Permalänk
Medlem

Har som många andra här gått på minan att beställa från CDON under deras REA. Köpte mig ett Xbox 360 slim 250 gig som jag betalade med kort dum som jag är. Pengarna drogs 2 minuter efter det att jag beställde det men att skicka varan tycks inte vara lika viktigt. Förmodligen sista gången jag kommer köpa något via CDON.....

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Medlem

Faktura

CDON=alltid faktura

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasen:

CDON=alltid faktura

Bevisligen. Trodde faktiskt inte ett större företag som CDON skulle behandla sina kunder så här jävlar kasst.

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Hade beställt av CDON ändå om de är billigast, så dåliga är de inte.
Dessa leveransköer släpper säkerligen strax.

Det är ju egentligen inte frågan om deras leveransköer släpper, det är ju frågan om att de inte informerar sina kunder om att det faktiskt är så eller något annat utan bara "Packar Varorna" i flera dagar utan ett rakt svar från supporten?
Speciellt som det är något som Trygg E-Handel har som krav för sin märkning som CDON har, nästan alla kan acceptera att även ett företag inte alltid hinner med m.m. men när de är tysta om det, låtsas som det regnar och ger luddiga svar om leveranser när de väl svarar så bryter de mot vad som krävs för att bära det märket och alienerar sina kunder som väljer andra alternativ.
Att säga att de inte är så dåliga pga billiga priser är ju att bortse från allt annat, speciellt om de inte håller vad de lovar, tjafsar om minsta lilla, "cut corners" på kundens bekostnad, som jag nämnt ovan så spenderar jag heller 500kr extra hos någon jag känner jag kan lita på och just nu är cdon billigare än de andra ja, men sådant skiftar hela tiden så man testar ju någon för att den är billig, man återkommer för att den är bra(även när priserna går upp i samma nivåer som de andra).

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesuses:

Varför läste jag inte denna tråd först....

Börjar undra samma sak.. beställde en Dell U2412M häromdan, måste vara en jäkligt mycket större skärm än
jag trodde.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Jag beställde datorkomponenter i måndags och igår fick jag ett email som sa att de stoppat min order pga att jag inte beställt till min bokföringsadress.. De ville veta varför. Jag svarade omgående och förklarade att jag ville ha till den nya adressen pga att jag är bortrest över jul.
Idag fick jag svar att de släppt igenom ordern och den har nu packats sedan klockan 14.

Jag hade hoppats att få leveransen innan nyår, men det var väl för mycket att hoppas på.

Skulle vara trevligt att få veta om någon mottagit saker nu i mellandagarna, hur länge ni fått vänta etc.

Permalänk
Medlem

Det där är ju det som är så skumt, vissa verkar fått sina utan problem, andra sitter och väntar utan svar

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Det verkar som att alla har problem med leverans osv här på cdon?.. Kan detta möjligtvis bero på att det är vinter eller brukar det vara så hela tiden?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Funderar på att lägga en beställning, priserna är ju rätt bra
Men hur är det, vågar man chansa?

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Det verkar som att alla har problem med leverans osv här på cdon?.. Kan detta möjligtvis bero på att det är vinter eller brukar det vara så hela tiden?

Nja det verkar vara de flesta som bestältt data delar och dylikt, tror inte det är vintern, tror det hänt något på deras lager eller med deras databas men de har ju inget sagt så ingen har en aning egentligen (jag utgår bara från egen erfarenhet av lager).

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Man uppdaterar fan inte att det håller på att packas och sen händer inget på 3 dagar, har ni inte skiten i lager så säg det ist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Man uppdaterar fan inte att det håller på att packas och sen händer inget på 3 dagar, har ni inte skiten i lager så säg det ist.

Man börjar ju undra faktiskt, enligt dem ska de som står som "Varorna Packas" inte vara någon fara men jag är inte långt ifrån att köpa någon annanstans.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av weyne:

Funderar på att lägga en beställning, priserna är ju rätt bra
Men hur är det, vågar man chansa?

Om du orkar vänta ett par dagar extra på leveransen så är lungt.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

Hade dom inte vart så galet aktiva på Prisjakt idag så hade jag vart övertygat om att dom hade semester på hela verksamheten denna vecka...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Beställde en SSD och en film samtidigt, filmen kom iväg i ett separat paket och jag fick det idag. Däremot är SSDn på status "Varorna packas".

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ni som har problem, skriv på prisjakt, där verkar man få svar inom någon timme efter man gett ett dåligt betyg!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

+1

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rhalla:

Om du orkar vänta ett par dagar extra på leveransen så är lungt.

så egentligen är det inget annat förutom leveransen som tar några enstaka dagar mer?.. Är det lugnt med de annars tycker du?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Skrivet av kalkih:

Tänk på att det var röd dag i måndags.

Var det röd dag för dem då? Har inte hittat någon info om det på deras hemsida. Vilket går att se på tex INET.SE, så man kanske bör utgå ifrån att de jobbar?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av RedSparowes:

Var det röd dag för dem då? Har inte hittat någon info om det på deras hemsida. Vilket går att se på tex INET.SE, så man kanske bör utgå ifrån att de jobbar?

Leveranstid avser alltid vardagar. Dvs måndag - fredag, ej röda dagar. Beställde man tex något i fredas kväll, så är det dag 3 imorgon.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Nu tycker jag du är fjöntig, det fattar man väl att folk är lediga på annandag jul.

Permalänk

Tycker jag väl inte är självklart. Majoriteten utav butiker i min stad var öppen för folk vill bränna pengar, bör inte samma sak gälla för CDONs lager? Framförallt för de stackarna som inte fick sina julklappar i tid till jul, då bör väl CDON vara snabba ut med försenade julklappar?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det är ju egentligen inte frågan om deras leveransköer släpper, det är ju frågan om att de inte informerar sina kunder om att det faktiskt är så eller något annat utan bara "Packar Varorna" i flera dagar utan ett rakt svar från supporten?
Speciellt som det är något som Trygg E-Handel har som krav för sin märkning som CDON har, nästan alla kan acceptera att även ett företag inte alltid hinner med m.m. men när de är tysta om det, låtsas som det regnar och ger luddiga svar om leveranser när de väl svarar så bryter de mot vad som krävs för att bära det märket och alienerar sina kunder som väljer andra alternativ.
Att säga att de inte är så dåliga pga billiga priser är ju att bortse från allt annat, speciellt om de inte håller vad de lovar, tjafsar om minsta lilla, "cut corners" på kundens bekostnad, som jag nämnt ovan så spenderar jag heller 500kr extra hos någon jag känner jag kan lita på och just nu är cdon billigare än de andra ja, men sådant skiftar hela tiden så man testar ju någon för att den är billig, man återkommer för att den är bra(även när priserna går upp i samma nivåer som de andra).

Luktar två separata system som kommunicerar i monolog. Med ett urgammalt system på lagret där man inte kan radera i kön.

Det fungerar inte att vara billigast hur länge som helst när det krånglar och supporten flyr forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Nåja nu har jag iaf anmält dem till att börja med till Trygg E-handel för brott mot deras regler.

I din anmälan skickade du med länkar till denna tråd och prisjakt?
Om inte kanske det kan gå att uppdatera med dom?

Till alla ni andra som har problem med ingen info i dagar,etc varför inte lägga en anmälan ni med?
Länken för att göra det är http://www.tryggehandel.se/butik/332 sen klicka på den röda knappen nästan längst ner som det står "lämna klagomål" på.

Jag hade gjort det om jag hade haft nåt problem men mina köp har funkat bra men tycker fortfarande att dom behöver titta till hur dom hanterar sin info samt att man ska kunna avbeställa trots att det packas.
Alternativt att dom ändra sitt system så "packas" betyder just packas vilket det absolut inte gör nu då det nu betyder "skickat order till lagret (vilket gör så fort som möjligt) och kan inte avbeställas längre trots att det kan ta veckor innan vi skickar"

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Det går att uppdatera ärendet men det måste göras med mail men det var en smart ide tackar

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Ja ibland får man fart på lampan över skallen men oftas är den ju trasig:p

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Har även jag Rapporterat dem på Trygg E-handel.

La min order den 19 december, "Varorna plockas" sedan dess. Skickar flera meddelande till support angående varför min order inte skickas, första veckan så lovade de att den skulle levereras i tid innan jul (det löftet fick jag klockan sex på torsdagkväll). Under mellandagarna har nog supporten suttit hemma och ätit julmat eller något, svar inom 24h stämmer lika bra som lovad leverans innan jul.

Permalänk
Medlem

Mitt paket är nu skickat iaf men inge kolli än.

Permalänk
Avstängd

Hur ser deras service med garantier och reklamationer? Hade tänk och beställa men det enda negativa jag får veta här är deras leveranser

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jaha? min order har ingen status längre :S...

Jag fick tillbaka orderstatusen.....''Varorna packas''

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD