Permalänk

Ni som fick era paket teleporterade, vad stod det för status på eran? Det har stått "ej levererad" på min sen den 25e nu.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Hur kan det fortfarande vara så mycket förseningar? Har beställt ett par saker på eran rea ett par dagar sedan, stod inget om eventuella förseningar i era leveranser, men dock står det bara "Varorna packas" två dagar efter beställning.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Beställde mitt datorpaket den 19 december, "Varorna plockas" sedan dess.

Blev arg och rapporterade dem på Trygg E-handel. Sex timmar senare får jag ett personligt mail ifrån CDON där de beklagar försening. I meddelandet finns även ett kolli-id samt försändelseinformation om kollit.

Bara några minuter senare får jag ett sms att mitt kolli finns att hämta ut på närmsta serviceställe.

Tråkigt att man ska behöva gå så långt för att få lite hjälp.

EDIT; Statusen på ordern är fortfarande Varorna plockas.

Permalänk
Medlem

Fick ett kameraobjektiv och en väska när jag beställt ett xbox. Någon som saknar?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av a25zkmiz:

Beställde mitt datorpaket den 19 december, "Varorna plockas" sedan dess.

Blev arg och rapporterade dem på Trygg E-handel. Sex timmar senare får jag ett personligt mail ifrån CDON där de beklagar försening. I meddelandet finns även ett kolli-id samt försändelseinformation om kollit.

Bara några minuter senare får jag ett sms att mitt kolli finns att hämta ut på närmsta serviceställe.

Tråkigt att man ska behöva gå så långt för att få lite hjälp.

EDIT; Statusen på ordern är fortfarande Varorna plockas.

Kanske gör så jag med om de drar ut på tiden. Behöver mina saker innan onsdag nästa vecka...

Skrivet av rhalla:

Fick ett kameraobjektiv och en väska när jag beställt ett xbox. Någon som saknar?

Lol. Seriöst...?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Japp, fullt seriöst! som tur är så är objektivet värt bra mycket mer än xboxet så ska behålla det som pant tills jag får xboxet.

För övrigt så står det fortfarande att "Varorna packas" på deras sida.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

De verkar verkligen ha problem med statusuppdateringen för leveranserna. Mitt paket, som jag hämtade ut hos posten för 4 timmar sen, har fortfarande statusen "Varorna packas" i CDON:s system. Irriterande att man inte kan lita på statusen och ha koll på i vilket skede beställningen befinner sig!

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Medlem

Fick idag hem min XBOX som jag beställde, hade även kontakt med kundservice som var mer än tillmötesgående!
Väldigt positivt överraskad

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

Hahahahaha! Förlåt men.. hur långsökt är det inte? Vilket objektiv var de om man får fråga?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Fick mitt paket nu fast står oxå fortfarande som varorna packas, dock lite förlåtna nu när jag lyckades utan att ens ta i öppna min 3Ghz x4 till en x6 4,2Ghz ^^ måste bara stresstesta den lite mer nu
Men kundinformationen är fortfarande gräslig.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

CDON borde ju döpa om sin kampanj "Köp nu, betala i Februari" till "Betala nu, leverans i Februari".....

Visa signatur

ASUS P9X79 PRO - Intel i7 3930K - 24GB HyperX - NUFFSAID.

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag mina pengar! Detta kanske låter dumt, men jag är sugen på att lägga en nu beställning med tanke på att dem är så otroligt billiga. Dubbelmoral?

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Skrivet av psafth:

CDON borde ju döpa om sin kampanj "Köp nu, betala i Februari" till "Betala nu, leverans i Februari".....

Tänkte precis på samma sak. Dom kanske har blandat ihop begreppen i sina interna papper?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

jag har fortfarande inte fått något svar angående hur deras service är gällande garantier/reparationer samt reklamation?.. Jag skulle kunna vänta med leveransen det är inget jag har så där jätte bråttom.. Men ska jag ha grejer från de vill jag mer än gärna veta om de är kompetenta nog att laga de?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Även jag beställde datordelar som nu har "packats" i 2 dygn. Beställde 26/12, 27/12 ändrades statusen till "varorna packas" och den har sedan dess inte ändrats igen. Hoppas VERKLIGEN att paketet teleporteras hit imorgon...

Beställde även från Komplett den 26/12, efter 2h var det skickat och jag hade kolli-nr. På en helgdag! Det är skillnad, det.

Permalänk
Medlem

Lade min order 24 december och fick den idag.

Statusen var inte uppdaterad men SMS fick jag.

Dessutom stod det fel i beskrivningen av vad jag köpte.

Köpte en kylningsplatta som hade EN STOR fläkt. På deras sida stod det att den hade två små......missledande information....

Tack CDON!

Permalänk
Medlem

Mycket trist att sådant händer, själv så har min order haft statusen "varorna packas" sedan 27e. Som så många andra har nämnt så hade det varit vettigt om de hade gått ut med information om problemen istället för att skita i det hela. CDON tycks ju inte våga skriva i denna tråd längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Hahahahaha! Förlåt men.. hur långsökt är det inte? Vilket objektiv var de om man får fråga?

Tänker inte skriva exakt vilket men det passar min nuvarande kamera och kostade någon tusenlapp mer än Xboxen. Perfekt pant om dom ska hålla på och dryga sig!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pelle123:

Äntligen fick jag mina pengar! Detta kanske låter dumt, men jag är sugen på att lägga en nu beställning med tanke på att dem är så otroligt billiga. Dubbelmoral?

Nej, idioti

OBS: Inte menat som påhopp

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

"Tack för att du kontaktade oss.

En eller flera av artiklarna i din order har beställts från vår leverantör och är på väg till vårt lager.

Om ordern av någon anledning inte kan skickas samlat efter 5 dagar, kommer vi dela upp den och delleverera
de produkter som finns i lager.
Vi kommer inte påföra ytterligare fraktkostnader vid eventuell delleverans."

Detta är ju VÄLDIGT intressant då det fanns i lager sekunden jag betalade för det. Nu i pengarna i handen så passar det att inte leverera? Ifall de inte har varan så ska det stå SLUT PÅ LAGER (som det gör nu).. Blodet kokar känner jag.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

hur är deras service gällande garantier/reparationer samt reklamation?.. Jag skulle kunna vänta med leveransen det är inget jag har så där jätte bråttom.. Men ska jag ha grejer från de vill jag mer än gärna veta om de är kompetenta nog att laga de?
Någon som kan svara för en gång skull? :/

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

Tänker inte skriva exakt vilket men det passar min nuvarande kamera och kostade någon tusenlapp mer än Xboxen. Perfekt pant om dom ska hålla på och dryga sig!

Behåll det och säg att du inte fick något Xbox.

Permalänk
Medlem

Beställde delar till datorn igår kväll och nu fick jag meddelande från posten att mitt paket från cdon är påväg

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flawwoo:

Beställde delar till datorn igår kväll och nu fick jag meddelande från posten att mitt paket från cdon är påväg

Snabbt, har väntat sen 22: de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

jag har fortfarande inte fått något svar angående hur deras service är gällande garantier/reparationer samt reklamation?.. Jag skulle kunna vänta med leveransen det är inget jag har så där jätte bråttom.. Men ska jag ha grejer från de vill jag mer än gärna veta om de är kompetenta nog att laga de?

Vad jag har fått för intryck av deras service med garanti,rek,rep,etc är halv taskig främst då på grund av att det tar ett dygn mellan varje svar på email och det behövs många innan du kan skicka in.
Sen minst lika många till för att fråga hur det går,etc för att dom berättar inget till kunden alls.
Men tittar man enbart på själva reparationen,rek,etc så har jag fått intrycket att dom fungerar någorlunda bra då man får varan rep,etc MEN DET TAR LÅÅÅÅÅÅNG TID.

Om man inte pmade edin här på swec då gick det fort men han verkar ju ha fått sparken för han gjorde väl ett för bra jobb här(dvs hjälpte alla).

Så med andra ord ganska säkert att handla men ALLT tar väldigt mycket längre tid än andra butiker.
Sen finns det ju en hel del som fått kanon hjälp och allt löst sig på nolltid (utan edins hjälp) men denne har nog du haft tur att pratat med rätt person vid rätt tidpunkt.
Allt som allt vad gäller garanti,reklamera,reparation så nästan ok men TID och info väldigt underkänt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Edin kanske tagit semester:)?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

5v från att dom fick in mitt nätagg tills pengarna var på kontot och då är tiden som man bråkade med dom via epost inte inräknat.

som nämts så tar det 1 dag per meddelande.
så säg att du har svarat 7 ggr, så har en vecka gått till.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

De har absolut ingen koll överhuvudtaget med lagret längre på kundservice.

Skickade tidigare idag ett ärende och frågade vart min order var, 5 minuter senare fick jag e-post om att jag har ett paket från CDON att hämta på Posten (vilket var beställningen).

NU fick jag följande;

Citat:

Svar 2011-12-29 21:05
Hej #,

tack för att du kontaktade oss.

På grund av hög belastning på vårt lager före jul och att vi har julstängt, har det tyvärr varit en del förseningar på några beställningar.

Din order håller just nu på att packas och kommer att skickas från oss så snabbt som möjligt. När försändelsen skickas från vårt lager får du ett mail med information om att ordern är på väg, samt brev-id eller kolli-id för spårning av leveransen via www.posten.se

Jag har redan fått ordern och NU får jag svar från dem att den håller på att packas. Jasså?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Vet inte om man ska skratta eller gråta åt eländet. Hade vanligtvis inte brytt mig, men blir fan arg på riktigt eftersom det verkar påverka så många och jag har bråttom med tiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde interminne och en CPU-kylare den 20 december. Har fortfarande inte fått något..............

Visa signatur

Send me out... with a bang.