Permalänk

Virus

Har fått något slags virus (?) som gör att datorn skriver av sig självt. Musen har även lyckats ändra sin DPI helt själv. Inga sammanhängande ord har skrivits bara bokstäver och siffror. Jag har gjort en virus-skanning utan resultat, har prövat starta om datorn men problemet kvarstår, har prövat att unplugga både tangentbordet och musen utan resultat. Vet inte vad det kan vara eller varför det kvarstår. Det kommer och går och skriver nu medans det inte är här. Behöver snabb hjälp.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Kör en scanning med mbam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Kör en scanning med mbam

Vilket är vad?

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ÖverKlokarN
Vilket är vad?

Det säkraste är att blåsa om ditt OS.:) Jag hade gjort det om jag var du.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Det säkraste är att blåsa om ditt OS.:) Jag hade gjort det om jag var du.^^

Säkrast att man lär sig hur man blir av med skiten men framför allt hur man inte blir infekterad från första början!!....

Mbam, Malwarebytes Antimalware. Ladda ner, uppdatera och kör full systemsökning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Säkrast att man lär sig hur man blir av med skiten men framför allt hur man inte blir infekterad från första början!!....

Mbam, Malwarebytes Antimalware. Ladda ner, uppdatera och kör full systemsökning.

"framförallt hur man inte blir infekterad från början(...)" kan jag hålla med om men när man väl har fått virus menar jag att det bästa är att blåsa om OS = man kan vara säker på att få bort allt.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ÖverKlokarN
Vilket är vad?

hört talas om att googla
http://lmgtfy.com/?q=mbam

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem

Malewarebytes Anti-Malware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ÖverKlokarN
Vilket är vad?

Första sökresultatet på google, svårt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan men när man väl har fått virus menar jag att det bästa är att blåsa om OS = man kan vara säker på att få bort allt.:)

Förvisso. Men man kan väl för sjutton försöka få bort skiten innan man ominstallerar OS. Eller?

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

Att få bort ett virus helt och hållet utan ominstallation av OS kan vara bra klurigt ibland..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
hört talas om att googla
http://lmgtfy.com/?q=mbam

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Första sökresultatet på google, svårt?

Ja det är faktiskt väldigt svårt att googla när man inte ens kan få upp Chrome... Hade ni läst om vad problemet var från första början hade ni insett det.
Prövar med Mbam nu.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du lyckas inte starta chrome eller nån annan webbläsare(?) men likförbannat skriver du här på swec ?, får inte ihop det:P

Sitter du vid en annan dator kan man googla där med;).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Du lyckas inte starta chrome eller nån annan webbläsare(?) men likförbannat skriver du här på swec ?, får inte ihop det:P

Sitter du vid en annan dator kan man googla där med;).

Som sagt, det kommer och går. I skrivande stund funkar det bra, men det verkar som att det går igång efter aktivitet så efter att jag har postat det här så bryter väll helvetet lös ._.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

jag gjorde en sökning med Mbam och de hittade ett "highjack" program.
så jag tog bort det men problemet kvarstår.
jag har gjort flera sökningar sen dess men den hittar inget.

(skriver från min kompis dator)

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Blåste HDDn.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64