Fujitsu Siemens stänger av sig utan Bluescreen
Fujitsu Siemens Scaleo L
Operativsystem: Microsoft Windows XP Pro med SP3
Processor: AMD Athlon64 X2 4000+
Processorkylare: Ingen aning
Moderkort: Ingen aning
Minne: 1GB Märke kommer inte ihåg men det är bytt efter felsökning
Grafikkort: Inbyggt grafikkort
Hårddisk: 1 st Ca 200GB
Nätaggregat: Ingen aning
Övrig kylning: Ingen aning
Övriga komponenter: Ingen aning
Temperaturer: Diffar inte så mycket när man anstränger datorn mot idle. Idle ungefär 40C Ansträngd uppemot 56C innan den stänger av sig.
Den har krånglat en del... När man belastar datorn så stänger den av sig. Blir bara en tom svart skärm och datorn är av.
Har kört memtest men det klarar den inte av utan stänger av sig har även kört FurMark_v1.8.2 men den klarar inte mer än nån minut sen dör den... Har kikat på temperaturerna medans och det diffar inte mer än några grader på samtliga saker som HWMonitor_115 mäter.
Det värsta är att vi inte har någon garanti på datorn eftersom den är nåt år gammal.
Har bytt Ram minnet och efter det vart det bättre men den stänger fortfarande av sig... Har testat att byta plats på ram minnet i alla 4 sloten den kan sitta i utan resultat. Har också testat att uppgradera drivrutiner utan resultat. Tror det är hårdvarufel.
Har tyvärr ingen annan dator man kan byta ut delar och testa och budgeten är tyvärr en smula dålig...
Datorn jag sitter på och skriver detta är min bärbara och den som krånglar är flickvännens stationära.
Den krånglar när man kör spel som till exempel World of Warcraft som inte tar supermycket kraft jämfört med många andra spel på marknaden. Det går finfint att kolla på film och surfa på den men inget mera krävande.
Själv skulle jag satsa på att det antingen är moderkortet med det inbyggda grafikkortet som är paj eller Nätaggregatet. Vilket verkar styrkas av vissa trådar här men det är inte exakt det problem som jag har.
Har kikat lite i trådarna här men verkar inte hitta någon med exakt samma problem då alla verkar få Bluescreens men det får inte jag.
Hur ska strömmätarna se ut i programmet HWMonitor_115 eller är det olika för hur det ska se ut beroende på nätagg... Tänkte på om det skulle kunna vara problem där...
Vore tacksam för svar
Förresten vet nån någon butik man kan köpa dator på avbetalning på om man går på soc... Eller nån som har en fungerande dator som är en dualcore 2.0GHz eller mer. Med ett ok grafikkort i runt tusenlappen i närheten av Göteborg så är vi intresserade.