Permalänk

Byta delar i compaq-burk

En polare köpte (mindre genomtänkt) en Compaq-burk i somras och har nu börjat känna av att gafikkortet inte riktigt håller. Han frågade mig om köpråd etc., vilket ledde till att jag öppnade burken och kollade vad som satt i. Att byta grafikkort innebär att även nätagget måste bytas, då det som sitter i är ett 300W (Lite-On tror jag) och han bör i min mening minst stoppa i ett 5750 för att få någon glädje. Dock vet jag att paketburkar kan bete sig när man försöker byta ut delar i dem - är det möjligt i det här fallet?

Visa signatur

Game- & Workstation: Fractal Design Define R2 | ASRock X58 Extreme | Intel i7 920@2,67GHz | Corsair H50 | 3x2GB Corsair xms3 DDR3 RAM 1600MHz | PowerColor ATi Radeon HD5850 1GB | Corsair VX 550W | Western Digital Caviar Black 640GB 7200rpm | Samsung DVDRW | 4x Fractal Design-fläktar | Win 7 Pro | Xubuntu 9.10
Notebook: MacBook | C2D@2,1GHz | Mac OS X Snowleopard

Permalänk
Medlem

Det var nog vanligare förr i tiden att tillverkade gjorde special-lösningar. Nu för tiden brukar de vara hyffsade på att följa t.ex. ATX-standarden. Det är ju lite svårt att säga något om just hans dator utan att veta vilken modell det är, men om nätagget följer ATX-standarden (borde stå på det) så borde det bara vara att byta ut det och köra. Det kan dock vara bra att kolla upp så att moderkortet har en PCIe 2.0 x16 slot. Om du tar reda på modellen på datorn så kan du säkert få ett bättre svar.