Permalänk
Medlem

Har gjort flera beställningar på dator komponenter och andra saker från CDON under det senaste året. Allt har funkat utmärkt, precis lika bra som hos andra stora nätbutiker (Webhallen, Komplett, Inet). Det har tagit två dagar från beställningen är lagd till jag har kunnat hämta ut dem på posten.

Jag skulle tro att de har väldigt mycket att göra nu runt jul då de har så brett sortiment, de säljer ju mycket böcker, filmer, spel och andra saker. Inte bara hemelektronik. Sen verkar de ha ett dåligt order system. Varorna packas ju inte i flera dygn det är ju något knas där.
Och det där med endast mail support är ju skräpigt värre om man ska avbeställa en vara eller en order, så jag hoppas de tar imot lite feedback och skaffar support via telefon.
BTW var det någon som hittade support chatten? Det står att de har support via chatt, men jag hittade den aldrig.

Nu la jag en beställning strax innan jul, så jag får se hur länge det ska stå att varorna packas.
Lycka till med allas ordrar!

Permalänk
Avstängd

Varorna packas för 2'a dagen nu :P...anställa lite fler lagerarbetare? Eller dra till AF och ta gratis arbetskraft...praktikanter

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Har gjort flera beställningar på dator komponenter och andra saker från CDON under det senaste året. Allt har funkat utmärkt, precis lika bra som hos andra stora nätbutiker (Webhallen, Komplett, Inet). Det har tagit två dagar från beställningen är lagd till jag har kunnat hämta ut dem på posten.

Jag skulle tro att de har väldigt mycket att göra nu runt jul då de har så brett sortiment, de säljer ju mycket böcker, filmer, spel och andra saker. Inte bara hemelektronik. Sen verkar de ha ett dåligt order system. Varorna packas ju inte i flera dygn det är ju något knas där.
Och det där med endast mail support är ju skräpigt värre om man ska avbeställa en vara eller en order, så jag hoppas de tar imot lite feedback och skaffar support via telefon.
BTW var det någon som hittade support chatten? Det står att de har support via chatt, men jag hittade den aldrig.

Nu la jag en beställning strax innan jul, så jag får se hur länge det ska stå att varorna packas.
Lycka till med allas ordrar!

Support chatten är bara uppe när de har tid över, dvs typ aldrig
Grejen är ju att de inte informerar för 5 öre och jag misstänker att jag inte får mina grejer innan nyår som de sagt att jag bör, ser jag inte att de skickat senast imorgon eftermiddag då droppar jag ordern, tar smällen på ~500kr och köper från komplett istället, att inte ge ut info till sina kunder är inte bara fult, det kommer att kunna kosta dem Trygg E-handel märket med och de håller ju sakta men säkert på att bränna alla broar med folk på SweC och gissar andra liknade ställen (dvs de som faktiskt betalar för senaste hårdvaran från dem och inte åker till Elgiganten och köper en färdig dator >_<)

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Support chatten är bara uppe när de har tid över, dvs typ aldrig

Jo, så måste det vara. Satt och uppdaterade sidan hela gårdagen, inget chatt.

Permalänk
Medlem

Beställde i söndags kväll och det står fortfarande att "varorna packas". Ni behöver mer och bättre personal får jag en känsla av!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

Beställde i söndags kväll och det står fortfarande att "varorna packas". Ni behöver mer och bättre personal får jag en känsla av!

Tänk på att det var röd dag i måndags.

Permalänk
Medlem

Kommer inte handla från dem efter ha läst era kommentarer och egna erfarenheter innan jul.

Permalänk
Medlem

Fråga 2011-12-26 14:13
Hej!

Jag vill avbeställa min senaste order, det blev helt fel. Hoppas ni kan lösa detta innan något skickas iväg!

Tack på förhand.

Mvh Cristoffer

Svar 2011-12-26 15:35
Hej Christoffer,

Tack för att du kontaktade oss.

Tyvärr har din beställning redan kommit så pass långt i behandlingen att vi inte har möjlighet att avbeställa- eller ändra i den.

Istället för att hämta ut försändelsen på ditt utlämningsställe ber du personalen att skicka tillbaka försändelsen till avsändaren, det vill säga vårt lager.

När lagret har mottagit försändelsen kommer din beställning att returregistreras och din faktura att makuleras. Om du har beställt med kreditkort eller direktbetalning kommer beloppet att återbetalas inom 5 bankdagar från att returen registrerades hos oss.

Skulle försändelsen levereras direkt till din brevlåda/brevinkast så återkom till oss i detta ärende så hjälper vi dig att skicka tillbaka försändelsen till vårt lager. Skicka inte tillbaka försändelsen på egen hand, utan invänta våra instruktioner för snabbare hantering.

Fråga 2011-12-27 10:02
Förstår inte hur ni INTE bara plockar bort den. Ordern packas ju fortfarande, hur i hela friden går det då inte att bara ringa ett telefonsamtal och meddela att följande order skall EJ packas, för att det skall EJ skickas. Det är 2000-talet vi lever i, kommunikation är enkelt.

Svar 2011-12-27 10:08
När din order har fått status "Varorna packas" kan vi dessvärre inte göra ändringar i din order då den redan har skickats iväg till lagrets kösystem. När den kommit så långt kan vi inte heller avbeställa din order. Vi beklagar detta.

Om du inte nekar uthämtningen inom 2 veckor från det att din order har levererats till uthämtningsstället så kommer den att skickas tillbaka automatiskt.

Fråga 2011-12-27 14:48
Börjar kännas som något utdrag från en Terminator film. Är det ni som styr maskinerna eller är det tvärtom? Någonstans i ledet borde det väl ändå finnas någon som manuellt kontrollerar paketen.

Ber om ursäkt ifall mina mail har en viss ton, men detta är något ni som företag borde se över. Samt att ni skaffar kundtjänst via telefon, blir dubbelt så effektivt för konsumenter att kunna ringa in och få hjälp direkt med problemen.

Dold text

Min mailkonversation med CDON har upphört iallafall, i wonder why! xD

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Givetvis kan de avbryta ordern om de skulle vilja, handlar bara om att det ska bli besvärligare för kunden och att man ska betala istället för att man inte orkar annat.

Inte kan de väl packa varor i flera dagar, då borde de verkligen se över sitt lager, utan det är troligen bara en status som sätts så fort beställningen inkommit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Tänk på att det var röd dag i måndags.

Flera som väntat betydligt längre och deras policy att när "varorna packas" kan man inte avboka, kombinerat med att det ligger som det i flera dagar ser väldigt dåligt ut när de inte går ut och informerar om ev. fördröjningar, verkar ju även vara bara folk som beställt elektronik som upplever detta problem med "varorna packas" under längre tid så något är det ju.
Självklart förstår folk om de har högt tryck, lite bemanning, något problem m.m. men då informerar man kunderna om det, deras Trygg E-Handel märkning har det t.o.m. som ett av sina 12 krav som krävs för märkningen.
Självklart ska inte en leverans ta 2månader som någon tidigare i tråden upplevt men tar den mer än de 1-3 dagarna (där posten är räknad som två dagar) så ska de klart och tydligt ge info om detta och tror ingen skulle bli galen om de bara gick ut och sa, vi har fördröjningar vid packning av varor på grund av *insert reason here* och att det kan ta upp till en vecka eller lite mer i värsta fall. Då har ju kunden iaf valet att vänta eller inte.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Hej!

beställde en ny skärm den 25/12, och dom håller fortfarande på och "packar varan" hur lång tid ska detta ta!?
Skulle ha förståelse om dom meddelade förseningen, men har ej hört nåt. Står leverans 1-3 dagar...

Permalänk
Medlem

Är det nån som lyckats med att avbeställa varan innan den skickats iväg? Jag lyckades iaf men inte fått mina pengar än, avbeställde den 20de...
Utbetalningar brukar väl gå hyfsat snabbt?

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Givetvis kan de avbryta ordern om de skulle vilja, handlar bara om att det ska bli besvärligare för kunden och att man ska betala istället för att man inte orkar annat.

Inte kan de väl packa varor i flera dagar, då borde de verkligen se över sitt lager, utan det är troligen bara en status som sätts så fort beställningen inkommit.

Mjo det är ju inte så att alla andra näthandlare har system där man kan boka och avbeställa hur man vill >_< Vet inte hur många ggr jag beställer på Webhallen, ändrar mig, lägger till, tar bort m.m. haha ofta 3-4 variationer innan jag bestämmer mig för något fast så avbokar ett antal hela tiden, aldrig varit med om problemen som det är på CDON där systemet automatiskt skickar det vidare sedan går det inte att avbeställa :/

Skrivet av pelle123:

Är det nån som lyckats med att avbeställa varan innan den skickats iväg? Jag lyckades iaf men inte fått mina pengar än, avbeställde den 20de...
Utbetalningar brukar väl gå hyfsat snabbt?

Jag har avbeställt hos dem förut, dock tar jag alltid faktura, utbetalningar beror lite på företaget, vissa är 1 dag (Webhallen oftast och Komplett med oftast), andra kräver upp till en vecka, tror det är en vecka eller två som är max skäligt typ om de inte har några stora problem med sitt system eller så.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Mjo det är ju inte så att alla andra näthandlare har system där man kan boka och avbeställa hur man vill >_< Vet inte hur många ggr jag beställer på Webhallen, ändrar mig, lägger till, tar bort m.m. haha ofta 3-4 variationer innan jag bestämmer mig för något fast så avbokar ett antal hela tiden, aldrig varit med om problemen som det är på CDON där systemet automatiskt skickar det vidare sedan går det inte att avbeställa :/

Jag har avbeställt hos dem förut, dock tar jag alltid faktura, utbetalningar beror lite på företaget, vissa är 1 dag (Webhallen oftast och Komplett med oftast), andra kräver upp till en vecka, tror det är en vecka eller två som är max skäligt typ om de inte har några stora problem med sitt system eller så.

Okej, till mig sa dem att pengarna kommer in inom 5 bankdagar...

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelle123:

Okej, till mig sa dem att pengarna kommer in inom 5 bankdagar...

Tror det tar fem bankdagar från och med att de har gjort betalningen. Bankdagar är helgfria måndagar till fredagar.

Som jag räknar får jag det till att det är den femte bankdagen idag ifall de gjorde betalningen den 20: de.

Edit: Osäker på om den 23: de räknas som bankdag. Ifall den inte gör det är den femte bankdagen imån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Tror det tar fem bankdagar från och med att de har gjort betalningen. Bankdagar är helgfria måndagar till fredagar.

Som jag räknar får jag det till att det är den femte bankdagen idag ifall de gjorde betalningen den 20: de.

Edit: Osäker på om den 23: de räknas som bankdag. Ifall den inte gör det är den femte bankdagen imån.

Får hoppas på det bästa, försökt att kontakta dem, men inget svar än sålänge:( Så fort det handlar om pengar så slutar dem svara...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelle123:

Får hoppas på det bästa, försökt att kontakta dem, men inget svar än sålänge:( Så fort det handlar om pengar så slutar dem svara...

Lycka till och ifall det inte kommer några pengar testa att ringa.

Skrivet av Ferrat:

Telefon nummer till cdon (inte kundtjänst)
0107032000
Om någon känner för att ringa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Lycka till och ifall det inte kommer några pengar testa att ringa.

Japp, tack för numret!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Fortfarande inte skickat ssd'n än :S....aja dom förlorade nyss en lojal kund till....

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Fortfarande inte skickat ssd'n än :S....aja dom förlorade nyss en lojal kund till....

Samma här.

Dom kan inte luta sig hur mycket som helst på att dom har bra priser.
Servicen och entusiasmen hos CDON = 0.
När jag ser ett officiellt brev på deras startsida där de ber om ursäkt för att de är giriga och envisa så kan jag fundera i 2 veckor om jag någonsin ska logga in där igen och efter det fundera i två veckor till om jag ska lägga något i varukorgen.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk

Beställde en skärm, som jag mest skulle få nytta av nu under julsemestern. Den måste dock vara betydligt större än jag trott, då den har packats i två dygn nu. Lite trist att jag inte kommer få den fören jag är tillbaka på jobbet igen. Men men, bara 5 månader kvar tills jag får nytta av den i sommar...

Nej, ingen mer elektronik från cdon. Det är ok med förseningar, men då skall det informeras, och ges möjlighet om att avbeställa.
I framtiden blir det bara till att beställa skivor där. När man inte behöver få dom snabbt. Och kan tänka sig att ha spräckta fodral.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

vänta tills du hamnar i garanti/support ärenden, tog 4v för mitt gamla nätagg, sen 1v till för pengarna tillbaka.
så 5v totalt för att kunna få tillbaka pengarna.

tur att man hade gamla agget kvar

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Samma här.

När jag ser ett officiellt brev på deras startsida där de ber om ursäkt för att de är giriga och envisa så kan jag fundera i 2 veckor om jag någonsin ska logga in där igen och efter det fundera i två veckor till om jag ska lägga något i varukorgen.

Mjo känner lite samma, har de inte skickat orden imorgon kväll kommer jag ringa dem, häva köpet och få dem att plocka bort ordern samt ta och beställa samma från Dustin istället fast det blir en prisökning på mer än 15% totalt, surt men betalar hellre och får grejerna än väntar på dem i evigheter.

Skrivet av Toivo83:

vänta tills du hamnar i garanti/support ärenden, tog 4v för mitt gamla nätagg, sen 1v till för pengarna tillbaka.
så 5v totalt för att kunna få tillbaka pengarna.

tur att man hade gamla agget kvar

Åhå, det låter ju lockande ^^
Mitt senaste returärende var på komplett oxå ett nätagg och kort innan det ett moderkort som samma agg hade bränt konstatera de tilslut, då iofs fick jag ersättningsvaror men moderkortet kom 2dager efter att jag skickade mitt till deras och nätagget fick jag ett nytt + en retur sedel för gamla.
Pga sånt är ju Komplett första valet, problemet nu är ju att de ska ha nästan 30% mer för samma saker så ger man en chans till cdon, well man får ju vad man betalar för onekligen ^^

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

CDON

Många verkar ha problem, dock måste jag säga att mina köp har gått mkt smärtfritt. Fick hjälp av Edin vid köp av en 27" 120HZ skärm där prisuppgiften på CDON´s sida var felaktig. (typ halva priset).

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk
Avstängd

tja cdon och alla cdon älskare :P..
Tänkte köpa delar till ett bygge och har kollat priser på prisjakt.. Verkar som Cdon har bästa rea + rabattkoden som vi på sweclockers har.. Är det värt att handla från CDON?.. Hur ser service m.m ut?, Någon som kan svara lite snabbt?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Tänkte köpa delar till ett bygge och har kollat priser på prisjakt.. Verkar som Cdon har bästa rea + rabattkoden som vi på sweclockers har.. Är det värt att handla från CDON?.. Hur ser service m.m ut?, Någon som kan svara lite snabbt?

Haha bläddra 3-4 sidor bak, läs alla inlägg och sedan bestäm dig för om CDON verkar vara värt det just nu? ;P

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Manneh:

Samma här.

Eller hur :(...Och bomba ens inkorg med reklam kan dom med :P...det är synd faktiskt, jag har alltid gillat cdon men nu är det </3

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem

Hade beställt av CDON ändå om de är billigast, så dåliga är de inte.
Dessa leveransköer släpper säkerligen strax.

Skrivet av xZistence:

Permalänk
Medlem

Deras priser och erbjudanden är helt enkelt för bra för att vara sanna. Sista gången jag beställer därifrån.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Varför läste jag inte denna tråd först....