpg på underdelen av tanken medan den höll på ställa sig på nosen. Ohh, battlefield moments, I love them

Samma med recon, C4:an ska stanna kvar. Planta ett par på en tank, dog och spawna och sprängde dem direkt

Jodå minerna ligger kvar, fått det bekräftat nu efter ha dödat samma engineer par gånger när han försökte minera min väg för min stridsvagn.

Och det har hänt nått liknade med mig när jag körde fullfart med en stridsvagn, någon/några sköt med rpgs så jag landade på taket och givetvis sprängdes.

Underbart spel hittills och roliga unlocks till alla klasser/fordon, frågan är hur balansen blir med flyg när de läggs till.
Kommer ihåg hur det var med BF2, det var inte så kul med flyg då...
De behövde aldrig landa för att ombeväpna sig, bara flyg över banan så hade de nya missiler/bomber.. *urk*

*Edit*
En annan sak som är lite irriterande, det finns folk som kör en stridsvagn och jag är secondary gunner på den.
Så fort den tar skada så hoppar jag ut och reparerar den men vad gör då föraren?
Jo han kör full fart mot fienden som skjuter anti-tank skott...

Finns folk till allt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Inväntar PC-betan nu då ;D

Märker man av förstörelsen av byggnader mycket? Det är det som verkar mest awesome.

Editinius: Har Sniper-klassen Claymores?
Kommer tjuta av glädje om DICE tog väck dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paiytor
Inväntar PC-betan nu då ;D

Märker man av förstörelsen av byggnader mycket? Det är det som verkar mest awesome.

Man märker verkligen av den om man står själv i byggnaden när den förstörs.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paiytor
Inväntar PC-betan nu då ;D

Märker man av förstörelsen av byggnader mycket? Det är det som verkar mest awesome.

Editinius: Har Sniper-klassen Claymores?
Kommer tjuta av glädje om DICE tog väck dom.

sniper aka Recon numera.
Har C4 och inte claymores.

Och givetvis till C4:an har de en kontroll du måste trycka för att spränga

Mest spännande att stå på taket eller andra våningen på ett hus när allt bara rasar ihop, bara att le och skratta då

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
sniper aka Recon numera.
Har C4 och inte claymores.

Och givetvis till C4:an har de en kontroll du måste trycka för att spränga

Tjuter!

Gaah, släpp BETAn till PC nu då. Verkar så sjukt awesome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ingen annan som vet hur det fungerar med förhandsbokning på webhallen om de drar pengar direkt eller ej?

Jag förhandsbokade spelet. De kommer ta betalt när du har fått spelet i handen.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyran26
Jag förhandsbokade spelet. De kommer ta betalt när du har fått spelet i handen.

Mailade dom och frågade och fick svaret om man betalar med visa så drar de pengar direkt.
Om man inte vill att de ska dra pengar direkt så får man välja tex faktura eller postförskott.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paiytor
Tjuter!

Gaah, släpp BETAn till PC nu då. Verkar så sjukt awesome

Ska bli klart intressant och se hur känns på pc jämfört med ps3.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Är det som MW och MW2 att man kan levla ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Mailade dom och frågade och fick svaret om man betalar med visa så drar de pengar direkt.
Om man inte vill att de ska dra pengar direkt så får man välja tex faktura eller postförskott.

Ska bli klart intressant och se hur känns på pc jämfört med ps3.

Vilken otur! Jag som har visa, men ska kolla på GAME om man kan förhandsboka det där.

Permalänk
Medlem

Gamespot verkar ge ut beta nycklar fortfarande och de fungerar även på ett vanligt eu psn konto, en vän till mig prövade.

Beta koder på gamespot

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Gamespot verkar ge ut beta nycklar fortfarande och de fungerar även på ett vanligt eu psn konto, en vän till mig prövade.

Beta koder på gamespot

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

har de släppt requirements nu? undrar om min dator kommer palla det. helt förstörbara byggnader låter krävande... funderar på att köpa in ett till 4850 och mer ram. kör 1680*1050 i upplösning.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
har de släppt requirements nu? undrar om min dator kommer palla det. helt förstörbara byggnader låter krävande... funderar på att köpa in ett till 4850 och mer ram. kör 1680*1050 i upplösning.

Nä det har inte ens börjat beta på pc än, den börjar i december.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Nä det har inte ens börjat beta på pc än, den börjar i december.

jag vet att betan inte är släppt men requirements måste de ha väl släppt. känner mig lite stressad om min dator pallar spelet i 1680*1050.
lägre upplösningar ser ut som skit på min skärm...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Måste man förhandsboka för att ta del av PC-betan?

Har inte sett någon sida som nämner just betanycklar i sin produktinfo (förutom för PS3-varianten)

någon som vet?

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Måste man förhandsboka för att ta del av PC-betan?

Har inte sett någon sida som nämner just betanycklar i sin produktinfo (förutom för PS3-varianten)

någon som vet?

Ska väl vara öppen beta?

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Verkar som DICE har tänkt på nästan allt denna gång.

Vad är det egentligen som är nytt? Jag har sett lite trailers från Playstation Store samt nån videopreview på/via fz och tycker det ser riktigt häftigt ut, men vad är egentligen nyheterna?

Borra hål i väggar som man sedan kan titta och skjuta igenom.. vad mer?

Permalänk

Någon som vet systemkraven till PC versionen ? , tycker dom borde gå ut med dom snart eftersom betan släpps snart.

Visa signatur

| Core i7 920@4GHz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | Corsair Dominator 6GB DDR3 @ 1600MHz | Noctua NH-U12P SE2 | Gigabyte GTX 580 SOC | Corsair HX 1000W | HAF X | 2x WD Caviar Black 1TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speeder1101
Någon som vet systemkraven till PC versionen ? , tycker dom borde gå ut med dom snart eftersom betan släpps snart.

De har inte sagt nått om det än, vänta tills december då kanske det kommer.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

tycker de är grymt trist att många har samma problem som jag,
att man blir disconnectad 7-14 minuter in i VARJE spel.
Har provat att skapa en DMZ för ps3an, men de löste då rakt inget alls

Detta är tydligen ett problem som förekommer även i BF1943.

Ohh, well..sjukt ball spel dock

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
tycker de är grymt trist att många har samma problem som jag,
att man blir disconnectad 7-14 minuter in i VARJE spel.
Har provat att skapa en DMZ för ps3an, men de löste då rakt inget alls

Detta är tydligen ett problem som förekommer även i BF1943.

Ohh, well..sjukt ball spel dock

Hade samma problem med BF1943, riktigt störande.
Första kvällen av BC2 betan funkade det flawless men dagen efter blev jag disconnectad efter 5-10 min hela tiden.
Dagen efter fungerade det perfekt igen och har gjort sedan dess.
Jag har inte ändrat några inställningar på min PS3 eller grejat med mitt nät.

Permalänk
Medlem

Kan inte vänta till spelet kommer på pc alltså, sitter och kör det på Ps3 då och då och det är helt underbart.

Någon om vet hur lång räckvidd tracergun har ientligen?

Min favorit klass är engineer som det alltid har varit för mig i alla Battlefield spel eftersom jag älskar köra omkring med tanks, man måste hålla dom fina och hela.

Dice har inte sagt nått om att utöka saker betan som tex flyg?
Är väldigt nyfiken hur balansen kommer fungera med flyg eftersom i BF2 var den inte balansen med flyg så bra enligt mig.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Kan inte vänta till spelet kommer på pc alltså, sitter och kör det på Ps3 då och då och det är helt underbart.

Någon om vet hur lång räckvidd tracergun har ientligen?

Min favorit klass är engineer som det alltid har varit för mig i alla Battlefield spel eftersom jag älskar köra omkring med tanks, man måste hålla dom fina och hela.

Dice har inte sagt nått om att utöka saker betan som tex flyg?
Är väldigt nyfiken hur balansen kommer fungera med flyg eftersom i BF2 var den inte balansen med flyg så bra enligt mig.

Det ska väl bara finnas helikopter i detta?

EDIT: Webhallen har lagt till så om du förhandsbokar så får du ett extra vapen. Finns det i flera butiker?

Permalänk

Här är systemkraven

Minimum:

* Processor: Core 2 Duo 2,0 GHz
* Internminne: 2 GB
* Grafikkort: Geforce 7800 GT / ATI X1900 (båda med minst 256 MB minne)
* Operativsystem: Windows XP

Rekommenderat:

* Processor: Quad Core
* Internminne: 2 GB
* Grafikkort: Geforce GTX 260 (512 MB)
* Operativsystem: Vista eller Windows 7

Visa signatur

| Core i7 920@4GHz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | Corsair Dominator 6GB DDR3 @ 1600MHz | Noctua NH-U12P SE2 | Gigabyte GTX 580 SOC | Corsair HX 1000W | HAF X | 2x WD Caviar Black 1TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speeder1101
Här är systemkraven

Minimum:

* Processor: Core 2 Duo 2,0 GHz
* Internminne: 2 GB
* Grafikkort: Geforce 7800 GT / ATI X1900 (båda med minst 256 MB minne)
* Operativsystem: Windows XP

Rekommenderat:

* Processor: Quad Core
* Internminne: 2 GB
* Grafikkort: Geforce GTX 260 (512 MB)
* Operativsystem: Vista eller Windows 7

Det var inga hårda krav alls, skulle vara kul och veta kraven för att kunna köra Dx 11 på spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det var inga hårda krav alls, skulle vara kul och veta kraven för att kunna köra Dx 11 på spelet.

Kanske ett kort ur 5xxx serien?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.