Följ användare i 5.0 = vänner i 4.x?

Permalänk
Medlem

Följ användare i 5.0 = vänner i 4.x?

sprang in på min Profil

såg att jag hade 11 folk som följde mig.
har svårt att tro att jag skulle vara så intressant att 11 pers skulle få för sig att prenumerera på mina inlägg bara några timmar efter att 5.0 lanserats.

kommer dock ihåg att det fanns en knapp på varje inlägg i 4.x som var lätt att trycka på , den resulterade i att man fick personen som vän , man kunde se om han var online osv.

jag rensade mina missclicks bara några dagar innan 5.0 slog till. vilket möjligen skulle förklara varför jag följer 0 personer.

tror det är ett stort antal har lyckats komma åt den här knappen i 4.x , samtidigt är det säkert folk som har lagt till personer för att de verkligen är vänner , och det är ju inte så sjyst mot dem att bränna deras vänlista.

först tänkte jag att det kanske skulle passa med att swec nolställer den här följ användare funktionen.
men det är iofs något användarna själva kan ändra om de råkat klicka på knappen i 4.x vilket resulterat i en prenumeration i 5.0

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Såg det där nu. Har 5 pers jag aldrig sett som trackar mig wtf..

Permalänk
Medlem

Såg att jag också var bevakad, av 6 pers, har iofs sett en av dom innan, men fattar inte varför.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobz0r:

Såg det där nu. Har 5 pers jag aldrig sett som trackar mig wtf..

Tror inte det handlar om "trackning" (mobbning) utan att dessa personer tycker era inlägg är bra och är intresserade av det du/ni skriver.:) (vill du inte ha någon som följer dig - vilket jag tycker är ett bättre uttryck än "trackning" - så kan du förmodligen avaktivera den funktionen på något sätt:)).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av Enkronan:

Tror inte det handlar om "trackning" (mobbning) utan att dessa personer tycker era inlägg är bra och är intresserade av det du/ni skriver.:) (vill du inte ha någon som följer dig - vilket jag tycker är ett bättre uttryck än "trackning" - så kan du förmodligen avaktivera den funktionen på något sätt:)).

Tracka- Man trackar någon. Tracka = Bevaka. SUCK
Har 5 pers som bevakar mig om jag måste snacka klarsvenska

Permalänk
Sötast

Följs av 36 användare

Damn? Jag måste vara intressant.

Men sen å andra sidan så står det att jag själv följer en person, något nick jag inte ens känner igen.

Permalänk
Medlem

är ganska säker på att det är som jag beskrev i första inlägget

Allexz har ju t.ex åstadkommit över 8 tusen inlägg , större risk att folk lyckats misklicka på den här lilla muppknappen på en av dessa 8 tusen inlägg, vilket förklarar varför det är fler som följer honom , jämfört med någon som har 1000 inlägg.

sen är det ju så klart möjligt att Allexz är superintressant och att alla tog chansen nu med 5.0 och började prenumerera på honom bums när det gick live

edit : har försökt hitta en bild på hur det såg ut på gammal forumet , lyckades äntligen hitta en.

kontakt knappen där , råkade man komma åt den så resulterade det i att man blev vän med , i det här fallet Sumitomo , helt instant , utan förfrågan.

dessa vänner man har sammlat på sig i 4.x är folk man följer i 5.0 , och alla som blev vän med dig , är de personer som följer dig i 5.0

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Geeks
SweClockers

Bevakningar är gamla vänner. Vi ska tweaka den funktionen så det blir mer överskådligt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Sötast
Skrivet av Devildoll:

sen är det ju så klart möjligt att Allexz är superintressant och att alla tog chansen nu med 5.0 och började prenumerera på honom bums när det gick live

Jag tror bestämt att detta är fallet!

Skrivet av Andreas D:

Bevakningar är gamla vänner. Vi ska tweaka den funktionen så det blir mer överskådligt.

LÖGNARE!