Permalänk
Proffsmoddare

För att jag varit alldeles för slö så får ni en uppdatering i textform av mig.

Jag har i dagarna fått mitt ASUS Crosshair IV Formula, och jag har börjat rensa den på alla klisterlappar och streckkoder, bye bye garanti! Ska också nu ta fram flickvännens kosmetika och ta bort tryck ifrån kondensatorerna och även se huruvida tryck ifrån PCB och moduler går att ta bort. Ett medel som inte är för starkt, men tillräcklig för att ta bort tryck ifrån kondensatorer är nagellacksborttaggningsmedel. Ett tipps för er som inte är rädda om era grejer och som vill ha det där super rena utseendet på dina komponenter. En sån som jag dvs. Misco skickade också ut min AMD Phenom II x6 1090T BE igår och den ligger just nu på posten för avhämtning, riktigt snabb frakt ifrån dem! Tack så mycket. Vi får se om även den hamnar under skalpellen imorgon.

Jag diskuterar just nu också med Bitspower om en deal, hur det går kommer ni såklart att få reda på senare i tråden.

Ja, som ni kanske förstår efter allt jag skrivit så är det hårdvaran fokusen ligger på just nu. Luftkylning ska införskaffas och en ganska omfattande modifikation av den kommer att ske. Förhoppningsvis är den användbar även efter att jag gjort en liten skulptur av Cooler Master V8:an. Moderkortet stödjer endast Crossfire, så ett AMD grafikkort eller två ska också köpas. I Echo använder jag ett vattenkylt HD5870, kanske skulle man köpa ett till sådant och ett lite billigare till den datorn så man kan prova lite crossfire action. Nu släpps förvisso 6970 snart och kanske bör man vänta på dem, även om jag tycker att prislappen är lite saftig, även om den är billigare än Nvidias 580, som också är lite väl dyr enligt mig. Men vad vet jag, folk köper dem ju ändå. Kanske är jag snål. Javisst ja, det är modifikationer ni kanske vill höra, inte mitt mindless prat om ingenting. en trend inom moddning just nu är att göra hårdvaran så enfärgad, eller iallafall så tema-riktig som bara går, vilket innefattar bland annat det jag nämnt att jag ska göra, dvs ta bort tryck.

Ska använda plexi och aluminium vart annat för att göra ett cleant, men ändå genomarbetat känsla i chassit, täcka allt sådant jag inte vill ska synas, göra en hotswap bay i 5.25" platsen som eventuellt ska bli tillgänglig utifrån. Göra ett golv i chassits botten som möjliggör *************************** Ingenting av detta ska synas och heller inte störa när jag nu, som i revision 1 kör luftkylt. ;-7

Jag har varit i kontakt med ACRyan om de fortfarande har borstad aluminium i lager, vilket de inte har nu när de börjat med sina Playon mediaspelare. Tråkigt tycker jag! Är på jakt efter Aluminium till chassit, och redan borstad och klar i rätt färg skulle ju underlätta något enormt. Ni få som läser det här på sidan kanske känner till återförsäljare som kan ha sådant kvar i lager.

Edit ~ Är nu klar med kondensatorerna, damn najs blev det ialllafall. Trycken på PCB och moduler var av annat material eller helt enkelt inte lösligt med Aceton. Vill inte prova med starkare grejer, kanske i framtiden när jag har haft möjligheten att prova grejerna.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Massa text

Skulle blivit förvånad om du fick bort tryck på pcb med hjälp av aceton. Antar att det inte är det lättaste, eller tja det kanske inte är så svårt men man kanske vill ha ett fungerande moderkort också...

Men rolig ide, lär bli cleant som fan:). Kan höra med min käre far om det går på något relativt lätt sätt, han har nämligen jobbat med att etsa kretskort i för en herrans massa år.

Ang grafikkort tycker jag att du ska vänta tills efter jul och se vad 6970 kostar. Det är ju helt skumma priser just nu, inet har 6970 för 3,4k, finns 6950 för samma pris :S

Permalänk
Medlem

Okej, du är klar med kondensatorerna osv, now, give us some pictures!
Seriöst, vet inte när senaste update var, men känns som en evighet ^^

Verkar iaf som det börjar bli ett bygge på gång nu Hoppas det är klart snart

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LightBlizz:

Skulle blivit förvånad om du fick bort tryck på pcb med hjälp av aceton. Antar att det inte är det lättaste, eller tja det kanske inte är så svårt men man kanske vill ha ett fungerande moderkort också...

Men rolig ide, lär bli cleant som fan:). Kan höra med min käre far om det går på något relativt lätt sätt, han har nämligen jobbat med att etsa kretskort i för en herrans massa år.

Ang grafikkort tycker jag att du ska vänta tills efter jul och se vad 6970 kostar. Det är ju helt skumma priser just nu, inet har 6970 för 3,4k, finns 6950 för samma pris :S

Jag hade absolut inte några förhoppningar om att få bort det med aceton, men jag provade i samband med att jag fixade till kondensatorerna, där det gick väldigt lätt. Prata med far din, det vore kul, men är säkeligen mer eller mindre omöjligt. Redan nu har det en väldigt exklusiv känsla till den och det ser verkligen najs ut.

Grafikkort får vi se vad det blir.

Skrivet av Goo5e:

Okej, du är klar med kondensatorerna osv, now, give us some pictures!
Seriöst, vet inte när senaste update var, men känns som en evighet ^^

Verkar iaf som det börjar bli ett bygge på gång nu Hoppas det är klart snart

Bilder kommer någon gång. Det är ett projekt i sig, vilket många inte förstår, speciellt inte när jag är så pass öppen som jag är nu och liksom försöker ge er någontig av det här mer än att bara få titta på lite bilder. Försöker ge er en inblick i hur processen går framåt, från ide, till bild.

Jag visar faktiskt bygget för er skull, bygger för att det är mitt sätt att förkroppsliga min kreativitet. Jag hjälper er med tips om sleeve, hur man bör tänka kring sponsring och introducerar er i en del trender inom moddningsvärlden internationellt. Jag vill inte höra tjat om bilder.

Edit ~ Redigerade det som är tjockt

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

"introducerar en del trender inom moddningsvärlden internationellt" ehm det där lät lite högtravande om du frågar mig, ett exempel kanske?

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10614411']"introducerar en del trender inom moddningsvärlden internationellt" ehm det där lät lite högtravande om du frågar mig, ett exempel kanske?

Kan inget mer en hålla med, de samma med typ "förkroppsliga min kreativitet" Tycker allt får lite fjompig feeling liksom. Inget illa ment.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10614411']"introducerar en del trender inom moddningsvärlden internationellt" ehm det där lät lite högtravande om du frågar mig, ett exempel kanske?

Det jag menade var att jag introducerar trenderför dem här genom mitt bygge som finns internationellt. Ett konkret exempel är att ta bort trycken som finns på kondensatorerna. Inget annat bygge här som gjort det vad jag vet och det är ett gäng som är verksamma på de internationella forumen dom gjort det. Att jag lägger stor fokus på fotografering och presentationen är en annan, visst finns det andra, framförallt JaZid, eller Laine som han är mer känd som. Men han är ju också ledande internationellt inom moddning, iaf inom den gren som jag också är verksam. Att det var Klantigt formulerat, ja. Det kan jag erkänna. Men högtravande? Cmon bro.. Jag om någon lägger väl mig själv i samma fack som resten av grabbarna här. Visst ger jag kritik, men det är för st jag själv vill ha det. Mycket mer värt rön ett kort "snyggt bygge".

Men någonstans måste man också få ventilera och om inte annat så är väl en egens tråd det perfekta stället.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LightBlizz:

Kan inget mer en hålla med, de samma med typ "förkroppsliga min kreativitet" Tycker allt får lite fjompig feeling liksom. Inget illa ment.

Du kan få välja valfri synonym om du vill mannen. Jag kan inte beskriva vad det jag gör betyder för mig på något annat sätt. Mina datorer är mina hantverk, precis som en målandes konstnärs tavlor är för dem. För mig är det konst, vad det är för dig vet jag inte.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Det jag menar är bara att de småsaker vi sysslar med här på swec kan inte på långa vägar mäta sig med de riktiga trendskaparna och innovatörerna inom moddvärlden inget jag någonsin gjort kan mäta sig med de riktiga legenderna och inte heller något jag sett på swec kommer upp i den klassen. Inget personligt mot dig (Sack) alls min åsikt är bara att man ska hålla sig på en lagom nivå och inte bli allt för uppslukad i sig själv när det börjar gå bra. Menar bara att folk kan lätt upfatta en som en uppblåst fjant om man tar i för mycket saker tolkas fel otroligt snabbt på nätet (snackar av egen erfarenhet)

Här har ni ett par exempel på moddarna som jag snackar om. Snubbar med byggen som verkligen har förändrat moddscenen och inspirerat folk i hela världen

Dave Williams med Macro Black
Peter Dickison med sin Orac3
G69T med Dark Blade
Crimson Sky med Doom3
Nick Falzone med Sangaku
Gert Swolfs med sin Hypercube

orkade inte länka men google hittar dessa legender snabbt

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10614494']Det jag menar är bara att de småsaker vi sysslar med här på swec kan inte på långa vägar mäta sig med de riktiga trendskaparna och innovatörerna inom moddvärlden inget jag någonsin gjort kan mäta sig med de riktiga legenderna och inte heller något jag sett på swec kommer upp i den klassen. Inget personligt mot dig (Sack) alls min åsikt är bara att man ska hålla sig på en lagom nivå och inte bli allt för uppslukad i sig själv när det börjar gå bra. Menar bara att folk kan lätt upfatta en som en uppblåst fjant om man tar i för mycket saker tolkas fel otroligt snabbt på nätet (snackar av egen erfarenhet)

Här har ni ett par exempel på moddarna som jag snackar om. Snubbar med byggen som verkligen har förändrat moddscenen och inspirerat folk i hela världen

Dave Williams med Macro Black
Peter Dickison med sin Orac3
G69T med Dark Blade
Crimson Sky med Doom3
Nick Falzone med Sangaku
Gert Swolfs med sin Hypercube

orkade inte länka men google hittar dessa legender snabbt

Jag tror att du missförstod mig. Eller som jag sa så uttrycclte jag mig nog klantigt. Ettyftnungsfel kan ha letat sig in. Jag skriver med mobilen och det kan bli så då. Jag jämför mig ine med de stora, och jag jämför mig inte ens med dig. Vi är båda moddare, men vi gör olika saker, arbetar mot olika mål, vilket blir rätt tydligt om vi någon gång skulle jämföra byggen. Dina legender är troligen inte mina förebilder, använder mobilen även nu så orkar inte kolla upp dem. Inom min "gren" är laine ett av de världsledande namnen och han visar sitt på swec. Ett annat namn är Janik. Han visar dock inte sitt här, men han är en av dem som har sina byggen på million-dollar-pc.com. Än en gång. Det jag menade är att jag återspeglar en del av deras prakt genom att använda metoder som de arbetat fram inför en publik som tidigare inte sett den. Som en föreläsare som läser om forskning inte bara han varit medverkande i. Kan vara svårt att förstå vad jag menar, det vet jag.

Jag förstår absolut varför du reagerade, jag hade reagerat likadant om jag uppfattat det som du. Men nu var det inte så jag menat och kanske är det här mer godtagbart av dig. Kul att man lyckades få in dig i tråden iallafall. Diskussioner är kul att ha och nu när det inte är så mycket bilder så förstår jag att det är texten som ska lyftas. Verkligen roligt, mer av det!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag hade absolut inte några förhoppningar om att få bort det med aceton, men jag provade i samband med att jag fixade till kondensatorerna, där det gick väldigt lätt. Prata med far din, det vore kul, men är säkeligen mer eller mindre omöjligt. Redan nu har det en väldigt exklusiv känsla till den och det ser verkligen najs ut.

Grafikkort får vi se vad det blir.

Bilder kommer någon gång. Det är ett projekt i sig, vilket många inte förstår, speciellt inte när jag är så pass öppen som jag är nu och liksom försöker ge er någontig av det här mer än att bara få titta på lite bilder. Försöker ge er en inblick i hur processen går framåt, från ide, till bild.

Jag visar faktiskt bygget för er skull, bygger för att det är mitt sätt att förkroppsliga min kreativitet. Jag hjälper er med tips om sleeve, hur man bör tänka kring sponsring och introducerar en del trender inom moddningsvärlden internationellt. Jag vill inte höra tjat om bilder.

Förlåt hannes, men du vet hur jag är Kan knappt vänta tills dina byggen är klar, varför skulle det vara annorlunda nu?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Goo5e:

Förlåt hannes, men du vet hur jag är Kan knappt vänta tills dina byggen är klar, varför skulle det vara annorlunda nu?

Haha, ja jag borde ha förstått! Maila din email så kan vi snacka om ideérna du skickade PM om.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Du kan få välja valfri synonym om du vill mannen. Jag kan inte beskriva vad det jag gör betyder för mig på något annat sätt. Mina datorer är mina hantverk, precis som en målandes konstnärs tavlor är för dem. För mig är det konst, vad det är för dig vet jag inte.

Haha datorer är ju visst en viss konst. Jag kan väl acceptera dina ordval, och översätta dem till bonde svenska när jag läser

Skrivet av sack:

Jag tror att du missförstod mig. Eller som jag sa så uttrycclte jag mig nog klantigt. Ettyftnungsfel kan ha letat sig in. Jag skriver med mobilen och det kan bli så då. Jag jämför mig ine med de stora, och jag jämför mig inte ens med dig. Vi är båda moddare, men vi gör olika saker, arbetar mot olika mål, vilket blir rätt tydligt om vi någon gång skulle jämföra byggen. Dina legender är troligen inte mina förebilder, använder mobilen även nu så orkar inte kolla upp dem. Inom min "gren" är laine ett av de världsledande namnen och han visar sitt på swec. Ett annat namn är Janik. Han visar dock inte sitt här, men han är en av dem som har sina byggen på million-dollar-pc.com. Än en gång. Det jag menade är att jag återspeglar en del av deras prakt genom att använda metoder som de arbetat fram inför en publik som tidigare inte sett den. Som en föreläsare som läser om forskning inte bara han varit medverkande i. Kan vara svårt att förstå vad jag menar, det vet jag.

Jag förstår absolut varför du reagerade, jag hade reagerat likadant om jag uppfattat det som du. Men nu var det inte så jag menat och kanske är det här mer godtagbart av dig. Kul att man lyckades få in dig i tråden iallafall. Diskussioner är kul att ha och nu när det inte är så mycket bilder så förstår jag att det är texten som ska lyftas. Verkligen roligt, mer av det!

Där kan jag faktiskt hålla med dig sack. Alltså dina byggen är ju lite mera cleant, smidiga lösningar å mera konst inriktat. Medan Wolverine kör mera hardcore hantverk (dremel, grejar med aluminium etc) , visserligen gör du det med men på ett annat sätt.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LightBlizz:

Haha datorer är ju visst en viss konst. Jag kan väl acceptera dina ordval, och översätta dem till bonde svenska när jag läser

Där kan jag faktiskt hålla med dig sack. Alltså dina byggen är ju lite mera cleant, smidiga lösningar å mera konst inriktat. Medan Wolverine kör mera hardcore hantverk (dremel, grejar med aluminium etc) , visserligen gör du det med men på ett annat sätt.

Det är en skön förklaring du har där, cleant, smidiga lösningar och konstinriktat låter väldigt bra i mina öron. Wolverines är väl kanske mer häpnadsväckande. Medans mina är lite mer smala, de som uppskattar just den sortens moddning kanske ser det fina med det. Ser det jag försöker förmedla. Sen finns det såklart någonting att njuta av hos båda stiilarna för alla.

Jag är fast i en ond cirkel mellan att skriva tentamen i fackspråk, skriva på forum och mitt eget flum i huvudet. Det tillsammans med att jag tappar ord genom att skriva för fort över mobilen resulterar ibland i sånnahär intressanta diskussioner som ändå leder till någonting trevligt att läsa och någonting som ändå kanske hjälper communitiet. Som nu så drog Magnus upp lite av hans förebilder, eller ja.. Legenderna inom moddning enligt honom, och säkert många andra och det kan absolut vara nyttigt att titta närmare på.

Edit ~ Tittat på byggena som Wolverine pratade om och då är det tydligt att för det första, jag är ny på marknaden, de här äldre byggena är inte alls min smak, men jag förstår genialiteten i dem och respekterar arbetet bakom. Jag var inte ens intresserad av datorer då många av dessa byggdes så deras inverkan på communitiet as a whole kan jag bara lista ut genom de artiklar som finns på bit-tech, som överlag favoriserar den typen av moddning. Då den är mer spektakulär så är det också lätt att förstå att det blir så. Än en gång blir det tydligt att det inte är inom samma genre som jag och Wolverine arbetar.

Nick Falzone's Sangaku gillade jag, men jag är lite svag för just orientinfluerade saker också.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10614494']Det jag menar är bara att de småsaker vi sysslar med här på swec kan inte på långa vägar mäta sig med de riktiga trendskaparna och innovatörerna inom moddvärlden inget jag någonsin gjort kan mäta sig med de riktiga legenderna och inte heller något jag sett på swec kommer upp i den klassen. Inget personligt mot dig (Sack) alls min åsikt är bara att man ska hålla sig på en lagom nivå och inte bli allt för uppslukad i sig själv när det börjar gå bra. Menar bara att folk kan lätt upfatta en som en uppblåst fjant om man tar i för mycket saker tolkas fel otroligt snabbt på nätet (snackar av egen erfarenhet)

Här har ni ett par exempel på moddarna som jag snackar om. Snubbar med byggen som verkligen har förändrat moddscenen och inspirerat folk i hela världen

Dave Williams med Macro Black
Peter Dickison med sin Orac3
G69T med Dark Blade
Crimson Sky med Doom3
Nick Falzone med Sangaku
Gert Swolfs med sin Hypercube

orkade inte länka men google hittar dessa legender snabbt

Crimson Sky's Doom3 är nog de finaste jag sett inom datormoddning! Så sjukt mycket detaljer.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

Jag tror att du missförstod mig. Eller som jag sa så uttrycclte jag mig nog klantigt. Ettyftnungsfel kan ha letat sig in. Jag skriver med mobilen och det kan bli så då. Jag jämför mig ine med de stora, och jag jämför mig inte ens med dig. Vi är båda moddare, men vi gör olika saker, arbetar mot olika mål, vilket blir rätt tydligt om vi någon gång skulle jämföra byggen. Dina legender är troligen inte mina förebilder, använder mobilen även nu så orkar inte kolla upp dem. Inom min "gren" är laine ett av de världsledande namnen och han visar sitt på swec. Ett annat namn är Janik. Han visar dock inte sitt här, men han är en av dem som har sina byggen på million-dollar-pc.com. Än en gång. Det jag menade är att jag återspeglar en del av deras prakt genom att använda metoder som de arbetat fram inför en publik som tidigare inte sett den. Som en föreläsare som läser om forskning inte bara han varit medverkande i. Kan vara svårt att förstå vad jag menar, det vet jag.

Jag förstår absolut varför du reagerade, jag hade reagerat likadant om jag uppfattat det som du. Men nu var det inte så jag menat och kanske är det här mer godtagbart av dig. Kul att man lyckades få in dig i tråden iallafall. Diskussioner är kul att ha och nu när det inte är så mycket bilder så förstår jag att det är texten som ska lyftas. Verkligen roligt, mer av det!

Jag misstänkte att formuleringen var lite missvisande och det var ju just därför jag skrev att saker kan uppfattas fel så den saken är ur världen.

Sen menar jag inte just byggena som helhet men tex Orac 3 tog kabeldragning till en helt ny nivå och visade folk att man kan göra så otroligt mycket mer med kablarna än vad som hade gjorts tidigare tex med kopplingsboxar, sleeve mm mm. Doom 3 drog på allvar in modellbygget i moddvärlden. Hypercube visade att cnc och Arkitektur funkar fin fint och Nick visade att om man föds med en vansinnig talang för trä arbete så funkar även detta fint i datorsammanhang. Rent utseendemässigt kan man ju ha åsikter om samtliga byggen jag nämnde men jag menade att just tekniker och tankesätt som använts i dessa moddar har lagt grunden för otroligt mycket av de galna byggena vi ser idag.

Jag har dessutom haft det stora nöjet att få se både Nicka Falzones träskapelse och Gerts Hypercube IRL när jag var med dom på ett Intel Event i peking för ett par år sen och när man får se sådan otrolig hantversskicklighet så kände jag att "vafan gör jag här"

Intel China's Modding Expo | bit-tech.net <-eventet jag snackar om som för övrigt var det absolut coolaste jag varit med om någonsin

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10615306']Jag misstänkte att formuleringen var lite missvisande och det var ju just därför jag skrev att saker kan uppfattas fel så den saken är ur världen.

Sen menar jag inte just byggena som helhet men tex Orac 3 tog kabeldragning till en helt ny nivå och visade folk att man kan göra så otroligt mycket mer med kablarna än vad som hade gjorts tidigare tex med kopplingsboxar, sleeve mm mm. Doom 3 drog på allvar in modellbygget i moddvärlden. Hypercube visade att cnc och Arkitektur funkar fin fint och Nick visade att om man föds med en vansinnig talang för trä arbete så funkar även detta fint i datorsammanhang. Rent utseendemässigt kan man ju ha åsikter om samtliga byggen jag nämnde men jag menade att just tekniker och tankesätt som använts i dessa moddar har lagt grunden för otroligt mycket av de galna byggena vi ser idag.

Jag har dessutom haft det stora nöjet att få se både Nicka Falzones träskapelse och Gerts Hypercube IRL när jag var med dom på ett Intel Event i peking för ett par år sen och när man får se sådan otrolig hantversskicklighet så kände jag att "vafan gör jag här"

Intel China's Modding Expo | bit-tech.net <-eventet jag snackar om som för övrigt var det absolut coolaste jag varit med om någonsin

Jag har ödmjukhet tatuerat på kroppen. ..It's funny because it's true.

Nej, jag förstod att det måste ha varit så att de introducerat tillvägagångssättet på något sätt för snyggare och häftigare byggen finns det ju nu, men samtidigt så står de sig fortfarande trots att många är flera år gamla. Det säger ju en del även det.

Ett moddingexpo kan ju inte vara något annat än häftigt. Expos i huvudtaget är ju kul att gå på och är ett ypperligt tillfälle att inspireras. Men, ska vi sluta gå off topic nu kanske.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Theory | By Hannes är vad som händer.

Okej är lite uppdaterad Och inte varit inne här på ett tag. Såg i första tråden att du har börjat i alla fall

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

Okej är lite uppdaterad Och inte varit inne här på ett tag. Såg i första tråden att du har börjat i alla fall

Ah, jag håller på med att göra moderkort osv lite mer rent ifrån tryck och klisterlappar just nu och igår var det lite dramatik.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ah, jag håller på med att göra moderkort osv lite mer rent ifrån tryck och klisterlappar just nu och igår var det lite dramatik.

Jo jag läste igenom resten här. Verkar vara lite misstolkningar här också Men du skriver i alla fall bättre än jag gör och jag blir ännu mer intresserad av vad som kommer här näst i ditt bygge.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

Jo jag läste igenom resten här. Verkar vara lite misstolkningar här också Men du skriver i alla fall bättre än jag gör och jag blir ännu mer intresserad av vad som kommer här näst i ditt bygge.

Kul att höra. Härnäst kommer det nog bilder skulle jag tro. Känns som att det är dags.

Bara 230 inlägg till 1000, kanske ska man hitta på någonting kul där omkring.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Kul att höra. Härnäst kommer det nog bilder skulle jag tro. Känns som att det är dags.

Bara 230 inlägg till 1000, kanske ska man hitta på någonting kul där omkring.

De låter bra bara 230 inlägg till vad ska du göra på de tusende inlägget? Om jag skriver de tusende inlägget skulle du kunna skänka ett 5870 till mig?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

De låter bra bara 230 inlägg till vad ska du göra på de tusende inlägget? Om jag skriver de tusende inlägget skulle du kunna skänka ett 5870 till mig?

Haha, ja vi får väl se. Men någonting festligt lär det ju bli.

Tänkte bara skriva vad som dimper ner i brevlådan nästa vecka eller veckan efter det. Det är nämnligen så att förhandlingarna med Bitspower gick vägen och därför kommer det hända någonting väldigt häftigt i revision 2 av något av byggena.

MISC

Name: D5/MCP655 MOD KIT
Model Name: BP-D5MA-MBK
Amount: 1pcs

Name: RAD SUPPORT I
Model Name: BP-RADS1-BK
Amount: 1pcs

Name: PSU 24PIN-PSU Active
Model Name: BP-WTP-J02
Amount: 1pcs

Name: O-Ring Set II
Model Name: BP-WTP-O502
Amount: 1pcs

Name: Bitspower Logo Kit I
Model Name: BP-LGS1-UVBL
Amount: 1pcs

Name: Z-CAP I With G1/4" x1 ( POM Version )
Model Name: BP-WTZPC1-BK
Amount: 4pcs

Name: Z-Tube 250
Model Name: BP-WTZACT250-CL
Amount: 1pcs

Name: D5 MOD TOP V2 EXTREME (POM Version)
Model Name: BP-D5TOPP2EX-BK
Amount: 1pcs

Matt Black Fittings

Name: G1/4" Matt Black Angle 1/4" Fitting
Model Name: BP-MBWP-C29
Amount: 2pcs

Name: G1/4" Black Q-Rotary IGN 1/4"x3
Model Name: BP-MBQR-C
Amount: 1pcs

Name: G1/4" Matt Black MINI D-PLUG Set
Model Name: BP-MBWP-C28
Amount: 4pcs

Name: G1/4 Matt Black 45-Degree IGN 1/4" Extender
Model Name: BP-MBWP-C30
Amount: 2pcs

Name: G1/4 Matt Black Mini Dual G1/4 Fitting
Model Name: BP-MBWP-C42
Amount: 2

Name: G1/4" Matt Black Stop Fitting
Model Name: BP-MBWP-C06
Amount: 10pcs

Name: G1/4" Matt Black CaseTop Water-Fill SET
Model Name: BP-MBWP-C04
Amount: 8pcs

Name: G1/4" Matt Black IG1/4" Extender
Model Name: BP-MBWP-C40
Amount: 2pcs

Name: G1/4" Matt Black Rotary Compression Fitting CC5 For ID 1/2" OD 3/4" Tube
Model Name: BP-MBRCPF-CC5
Amount: 10PCS

Name: G1/4" Matt Black Rotary 90-Degree IG1/4" Extender
Model Name: BP-MB90R
Amount: 2pcs

Name: G1/4" Matt Black 90-Degree IG1/4" Extender
Model Name: BP-MBWP-C39
Amount: 2pcs

Name: G1/4" Matt Black Rotary 45-Degree IG1/4" Extender
Model Name: BP-MB45R
Amount: 2pcs

Silver Shining Fittings

Name: G1/4" Silver Shining Q-Rotary IG1/4"X3 Extender
Model Name: BP-QR-C
Amount: 1pcs

Name: G1/4" Silver Shining CaseTop Water-Fill SET
Model Name: BP-WTP-C04
Amount: 2pcs

Name: G1/4" Silver Shining MINI D-Plug Set
Model Name: BP-WTP-C28
Amount: 4pcs

Name: G1/4" Silver Shining D-Plug Set - One INCH Version
Model Name: BP-WTP-C38
Amount: 2pcs

Name: G1/4" Silver Shining Stop Fitting
Model Name: BP-WTP-C06
Amount: 4pcs

Name: G1/4" Silver Shining Rotary 45-Degree IG1/4" Extender
Model Name: BP-45R
Amount: 5pcs

Name: G1/4" Silver Shining Rotary 90-Degree IG1/4" Extender
Model Name: BP-90R
Amount: 5pcs

Name: G1/4" Silver Shining Stubby 1/2" Fitting
Model Name: BP-WTP-C14
Amount: 10pcs

Name: G1/4" Silver Shining Compression Fitting CC5 For ID 1/2" OD3/4" Tube
Model Name: BP-CPF-CC5
Amount: 2pcs

Name: G1/4" Silver Shining Mini Dual G1/4" Extender
Model Name: BP-WTP-C42
Amount: 2pcs

Name: Silver Shining G1/4" Fitting Spacer - Mini
Model Name: BP-WTP-C43
Amount: 4pcs

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Haha, ja vi får väl se. Men någonting festligt lär det ju bli.

Tänkte bara skriva vad som dimper ner i brevlådan nästa vecka eller veckan efter det. Det är nämnligen så att förhandlingarna med Bitspower gick vägen och därför kommer det hända någonting väldigt häftigt i revision 2 av något av byggena.

*WALL OF PARTS*

Hoho, mums!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Fyren:

Hoho, mums!

Mums indeed. :-)' ' '

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Jag diggar LCD-skärmen! O:

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Riktigt fint blev det med trycket borttaget!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Fyren:

Riktigt fint blev det med trycket borttaget!

Tack!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Fan vad awesome Hade faktiskt tänkt föreslå för dig att det gick att polera bort trycket ^^