Google byter ut Windows till fördel för Mac OS X

Permalänk
Medlem

Hacker Pwn2Own organizer: Windows 7 is safer than Snow Leopard

Kan vara lite intressant läsning.
Tror som sagt även att Windows är mindre osäkert p.g.a. av det skapas/har skapats fler virus riktat mot detta OS.
Tycker som sagt de borde hoppa helt till open source OS, då de står ganska mycket för informationsfrihet själva.

Permalänk
Medlem

Fan vad det blandas begrepp.

Hacka≠Virus≠Trojan≠Spyware

ang. "Finns lite virus till Mac för ingen använder det" ca 5% av världens datorer är Mac'ar. Då borde det finnas mer än de 1-2 virus som finns, om det är lika lätt att göra som till Windows.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av penna_ha:

Fan vad det blandas begrepp.

Hacka≠Virus≠Trojan≠Spyware

ang. "Finns lite virus till Mac för ingen använder det" ca 5% av världens datorer är Mac'ar. Då borde det finnas mer än de 1-2 virus som finns, om det är lika lätt att göra som till Windows.

Vem skulle göra ett virus till ett operativsystem som har en sån liten marknadsandel att det inte hade fått någon genomslagskraft? Det hade inte spridits i 5% av farten bara för att 5% av datorerna har det.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Finns ju många som tycks veta att Mac OS X minsann är osäkert. Typiskt att Google inte vet det och går in i fällan! De lär sig säkert och går tillbaka till Windows snart.

Dessutom så handlar det inte om att man ska gå över till enbart Mac OS X. Man ska bara ta bort allt som heter Windows och ersätta med valfritt OS utav modell säkrare, t.ex. Linux(inkl ChromeOS)/MacOS.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjohansson:

Vill du kanske berätta om vad mer för saker du aldrig i ditt liv skulle spendera pengar på? Vi andra är väldigt intresserade. Vi ser att du har en väldigt fin musmatta som det står battlefield på.

Jag vann den. Faktiskt. Från Druidz.se, alltså var kostnaden 0 Riksdaler

Permalänk
Medlem

Jag slår vad om att 99% av datorerna som fasas ut kör typ Windows XP eller något skit.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som inte förde diskussionen framåt.

Permalänk
Avstängd

Analytiker: "Googles ursäkt kring Windows är falsk"

Såg det här på IDG idag Analytiker: "Googles ursäkt kring Windows är falsk" - IDG.se

Kortfattat så finns det inget officiellt uttalande från Google om det här. Och OSX är inte säkrare utan anledningen till bytet är att Google och MS är för stora konkurrenter helt enkelt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG