Begagnad semiproffskamera? Vilket objektiv?
Jag är på jakt efter en systemkamera. Har tidigare bara använt halvkassa kompaktkameror.
Då instegskamerorna verkar vara mest plast så tittar jag på begagnatmarknaden och mest på EOS 30D, EOS 40D och D80. Vilka mer kameror finns det i samma prisklass (säg 5-5,5kkr) som är värda att hålla utkik efter?
Många kameror säljs utan objektiv, och huvudfrågan lyder: Vilket objektiv vill jag ha? (jag är medveten att det inte går att säga exakt när jag inte valt märke än, men en fingervisning om brännvidd och kanske om det finns ngra no-no-objektiv som ska undvikas)
Jag älskar landskapsfotografering. Det finns inget härligare än böljande landskap, fina solnedgångar osv... Dock så vill jag kunna fota lite allround också... ngra bilder på släktmiddagen osv...
Det kommer vara lite tomt på kontot efter kameraköpet så det vore bra om objektivet kunde hålla sig inom 1,5kkr-barriären. Gärna ned åt 1kkr. (Om det nu är möjligt och inte dumt.) Det är främst på begagnatmarknaden jag tittar gällande objektiv också, har dock ingenting emot nytt.
Slutligen en liten fråga till:
Kan lokala Expert-butiker ha kvar D90 för 6kkr eller var det bara för 1-2 veckor sen?
Alltså:
Begagnad semiproffskamera 5-5,5kkr?
Vilket objektiv för max 1,5kkr till den?
Tack på förhand!
En bild att studera när hjärnan jobbar:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-RJ.jpg
Sorry alla med upplösning på mindre än 1200px
Sorry, redigerade om den till en länk
/OSkar000