Permalänk

Sennheiser PC 350??

Hej

Skall införskaffa mig ett nytt headset och hittade dessa som det samtidigt är bra pris på.
Computer House - Sennheiser PC 350

Min fråga är nu om jag ska köpa dessa eller om det är mer värt att köpa något annat?
Är det kanske mer värt i prestandaväg att köpa ett par hörlurar och sedan köpa till en mic?
Är tacksam för svar!:D

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på är att det kommit en efterföljare:
Sennheiser PC360 Gaming - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets

Vet dock inte mycket om den...

...

350:na har jag dock själv, och är inte sådär jättenöjd med dem om jag ska vara ärlig.
Jo, som helheltslösning funkar de smidigt, de isolerar bra (både in och ut) och mic:en är bra, men de sitter lite tajt, och ljudet faller inte riktigt mig i smaken: lite tungdrivet, lite för starkt mellanregister och lite för lite midbas. Ingen vidare stereobild/djup heller tycker jag personligen.

Inte dåliga, men inte heller prisvärda. Prestandamässigt lär du kunna tjäna på separat mic och hörlurar, men riktigt lika smidigt blir det inte förstås.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Okej, men som helhetslösning säger du att dem fungerar smidigt. Du har ingen erfarenhet utav dem i spel?

Permalänk
Medlem

Jorå, de går som spellurar just nu! (jag är inte så missnöjd att de inte används )

Jag kopplar in dem på kontrollstationen på mina gamla Logitech Z-560, och då blir volymen bra mycket lägre än ur högtalarna, så jag misstänker de är lite tungdrivna... Men de är nog normalt inget större problem.

De är slutna lurar, vilket isolerar bra, men vilket gör att de känns lite "kvävda". (Jag har ett lite naket rum med för mycket efterklang vilket i och för sig nog gör att jag är van vid högtalare som ekar lite för mycket)

Positioneringen är ok, men inte klockren. Svårt att sätta fingret på, men tex körde jag mycket Fallout 3 när jag precis köpt dessa, och hade väldigt svårt att fatta tex när de där små irriterande insekterna var på våningen ovanför eller under när jag hade dessa lurar... Det var på nått vis enklare att förstå med mina andra lurar. (gamla Philips SPC HP890) Man hör dock småljud och detaljer väldigt tydligt, så är man uppmärksam kan man få fix på det mesta. Och jag kanske inte har en typisk åsikt här - vissa verkar klart uppskatta positioneringen!

Mellanregistret är som sagt mycket detaljerat och tydligt, och röster mm kommer fram väldigt bra... Och riktigt tunga basljud kan faktiskt få dem att liva upp en del! ... men området däremellan är lite klent. Har du möjlighet att dra upp basen (eller ner diskanten lite) så torde det inte längre vara ett större problem!

De sitter rätt tajt, men det är ju på gott och ont: de ramlar inte av om man spelar väldigt entusiastiskt
Stylingen gillar jag personligen och lurarna verkar klart robustare än mina andra lurar, plus att det är smidigt att lurarna har enkelkabel... Micen är väl integrerad och sitter där den ska.

... iallafall:
Swec har recenserat lurarna här:
http://www.sweclockers.com/recension/6140-tre-pakostade-heads...
... och jag håller generellt med dem, även om jag kanske är lite mer kritisk till dem.

Jag skrev även kommentar till den recensionen här:
#8876954
Det finns även massa andra nyttiga inlägg om lurarna där i den kommentarstråden

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Tack för det detaljerade svaret
Det blir då mitt nya headset! Verkar ju iaf som om dom fungerar bra i de flesta användningsområdena.

Permalänk
Medlem

Ok, men obs att det finns risk att du blir lite besviken, med tanke på pengarna... Svårt att säga säkert förstås - beror mycket på tycke och smak.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte 350 är värda pengarna. Framförallt inte om du även ska lyssna på musik med dem.

Bytte mina 350 mot HD595 och en bordsmic, blev en otrolig skillnad. Dyrare givetvis, men PC350 är ändå inte värda pengarna IMHO.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC 360 G4ME Headset Review - Introduction

Läs den recensionen angående PC 360, efterföljaren till 350. Jag slog till på ett par såna igår. De verkar ha åtgärdat det mesta som folk klagat på angående 350. Speciellt musikljudet och sen att det numera är en öppen lur istället för sluten. Påminner mer om 555 och 595.

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk

Jag som är musik/spel entusiast införskaffade mig ett par PC360 förra veckan och kan intyga att det är ett väldigt bra headset med kvalitets-känsla, lätta, öppna lurar med riktigt schysst ljud.

Nu behöver man bara hitta ett ljudkort som kan samspela med mina sennheiser lurar, vill inte förstöra tråden men förslag på ljudkort som kan köras i windows 7 vore mycket uppskattat, pm gärna

Mvh//Mattias

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80