Permalänk
Medlem

Skumt ram usage

Tjo
Det är så att min dator har blivit lite skum på senaste tiden, över 99% minnes användning och CPU usage är mycket högre än normalt. Detta händer helt oregelbundet och jag tror att detfinns ett samband med att processen cidaemon drar massa minne samt cpu kraft. Sen efter några minuter är allt som vanligt igen...
Vad är det för sjukdom min dator har fått (eller jag har gett den), och vad kan det bero på?

Permalänk

cidaemon:

Windows NT4/2000/XP task which is part of the Microsoft Index Server (NT4) or its replacement, the Microsoft Indexing Service (2000/XP). The Indexing Service is a background process which catalogues files so that you can then do searches for any piece of text across your entire file system, or across a specific range of folders.

Stäng av tjänsten "indexing service" så slipper du problemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalvsylta
cidaemon:

Windows NT4/2000/XP task which is part of the Microsoft Index Server (NT4) or its replacement, the Microsoft Indexing Service (2000/XP). The Indexing Service is a background process which catalogues files so that you can then do searches for any piece of text across your entire file system, or across a specific range of folders.

Stäng av tjänsten "indexing service" så slipper du problemet.

Ok, men var gör jag det?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoggyWall

Ok, men var gör jag det?

Ta en titt i kontrollpanelen -> administrationsverktyg. Du kommer att hitta massor av spännande saker där.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Tack, du har vidgat mina vyer