Permalänk
Medlem

Adapter hjälp!

Hej!
Har en död HP Slimline 3010.sc med dött moderkort, ett nytt moderkort kostar cirka 2000kr.

Jag hade tänkt mig att sätta in ett Micro-ITX moderkort med en atomprocessor istället men strömkontakten ser inte rätt ut.
Tänk er en 24pins ATX men krymp den med 10-20%, dvs INTE 20pins utan liten 24pins atx.

Finns det någon sådan adapter?
Jag har hittat åt fel håll

http://twopoint.ecrater.com/product.php?pid=3223467

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk

Tänkt sätta in ett annat moderkort i en bärbar dator? Ge upp skulle jag sagt. special special hela tiden i bärbara datorer och för dyrt för att hålla på och Nej skärmen kan inte användas till något vettigt .

Om du inte vill lägga ett par hundra minst på en omvandlare till mer lätt användliga signaler och då är det inte ens säkert din skärm stöds.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kolla upp vad en HPslimline är! det är en liten stationär...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Edit: Haha va sämst jag är.
Jag läste visst inte ditt inlägg tillräckligt noga.

Edit2: Försök ta reda på hur sladdarna sitter i kontakten till nätaggregatet (t.ex genom att se hur adaptern är uppbyggd) så kanske du kan flytta dem till en större kontakt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Tänkt sätta in ett annat moderkort i en bärbar dator? Ge upp skulle jag sagt. special special hela tiden i bärbara datorer och för dyrt för att hålla på och Nej skärmen kan inte användas till något vettigt .

Om du inte vill lägga ett par hundra minst på en omvandlare till mer lätt användliga signaler och då är det inte ens säkert din skärm stöds.

Tips för framtiden

Dra med musen över "HP Slimline" och markera ordet. Högerklicka sedan och välj "Sök i google", "Sök med BING" eller liknande. Borde funka om du inte kör Netscape eller nått.

Tog mig 3 sekunder att ta reda på vad det är.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Har hittat vad kontakten heter, "Microfit 24pin ATX" och den vanliga heter tydligen "Minifit 24pin ATX" om jag tolkar alla forum korrekt.

Har sökt runt nu på förmiddagen utan att hitta något =(

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD